Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Woop woop! :D

kl

Februari-skiten visar sig här genom svårigheter med maten. Träningen är jag jättepeppad för, men maten.... Äter bra på de ordinarie måltiderna men trycker i mig onödigheter mellan målen. Blä.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ska vi slå våra påsar ihop, zass? Jag äter bra men måste fan bråka mig med själv i flera timmar inför varje träningspass. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Men det som är svårast för folk att acceptera är min mathållning. Både de som vet och de som inte vet om att jag är sjuk kan reagera på att jag kanske inte vill ha glass, äta pizza, ta en bit choklad, en semla, äta på restaurang osv. Och att jag är vegetarian. Den vegetariska livsstilen ifrågasätts mycket inom äs-vården, träningsmänniskor och de lite äldre. Mina vänner förstår. Men att vara nyttig och välja bort fika, snacks, godis, läsk, snabbmat, vitt mjöl, fettig mat och sådant sticker mer i ögonen på folk. Det är alltid lite spänt kring det där och folk som försöker truga på en mat. Jag anser inte att jag måste äta de där sakerna för att kunna bli frisk, jag har valt att leva ett hälsosamt liv och känner inget behov av det, om jag ändrar mig i framtiden vill jag inte att det ska vara en stor del av min kost utan något som händer bara då och då. Men alla andra verkar anse att det är sjukt att inte äta det där och en del gillar inte att äta med mig för att jag inte äter de där sakerna. JAG tycker att vad jag äter är upp till mig så länge jag gör det av friska skäl. Jag vet vad ätstörningen inte vill att jag ska äta och vad jag inte vill som person. Det är en skillnad där som jag kan se men som andra inte litar på just eftersom de upplever det som naturligt att äta de där sakerna.
Känner igen det där så jävla mycket.

Det är alltid så provocerande när man avstår från att vara med i gemenskapen. Särskilt mat-gemenskapen. Vill man inte äta jämt jämt jämt och exakt vad alla andra äter så är det ett ständigt ögon-himlande, irriterade följdfrågor, eller oro (fejkad och äkta). Både oartigt och dumt. Att ständigt behöva SMYGA med sitt val att äta mindre är ju knappas konstruktivt om man vill undvika ätstörningar. Det gör ju bara att man börjar avskärma sig från de "sunda" (läs: avundsjuka) som konstant kräver att man förklarar sina val.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Väger de dig så att du får se siffrorna..?! Herregud vad dumt? Om det är nåt som är lätt att bli besatt av/få ångest över så är det ju siffrorna...

Har inte vägt mig på 5 år av just den anledningen.

Min erfarenhet säger att den bästa boten mot ätstörningar är distraktion. Att hitta nåt som känns viktigare (hehe inte så lätt men) och kräver mer tid. Fly från problemet, för att försöka "reda ut" dem funkar inte. Ju mer man tänker på ätstörningen ju mer vinner den. Så ignorera den. Köp en kattunge att ta hand om eller nånting, börja måla, läs svinbra böcker, gå med i nåt politiskt parti, vad fan som helst. Men nåt som inte har med den att göra, nåt som är ett helt annat ideal, som kräver andra sidor av dig.

Kram
 
Sv: Beach 2014 del IV

Lite knapplån.

I sådana tillfällen tänker jag på reklamen "Men ta en kaka!" som egentligen är en reklam mot grupptryck vid alkoholkonsumtion. Men fastän de bytt ut shoten mot en kaka så känns det som om reklamen likväl kunde handla om en faktisk fikastund. Det trugas något enormt kring fikaborden runt om i landet!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Lite knapplån.

I sådana tillfällen tänker jag på reklamen "Men ta en kaka!" som egentligen är en reklam mot grupptryck vid alkoholkonsumtion. Men fastän de bytt ut shoten mot en kaka så känns det som om reklamen likväl kunde handla om en faktisk fikastund. Det trugas något enormt kring fikaborden runt om i landet!
Ja, de som försöker döva sin egen skam genom att dra ner andra i fördärvet. Urk

Var på en fest för nån vecka sen när värdinnan hade gjort chokladtårtor som hon serverade med "de är jättegoda men ta bara om ni vill, ingen vill ju bli tjock". Det var så jävla skönt :love: Ingen jobbig stämning, ingen behövde försvara sig. Så ska jag också börja säga haha.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Då kanske jag kan få båda era påsar? För jag är inte pepp på bra mat eller träning just nu:p
 
Sv: Beach 2014 del IV

haha! skönt med avslappnad stämning på kakbjudningar ;) Annars känner i alla fall jag mig lite taskig om jag inte vill ha sånt som värden har bakat själv och ansträngt sig med... känns otacksamt att tacka nej då....

KL
Endorfinkick! är inte de det allra bästa med träning??? :p hade små funderingar på att gå på bodypump på gymmet, men av någon anledning så är alltid måndagspasset helt smockfullt och det blir varmt, dåligt syre och väldigt jobbigt att träna när det är ont om vikter och trångt i lokalen... så jag mäktade inte med, men då klädde jag minsann på mig reflexvästen och gick ut och sprang istället!!! Har inte så bra springform, men idag satsade jag på snabbare intervaller med gåvila emellan, så 4,5 km på 35 minuter och stundtals riktigt hög puls men ändå bra känsla i musklerna resulterade i en trött kropp men väldigt stolt och glad mig! Jag har aldrig förut gått ut och sprungit en kall mörk februarikväll.... ridit ja, tagit promenader ja men inte kommit på tanken att springa. Seger för mina nya vanor!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Var ledig, hade en perfekt dag. Sov länge, drack te, promenerade 12 km, tittade på islossningen, lagade grönsaksgryta till lunchmiddag, tog ett bad, jobbade lite.

Mina höfter är lite bråkiga nu så jag ska försöka gå en mil/dag i en vecka och mjuka upp dem. Sen en vilodag eller två, och sen gå/springa en mil varje dag varje dag i 10 dagar, sen är man i form igen haha. Funkar varje vår. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Den reklamen är så bra!

zassoo: googlade på boken, den verkar nice! Så roligt med fina och bra träningsböcker och kokböcker, det är inspirerande på ett annat sätt än bloggar tycker jag (även om jag gillar bloggar jättemycket).
 
Sv: Beach 2014 del IV

Är gärna en del av påsen, det blir inte mycket träning gjord här alls just nu! Orkar verkligen inte på helgerna efter renovering i kylan, och så har jag velat vara social senaste tiden så tid har gått till det också. På kvällarna är jag kall och mätt från middagen. Ond spiral? Japp.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Woho! Asbra jobbat!

kl

Själv är jag väldigt nöjd med kvällens träning, cirkelpasset. Hon som leder det är så bra o peppig så man blir alltid glad! Kändes som att det var lagom tungt också, o bra fokus för mig med mycket mage och core. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hörrni nu bokade jag in mig på ett pass indoor walking! Ska bli spännande att testa, har förstått att det är bra mycket jobbigare än man tror :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Känner en som är passvärd på sådana pass, hon tränar minst 5 dagar i veckan på FS och älskar de passen. :) Är nog roligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 941
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp