Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Hejsan svejsan nya tråden! :D Jag hade en dålig dag igår, var arg och besviken på mig själv för att jag inte kan styra mina impulser att äta onödiga saker. Efter lite prat med sambon där han tyckte att jag inte skulle vara så hård mot mig själv, vilket är sant, bestämde jag mig för att idag tar jag ledigt. Inga krav på att jag måste plugga, måste prestera, måste måste måste... Så jag tog en skön sovmorgon, sitter nu och äter jättegod frukost i lugn och ro. Det enda jag har planerat för dagen är att ta en promenad, försöka mig på att baka bröd och sen ha en lugn och mysig kväll med plockmat framför en film med sambo och syster. :)

Det där låter som en helt klockren och väl behövd dag tycker jag, och sambon din verkar vara en klok typ! Njuuut! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Äh, det får det vara värt så länge det är sött :D tycker många teer är så blaskiga annars!
Det går faktiskt ganska bra, min enda last är nu naanbröd, tänkte dock försöka baka till ett glutenfritt så snart som möjligt! Annars saknar jag inte bröd så ofta :) det var mest när blodsockret var lågt som jag kunde proppa i mig x antal skivor mjukkaka/limpa...

Skriv gärna receptet på pajen :) kan man byta ut rabarber mot bär? Kan ju vara kul att ha nåt gott som inte är godis att äta!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Gillar du frön så är fröknäcke helt gudomligt! Gott att knapra på! Googla, finns massor med recept, själv kör jag på Jills mats recpet. Finns även glutenfria valmofrallor där som ska vara sjukt goda och mättande. Dom är naturligt glutenfria och inget glutenfritt mjöl i. Jag är själv känslig för gluten och alla sädessorter så äter helt naturligt glutenfritt i min kost och ersätter inga produkter med glutenfria, då mår jag helt klart bäst.

*knapp*
Lite bättre med förkylningen idag. Men jag inser att jag tror att jag är förkyld igen och inte har någon viktnedgång pga att jag inte sover ordentligt. Så jag har funderat på valerina natt, kan det vara något? Någon som provat? Inga problem att somna in men kvaliteten är sämst :( Vaknar efter några timmar så djupsömn är bara att glömma. Andra tips tas gärna emot!

På måndag börjar jag ett 30dagars upplägg med kost/träning/mindfullness som jag hoppas ska hjälpa mig med. Mer om det senare. Har inte fått uppgifter om allt än. Ska bli superspännande så hoppas förkylningen har givit sig tills dess.

Hoppas ni får en kalas fin fredag fina beachisar :love: själv går jag på och jobbar helg vid 14 idag.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fortfarande sjuk om än på bättringsvägen. Är på jobbet, gick upp kl 5 och sover aldrig bra när jag börjar sp tidigt. Så nej, inte piggast i stan (och så vill jag inte sminka mig pga öroninflammation så jag ser ju knappast piggare ut :p).

Har anmält till zumba på söndag så fpr vi se om jag är frisk nog då. Ska iväg till en kompis ikväll men sen har jag inget planerat på hela helgen, och är ledig, grymt skönt!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Fått lite, lite motion idag trots den jävla förkylningen. Skulle och bada med syrran och hennes bebis. Missuppfattade vart vi skulle och gick till fel syälle
Så det var bara att gå tillbaka den km jag gått fel, i regn och blåst. Inte långt, men inte optimalt med tanke på hur jag mår just nu :p
Ska hem och bädda ner mig i väntan på matlagning och sambo. I helgen väntar 26 timmar jobb. Trött av bara tanken, även om det ska bli kul...
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Var ute och åkte häst idag som planerat. Jävlar vad ont det gjorde. Vi höll oss till skritt, men så fort hon längde på stegen så kändes det rejält. Så hon fick nöja sig med att gå hyfsat kort hela vägen. Trååååkigt tyckte hon och gick som en banan åt olika håll för att spejsa upp det hela, mina knän blev inte glada åt det.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det är ju helt värdelöst att du inte ens kan ut och åka häst!!! Det är ju det bästa sättet att slappna av och få frisk luft! Jag tycker som tidigare sagt att nästa gång du träffar läkaren måste du verkligen säga hur ont det gör, att du absolut inte kan jobba och kolla om den där remissen verkligen har kommit iväg ordentligt så att du slipper vänta längre än nödvändigt....

KL
Jag har också ridit idag, hästen blev svettigare än mig, men det är ändå skön motion med ett dressyrpass!! Lite mockning på det fick bli dagens motion.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja det är hopplöst :( Ska till läkaren igen på måndag, får se vad han säger då.

Är du tillbaka i Sverige nu igen? :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag lyckades också få rida! Dottern somnade i bilen på väg till stallet så jag stoppade henne i vagnen och tog med hästen från hagen på en gång. Gjorde iordning Wille snabbt och hann rida en halvtimme i ridhuset innan barnet vaknade :) sen fick hon skritta i typ en kvart och jag gick bredvid. Är riktigt nöjd med att ha fixat det! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh jag vill också rida!!

Kl
Jag har varit duktig och stått emot sötsug idag :) böir vin ikväll dock men det känns som att det spelar mindre roll. Förvisso måste jag ta tag i min vikt mu (och just mu finns iaf litr motivation) men framförallt måste jag ändra på beteendet.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Alltså mitt PT-pass idag, guuud vad bra det var! Jag är alldeles hög på endorfiner här, haha! Han var så himla duktig, snäll och peppande och jag jobbade så sjukt hårt, och jag överdriver inte det minsta när jag säger att det var en kamp att smörja in mig efter duschen p.g.a extremt trötta armar, axlar, rygg och bröstmuskler. :p

Vi körde ett överkroppspass efter mina önskemål, massor av olika övningar med en del maskiner men mest fria vikter. Jag har tydligen väldigt starka axlelmuskler och biceps och klarade enligt honom mycket mer än jag "borde" sas. Det är inget jag reflekterat över själv, men jag kände mig rätt stark och när vi stod vid spegeln och gjorde övningar kunde jag faktiskt se ganska tydliga spår av muskler kring axelpartiet... Sjukt peppande och roligt att se! :banana: (ja, jag ignorerar allt vad jante heter och skryter om det här, för det var så jäkla kul att se & höra!)

Avslutade passet med att varva 4 olika boxningsövningar (aldrig testat boxning förut, shit vad jobbigt det var!) med antingen armhävningar, burpees, mountain climbers eller lunges och efter det låg jag i en liten svettig hög på golvet och så snackade vi strunt i några minuter innan jag pallrade mig upp och gick hem.

Wäääh vad bra jag mår just nu! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh vad kul!! Speciellt med tanke på förra PT-gången. Jante struntar vi i, du är ju helgrym!! :banana:
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl
Snälla, säg att det räknas som motion att spackla och tapetsera. Det är i alla fall lika jobbigt som det :o
 
Sv: Beach 2014 del IV

wpid-20140207_151559.jpg


piggar upp tråden med en bild från dagens åktur
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Det går tungt med löpträningen här, är extremt omotiverad att ge mig ut och springa. Tog en sväng idag, måste hinna med en på söndag också. Önskar bättre underlag dock, där jag springer oftast är det just nu isgata eller tungt slask...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
685
· Visningar
19 850
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 939
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp