Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Jag rider på ridskola en gång i veckan:):love:

Åh, vad jobbigt det låter. Det är ju inte roligt om du får sån acne att det ger ärr.:/ jag tog ut min hormonspiral för två veckor sen så jag är lite i samma sits nämligen. Är det tre månader som gäller innan kroppen ställt om? Tänkte nämligen se hur kroppen mår utan hormoner:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Usch :( Om man bortser från acnen så är det precis sådär jag mår nu också. Är ofta oförklarligt ledsen om kvällarna, igår grät jag jättemycket när vi skulle gå och lägga oss men jag kunde inte säga varför till min stackars förvirrade sambo... Just nu har jag visserligen mens vilket alltid gör mig lite extra känslig, men jag har varit likadan de senaste veckorna. P-pillren har jag ätit i flera år, kan det ändå vara de som spökar?

Hoppas verkligen det löser sig för dig cherie, kram!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Gud så jag gnäller, är bara så trött på att inte bara få må som vanligt och få bölder i ansiktet, känna mig pluffsig i kroppen och inte känna igen sig själv i de ledsna känslorna... Men ska ringa barnmorskan och se vad de säger, förmodligen kommer de också vilja att jag väntar ut det så jag tror du har rätt egentligen :) Tre månader brukar de väl säga.

Min kompis begrep inte hur dåligt hon mådde av sina piller förrän hon slutade med dem. När hon diskuterade saken med sin barnmorska menade hon (bm) att "jamen om du äter dem nog länge vänjer du dig" :crazy: :banghead:

Finns det inget annat alternativ för dig? P-ring eller spiral som (vad jag förstått det) har lite lägre doser hormon eftersom de verkar lokalt?

Usch :( Om man bortser från acnen så är det precis sådär jag mår nu också. Är ofta oförklarligt ledsen om kvällarna, igår grät jag jättemycket när vi skulle gå och lägga oss men jag kunde inte säga varför till min stackars förvirrade sambo... Just nu har jag visserligen mens vilket alltid gör mig lite extra känslig, men jag har varit likadan de senaste veckorna. P-pillren har jag ätit i flera år, kan det ändå vara de som spökar?

Kan du inte ta ett uppehåll på 3 månader och se hur du mår utan? :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kanske ska bidra med något beachigt också :p :D

Har inte varit med i tråden på länge men har inte helt släppt beachandet :) Har varit lite allmän bukedipp.

Försöker gymma 2-3 gånger i veckan och springa på band 1 gång i veckan. Har precis börjat starta upp efter jul/tentap/nollning så nu har jag grym träningsvärk ungefär överallt. Meeen jag har kommit fram till att jag älskar mitt gym och att det faktiskt gör träningen lättare att vara på ett riktigt bra ställe!

Beachmål för 2014:

* Befästa min nuvarande 3-split
* Springa vårruset i vår på 30 min eller under
* Springa milen 1 gång/vecka när våren kommer och hålla i det över sommaren
* Alltid äta frukost/lunch/middag och hitta en frukostform jag inte måste tvinga i mig
 
Sv: Beach 2014 del IV

Usch :( Om man bortser från acnen så är det precis sådär jag mår nu också. Är ofta oförklarligt ledsen om kvällarna, igår grät jag jättemycket när vi skulle gå och lägga oss men jag kunde inte säga varför till min stackars förvirrade sambo... Just nu har jag visserligen mens vilket alltid gör mig lite extra känslig, men jag har varit likadan de senaste veckorna. P-pillren har jag ätit i flera år, kan det ändå vara de som spökar?

Hoppas verkligen det löser sig för dig cherie, kram!

Zassoo och Cherie
Testa något annat, jag blev mycket jämnare i humöret med p-ring än med p-piller (fick dessutom andra biverkningar av p-piller, som inte fanns i fass, så därför trodde inte första barnmorskan på att det kunde hänga ihop:banghead: )


Men jag misstänker själv att p-ringen spökar för mig nu (eller så är det annat) har haft det i flera år, men har senaste året haft mycket huvudvärk som kan vara en biverkning, så jag funderar på att byta. Ska bara komma ihåg att kila iväg till bm när dom har drop in.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Men åh vad duktig du är och vad kul med videos! Du klarade ju flera stycken till och med, imponerande :up: Syns på din kropp att den är stark, jättefint!

(En parentes: I början när man ser ditt knä och arm typ så förstod jag inte alls vad det var först... Såg ut som en rumpa först :eek: Undrade en kort sekund hur korta byxor du tränade i egentligen, haha!)

Tack! Haha, har nog aldrig tränat utan byxor hittills iaf;)

*kl

Bara för att det diskuterats intervaller fick det bli det på mitt löppass idag:p Joggade först 2 km, sen körde 200 m intervaller/40 s ståvila x 10. Så totalt 2 km intervaller. Sedan nedjogg nästan 2 km:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Delvis knapp

Jag säger också att ni ska testa något annat. Mående är enligt min erfarenhet något som inte avtar med tiden.

Kl

sitter i salen och inväntar att första träningen ska börja. Woop, men lite nervig. Hade tänkt ta ett tåg men fick skjuts så är astidig dessutom. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Lycka till :D

KL
Jag har åkt skidor två gånger den här veckan, men bara 1 mil som längst :( Jag har i två veckor haft feberkänningar i stort sett varje dag och lite kli i halsen. Imorgon tänkte jag då försöka åka 4 mil.. i 3 plusgrader.. det känns som perfekt före för mig, host :p Jag känner mig inte så taggad för loppet för det känns som att det kommer gå skit.

Så nu har jag avreagerat mig lite till er :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Gud vad jag hatar tusingar... :p

*kl*

Idag ska jag inte lägga två strån i kors. Varit ute på en kort promenad och ikväll ska jag tvätta, det är fan allt jag ska göra idag. :D Ska inte plugga, inte träna, ingenting!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Idag satte jag mina 2 km på 25 minuter. Det går framåt. För några dagar sedan tog det 35 min, igår 30. Det gör fortfarande ont, men det går åtminstone lite bättre. Igår gjorde det skitont när jag gick till och från tandläkaren, för att inte tala om att köra bilen hem. Men har åtminstone kunnat sova inatt tack vare citodon, och idag går det som sagt bättre med mina promenader.

Har börjat föra matdagbok och räkna mitt dagliga kcalintag sedan några dagar tillbaka. Har tidigare kört på "så lite onyttigt som möjligt" alternativt "inga jävla onyttigheter", men genom att räkna så FÅR jag äta godis då och då utan att få världens ångest, för det får plats i min kaloribudget. Hoppas kunna få ordning på min matfixering (och kompensering) på det här sättet. Bara jag inte gör det till en sport att få i mig så få kalorier som möjligt istället, är lite orolig för det eftersom det är så jag gjort förut (men då utan att räkna på hur mycket jag faktiskt stoppat i mig).
 
Sv: Beach 2014 del IV

Skönt med en riktig vilodag! Det behöver man ibland :)

KL
Idag cyklade jag till Friskis, är typ bara 1,7 km så rätt lagom långt. Beroende på väder och att jag inte vant mig vid att jag har en cykel än:p har det inte blivit av tidigare. (Fick cykel i julklapp). Vägen dit gick hur fint som helst, nerförsbacke hela vägen :D men sen ska man ju hem också. Efter 30 min på crosstrainern när benen var lite lagom sega, i uppförsbacke och såklart, motvind :angel:
Var betydligt segare hem, men det gick det med!


Såg att någon skrivit mål för året, tänkte att det kunde ju vara bra att fundera över.
Mina mål:
# Få ordning på knäna, så att jag kan träna vad jag vill utan att behöva oroa mig för smärta eller nya överansträgningar.
# Gym ca 2 ggr per vecka och kondition (spinning/crosstrainer) ca 2ggr per vecka. Plus yoga någon dag med, mest för att det är skönt.
# Vill bli starkare i hela kroppen för att den ska hålla många år till, har inga specifika gym-mål utöver det. Kan för lite än :D
# Hoppas att jag ska kunna börja springa igen fram emot sommaren. Detta året ska jag klara milen!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja det finns väl en risk för att det kan bli så när man får "för" bra koll. Men om du vet hur mycket kalc du behöver få i dig under en dag så kan du ju istället försöka hamna så nära det som möjligt? Eller fokusera på något annat som inte gör att hjärnan går in i "äta-så-lite-som-möjligt-läge" eller vad man ska säga:)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag försöker se fördelarna med att äta ett vettigt antal kcal över en dag, och fokusera på nackdelarna med allt utanför det. Har inget fast antal jag vill hamna på, för då kommer det bara leda till fixering
 
Sv: Beach 2014 del IV

Emt - Ja, jag tror det är tre månader man säger (även när man tagit ut piller). Känner du någon skillnad än så länge? Hoppas du gör det så småningom annars (åt det positiva hållet)! :)

Zassoo - Men åh, det låter inte kul för dig heller zasooo. Känner igen mig i det du skriver, att nästan gråta hjärtat ur sig och inte veta (eller kunna berätta för någon) vad det är man är så ledsen över. Jag vet att ppiller kan börja spöka efter flera år trots att man haft samma märke, eftersom dina egna hormoner i kroppen ändras med tiden. Vet inte hur vanligt det är dock. Håller med Wysiwyg om att kanske pröva ett uppehåll?

Wysiwyg & Cinzia - Ni har nog rätt i att man inte ska acceptera att man mår dåligt och byta när det inte känns bra. "Vänja sig", ja usch! Jag måste ha ppiller med mycket östrogen pga PCOS men ska nog ringa barnmorska direkt i morgon för att höra mig för i alla fall.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Kom precis hem från jobbet, och nu ska vi få gäster helt oannonserat - trevligt men när ska jag ta den där jäkla PW! Får väl bli efter det gått :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Tack för råd och stöd :) Jag funderar allvarligt på att sluta med pillren nu och se vad som händer. Visst, jag skulle kunna testa andra sorter men jag orkar verkligen inte hålla på och kanske få ännu mer problem av en annan sort... Kondom kan väl inte vara så himla jobbigt, eller? :D Haha. Måste bestämma mig innan tisdag kväll då nya kartan ska påbörjas ;)

Har haft en jättetrevlig dag i alla fall, restaurangbesök med familjen då min syster fyller år. Så himla god mat verkligen, jag åt efterrätt trots att jag var mätt :angel: Men det blir inte så mycket mer mat idag ändå, lite kvällsfika till melodifestivalen typ.

Jättepäckligt väder ute, 1,5 grader plus och snöblandat regn, så några utomhusaktiviteter blir det inte tal om. Istället tänkte jag mig lite cirkelträning framför Tre Kronor mot Lettland :rofl:
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Dagens motion blev en promenad med pålle som var krasslig igår, och en löprunda efter det. Benen är sjukt tunga när jag springer nu, känns som att jag springer mot en vägg konstant. Har känts så i ett par veckor, vet inte riktigt hur jag ska få det att kännas lätt igen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Testa p-ring! Det är helt okrångligt och ger färre biverkningar. Kan var värt att testa i alla fall :)
Hade två hormonfria år innan jag testade p-ring, och jag märker ingen skillnad
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

I dag har jag varit ute en enda gång, jag gick med hundarna i ungefär 20 minuter. Annars har jag vilat, vilat, ätit, vilat och surfat. Tänker att intensiv vila kanske kan göra susen mot förkylningen?

Jag har i alla fall klickat hem två par kompressionsstrumpor från gococo (och tack vare det fick cili ett presentkort :D), vilket borde vara ett tecken på att jag är både jäkligt rastlös och att jag kommer börja springa ambitiöst när jag har blivit frisk. Jag tänker minsann sporta friskt i mina knallblå och cerise knästrumpor, hehe. *snyggast vinner*

Jag har också insett att vårruset är dagen innan jag åker på träningsresan.
Fick lite beslutsångest av det, ska jag eller ska jag inte? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 966
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 942
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp