Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Åh vad kul att känna den utvecklingen! Var stolt; det är liksom hundra procent din egen prestation, fysisk och mental :). Har du klarat 5 km under 30 min någon gång?

Jag är såååå ridsugen... ja, hästsugen över huvud taget! Den 6:e mars åker jag ner till min faster får gosa med och galoppera barbacka på hennes ponnyer :love:, och så rida Theo som förhoppningsvis blir min foderhäst i höst. Kan inte bärga mig!

Tack snälla du! Nej, 5 km under 30 min är mitt mål det här året :)

Så kul med foderhästen! Och kul att se dina träningsfilmer, inspirerande :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vi ska sitta precis i svängen mellan lång och kortsida, rad 16. Man kan liksom inte vara kräsen när det säljs slut så fort. Bara in, klicka bästa lediga och KÖP! Hade tur och kom in från kön exakt kl nio, direkt efter ställde jag mig i kö igen, för att se när de tog slut. 09.07 kom jag in igen och då var det slutsålt:o
Så vi är sjukt nöjda med att hamna så pass nära ändå!

Trollunge: Grymt!! :up:
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL
Ni som tränar gym, hur långt har ni mellan passen? Jag gymmade igår, vila idag, tänkte ta lite crosstrainer på lördag och sedan ev gymma på söndag igen.
Hur mycket vila bör man ha emellan för maximal återhämtning så att det inte blir nedbrytning eller vad man ska säga :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fan vad grym du är trollunge, jag vill också!

Man säger väl typ att man int ska köra samma muskelgrupp efter varandra? En vecka för mig kan se ut såhär:

Måndag: rygg/biceps
Tisdag: bröst/triceps/axlar
Onsdag: vila
Torsdag: ben/mage
Fredag: Bröst / triceps / axlar
Lördag: Vila
Söndag: Ben/mage
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del IV

Snyggt! :D

kl

gick av i morse och har sovit knappt 5 h. Kände mig galet opepp på att åka för att träna, men så tänkte jag "jag går in i beachtråden, då brukar det bli bättre", så nu är jag lite mindre opepp. Tillräckligt för att fundera på att ta mig ur sängen iallafall. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack snälla du! Nej, 5 km under 30 min är mitt mål det här året :)

Om du kunde springa 5 km en morgon i februari med ökning sista km på under 33 minuter så kommer du klara dig under 30 minuter väldigt snart! Intervaller är din vän :).
 
Sv: Beach 2014 del IV

Om du kunde springa 5 km en morgon i februari med ökning sista km på under 33 minuter så kommer du klara dig under 30 minuter väldigt snart! Intervaller är din vän :).

Ja alltså jag hade ju mycket mer att ge idag, det kände jag. Men jag har lite mentalt att jobba med, jag har alltid varit en sån som ger upp så fort det blir jobbigt och det har jag verkligen börjat komma ifrån. Måste börja tro själv att jag kan springa snabbt :)
 
Sv: Beach 2014 del IV


Det får jag höra ofta, men det hör inte till saken :angel: :D
När man väl springer de där fem kilometerna så är det faktiskt inte sååå svårt att sänka tiden! :up: Du har ju hela året på dig:) Spring i detta tempot ett antal gånger så du känner att du klarar det, sen testar du att öka lite lite till. Försöker hålla det tempot ett antal ggr osv. Sambon brukar alltid tjata på mig om att ta längre steg och fästa blicken långt fram, det gör att det känns lite lättare.
Förut när jag sprang fokuserade jag mycket på tekniken, att kunna springa avslappnat. Då glömde man lite vad man höll på med och om det var jobbigt ;)
 
Sv: Beach 2014 del IV

+ mammas och pepp: Tack hörrni:D Blev så förvånad över att jag kunde! Chins nästa;)

RostKaptenen: Jag brukar tänka att det ska gå iaf 48 h mellan. Så jag kör inte samma muskelgrupper dagarna efter varandra. Har delat upp kroppen i triceps/bröst/axlar, rygg/biceps och ben/mage vilket alltså gör att det tar åtminstone 3 dagar mellan samma pass, ofta 4 då jag brukar klämma in nåt löppass med:)
Ex denna veckan har varit:

Måndag: ben/mage
Tisdag: vila
Onsdag: löpning 5 km + triceps/bröst/axlar på gymet
Torsdag: rygg/biceps
Fredag: ben/mage
Lördag: löpning
Söndag: vila
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja alltså jag hade ju mycket mer att ge idag, det kände jag. Men jag har lite mentalt att jobba med, jag har alltid varit en sån som ger upp så fort det blir jobbigt och det har jag verkligen börjat komma ifrån. Måste börja tro själv att jag kan springa snabbt :)

Duktig du är som har kommit så långt med den mentala biten också! Jag tror att för många är det den delen som brister men också den delen som känns som den svåraste att "träna upp" så att säga. Låter hur bra som helst att din inställning också börjar förändras. Heja zassoo!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Så kul att du postar videor! Jättekul att kolla på, duktig du är:bow:

*kl

BEACHARE! Jag klarade fria dips idag:banana::bump::banana: Så jäkla nöjd, trodde nog aldrig att jag skulle klara det egentligen!

Filmbevis: https://www.youtube.com/watch?v=GuD8pipcW-0&feature=youtu.be

WIHO! Glad alla hjärtans dag på er alla:love:

Men åh vad duktig du är och vad kul med videos! Du klarade ju flera stycken till och med, imponerande :up: Syns på din kropp att den är stark, jättefint!

(En parentes: I början när man ser ditt knä och arm typ så förstod jag inte alls vad det var först... Såg ut som en rumpa först :eek: Undrade en kort sekund hur korta byxor du tränade i egentligen, haha!)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det får jag höra ofta, men det hör inte till saken :angel: :D
När man väl springer de där fem kilometerna så är det faktiskt inte sååå svårt att sänka tiden! :up: Du har ju hela året på dig:) Spring i detta tempot ett antal gånger så du känner att du klarar det, sen testar du att öka lite lite till. Försöker hålla det tempot ett antal ggr osv. Sambon brukar alltid tjata på mig om att ta längre steg och fästa blicken långt fram, det gör att det känns lite lättare.
Förut när jag sprang fokuserade jag mycket på tekniken, att kunna springa avslappnat. Då glömde man lite vad man höll på med och om det var jobbigt ;)

Haha :D Jo jag är ganska säker på att det kommer gå i år, men jag vill inte stressa så det känns skönt att ha hela året på mig! Det där med steglängd har jag snarare hört tvärtom, korta snabba steg. Tycker också det känns tyngre med längre steg :p
Tack för pepp! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Wow grymt jobbat! :banana: Och ja, älskar att komma in efter ett träningspass och äta frukost i lugn och ro :love:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jamen verkligen! Jag har aldrig haft lätt för löpningen, ibland blir jag lite "sur" på de som bara springer en mil lätt som en plätt fast de är helt otränade, själv får man kämpa som en gnu liksom :p Men man får ju fokusera på sig själv och sina egna mål :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Anmäld till tjejmilen! :banana: Var osäker på om jag skulle springa i år, men en vän som just har börjat springa är anmäld så vi gör det som en kul grej ihop! Förra gången var ju målet bara att ta mig runt men i år ska jag försöka göra det på en lite bättre tid och utan att fullkomligt dö de två sista kilometrarna :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Anmäld till tjejmilen! :banana: Var osäker på om jag skulle springa i år, men en vän som just har börjat springa är anmäld så vi gör det som en kul grej ihop! Förra gången var ju målet bara att ta mig runt men i år ska jag försöka göra det på en lite bättre tid och utan att fullkomligt dö de två sista kilometrarna :D

Vad skoj! Jag ser så himla mycket upp till er som vågar anmäla er till lopp, det skulle jag aldrig göra! Är alldeles för osäker på mig själv och tror bara att jag skulle ha prestationsångest i fyra år både före och efter, men en yttepytteliten del av mig är sugen på att testa också... En vacker dag...

KL

Usch, jag är på riktigt kasst alla hjärtans dag-humör här, ungefär lika glad som vädret med piskande spöregn och stormvindar! Jobbade jättebra på gymmet i förmiddags egentligen, men en massa andra faktorer gjorde att jag var missnöjd och nedstämd när jag gick därifrån i alla fall. Nu sitter jag i soffan med mensvärk, raspig hals och kärleksbekymmer (huuur löjligt som helst att dessa bekymmer skulle uppstå just i dag, varför liksom?). Lägenheten är svinkall, jag har inte lust med någonting och kan inte sluta obsessa över min lilla kärlekssituation som inte alls känns särskilt kul längre.

Ååh, varför kan jag inte bara hantera det som jag gjort förut, vara jättenöjd med mitt braiga gympass och se fram emot drinkkvällen med mina tjejkompisar istället? Damn you, PMS! :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 962
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp