Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Ha inte för stor väska i slussen! Eller håll den tajt mot kroppen. Annars tror sensorn att det är två personer som försöker komma in eller ut och då öppnas inte dörren. Urkrångligt!

Jag hakar gärna på på diverse pass när jag är frisk igen :) ShBam var ju urkul så jag fick lite blodad tand!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Är det någon av er som känner till bra massör i stan? Tänkte använda mina friskvårdskuponger till det.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja alltså det är jobbigt men det som gör att jag gillar det är att det är såpass kort att det verkligen går att ge allt under de där 30 minutrarna. Sedan är det att det faktiskt ger riktigt bra resultat på en hyfsat kort tid. Alltså, kör du det en gång i veckan så märks det skillnad på bara någon månad tycker jag. Jag känner när jag kör det att all annan träning liksom går lättare och ger mer resultat. Jag håller på att kräkas under passet men sedan känner jag mig awesome, bäst, snyggast. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ha inte för stor väska i slussen! Eller håll den tajt mot kroppen. Annars tror sensorn att det är två personer som försöker komma in eller ut och då öppnas inte dörren. Urkrångligt!

Jag hakar gärna på på diverse pass när jag är frisk igen :) ShBam var ju urkul så jag fick lite blodad tand!

Aha kan ha varit problem med väskan då.
ShBam verkar superkul, men ligger nu bara när jag jobbar. :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

:D Kanske skulle testa det då. Kan ju inte vara fel att känna sig awesome, bäst o snyggast.
Har extra lång jobbdag, när dom har det passet, så varför inte avsluta dagen med att köra slut på sig fysiskt också. :banana:



Ja alltså det är jobbigt men det som gör att jag gillar det är att det är såpass kort att det verkligen går att ge allt under de där 30 minutrarna. Sedan är det att det faktiskt ger riktigt bra resultat på en hyfsat kort tid. Alltså, kör du det en gång i veckan så märks det skillnad på bara någon månad tycker jag. Jag känner när jag kör det att all annan träning liksom går lättare och ger mer resultat. Jag håller på att kräkas under passet men sedan känner jag mig awesome, bäst, snyggast. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, det tycker jag verkligen. Plus att om du redan har jobbat länge är det rätt skönt med ett kortare pass, det tar inte så mycket tid i anspråk. :) Rekommendationen är att värma upp lite innan (jag kör några minuter på löpbandet), och sedan får man varva ner/stretcha själv, så det är ju lite eget ansvar, det är ju bättre för kroppen om du gör det innan och efter ordentligt. Jag brukar värma upp, men varva ner och stretcha är jag riktigt dålig på. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl
Jag är tröööööött!
Inget socker idag heller, trots stort sug. :) jag jobbar ju på liiiiite fel ställe för det här :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Sitter förresten och kollar efter nya hörlurar, behövs pepp för springturerna :)

Jag kollade ju nya skor i går = väldigt mycket skoreklam på buke i dag. Försöker stå emot ju! :D

Har för övrigt lagt till Saucony Ride 6 på listan, tillsammans med Asics Throne och Nikes bevingade ponny.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl*

Jag hade tänkt åka skidor efter jobbet idag men det var så jäkla kasst väder så jag stack till gymmet istället... och det gick rätt så bra! (Tro fan det när jag åt soppa och pannkakor både till lunch och middag, haha.)

Min största achievement under dagens pass var definitvt att jag gjorde min första fria chin på flera år (och sist jag klarade en vägde jag säkert 10 kg mindre än vad jag gör nu). Den var verkligen inte snygg men den VAR :).

Filmbevis: http://www.youtube.com/watch?v=v0e4aR-UsoA (detta är dock min andra, filmade inte första försöket för jag trodde inte att jag skulle fixa det men se det gjorde jag fler gånger om)

Sen körde jag en gammal favoritövning sen tyngdlyftningstiden; en kombination av fem olika övningar: stötdrag-styrkevändning-frivändning-frontböj-pushpress. Detta är det närmaste "crossfit" en tyngdlyftare ägnar sig åt, skulle jag säga (jag har inte mycket till övers för hur crossfit behandlar de olympiska lyften; att göra t.ex. 30 ryck på tid är totalt idiotiskt....). Kombinationsövningen är i alla fall sjukt jobbig. På filmen har jag bara 40 kg på stången men flåsar ändå rejält efter ett set :).
http://www.youtube.com/watch?v=iGX_CyhoIA0

Och sen ett övningstips som inte är lika tekniskt komplicerat: upphöjda raka marklyft! Fast helt raka är de inte; för att inte översträcka knäna när man står så högt så ska de böjas lite grann. Bålstödet är superviktigt, som man ser på filmen tar jag in ny luft inför varje repetition. Detta tar som f-n i mage, rumpa och baksida lår :).
http://www.youtube.com/watch?v=mKvY5j8_caA
 
Sv: Beach 2014 del IV

Så himla inspirerande! Har du ett eget gym, med tanke på att det verkar vara väldigt tomt? :D Har du tävlat och så tidigare? Riktigt coolt med fria chins! Jag har nog ett tag kvar, men har köpt ett likadant assistance-band som du har.
Önskar att jag hade tillgång till ett "riktigt" gym. Just nu är jag på ett spa-gym, som inte ens äger en rak skivstång utan man får förlita sig på smithen eller ez-stången. Men det duger för mig, nybörjare som jag är!

kl

Fy tusan! vilket underbart pass jag hade idag! Körde verkligen helt slut på benen, först med knäböj, sedan bensparkmaskinen med ett ben i taget och sen lårcurlen där också med ett ben i taget. Körde med väldigt korta pauser mellan seten så fick riktigt bra flås och svetten bara rann. Sen körde jag utfallssteg och försökte med lite olika övningar för att komma åt rumpan lite mer, men tyckte inte att jag fick till det riktigt. Bra tips på rumpövningar?
Hur eller hur är jag sjukt nöjd. Var ute och cyklade med hunden en runda idag också. Var en hel del uppförsbackar så jag var redan uppvärmd när jag kom till gymmet kan man säga...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Se till att gå ner ordentligt i knäböjen, och så snart du fått till tekniken lägg på vikt. Detsamma med utfallen, lägg på vikter så snart du har koll på tekniken. :)

Benböjen tycker jag funkar utmärkt att ha hantlar i, lägger upp dem mot bröstbenet bara. Då kan du klara dig utan skivstång. :) Och ja, utfallen funkar ju också med hantlar, där kan du ju ha händerna hängande också.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ah, det med hantlar i knäböjen var väldigt smart! Inte lika farligt om jag failar heller eftersom jag oftast tränar själv.
Tycker att tekniken i knäböjen är jäkligt svår. Känns vingligt trots att jag kör i smithen, och jag har väl inte riktigt haft chansen att träna upp det eftersom jag bara använder den också.
Försöker gå djupt, men när jag kör lite tyngre så tycker jag att det är läskigt, är rädd att inte klara det. Men visst känns det i rumpan alltid, men inte så mycket som jag önskat. ;)
Det är väl bara att kämpa på, och jobba på tekniken.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tycker att det hjälper mycket att köra med spegel i sidan så att jag kan se hur jag går ner. Mitt fel är att jag lutar mig framåt mycket, jag korrigerar det bättre när jag tittar i spegeln än inte. :) Sedan är det ju det vanliga, vikten på hälen, spänn foten så du står stadigt, upp med bröstet, bak med axlarna, gå ner bakåt. Men träna utan vikt till tekniken sitter utan, och lägg på efter hand? Lägger du på vikt mha hantlar är det kanske lättare iom att du kan börja lättare, en stång är ju minst 20 liksom. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Haha! Vet ni vad? Jag skulle kolla inläggsstatistiken lite snabbt för att se vilka som hänger i tråden och om det är några nya ansikten sedan innan jag började skriva i den typ igår... Hur kan jag, som har skrivit typ FEM inlägg i tråden redan ha skrivit 28 enligt buke? :eek: :eek: :D :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Chrome med AdBlock, inga mer annonser. Nånstans. :D Har stört ihjäl mig på att saker jag kollat sen visas på reklam här så jag måste stirra på dem hela tiden och bara vilja haaa.

Kom för övrigt på att jag verkligen längtar efter en tid hus sjukgymnast eftersom jag då får användning av mina knalliga, rosa skor. :D

Känner mig för övrigt så sjukt lat så i morgon har jag bestämt mig för att träna i periodpauserna under hockeyn. Känns som ett smart upplägg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp