Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Ut och spring med dig! (och om byxorna är för sköna så får du väl springa i mjukisar ;))

kl
Jag vill bli friiiiisk!!! Har gym-abstinens och är bitter för att vågen snarare visar högre vikt än lägre trots att jag skött mig. Ja, jag vet att det bara är 2 dagar. Jag känner mig bitter ändå.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag vill också bli frisk!
Har varit förkyld i en vecka och har inte tränat sedan förra onsdagen.

Är så trött och rastlös och snorig och eländig.
WÄÄÄH!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Dom har balansbrädor på lidl nu för under hundralappen :D

(Mobilsvar, därav kort)
 
Sv: Beach 2014 del IV

+ alla ni andra som peppar - TACK!!! :D
insåg ju när jag hade skrivit här att nu kunde jag ju inte med att komma tillbaka om ag inte gick ut och sprang ^^ så då gjorde jag det! Plockade fram rundouble på telefonen och körde ett pass därifrån med 5 min spring - 3 gå - 8 spring - 3 gå - 5 spring. Med lite promenad i början och slutet så var jag ute ca 35 min och 4,5 km. Men det var tur att jag inte kollade vädret så nog ainnan jag gick ut, det blåste och duggregnade visst... :meh: men direkt när jag kom in gick regnet över i snö så man får va tacksam för det lilla!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Då ligger vi lika i sjukdomsläge! Så irriterande!! :mad: Tar en cocktail med Rinexin, Bromhexin, Panodil och nässpray morgon och kväll. Men jag vill vara frisk och träna!

*kl*
Räknas möbel och bokbärande som träning? Det är det mest avancerande jag ägnat mig åt på sistonde. Men nu har jag två fina bokhyllor varav den ena har fått vitrindörrar också :)

cili - vill du komma och måla med mig imorrn? Mitt svarta sidobord ska bli en knallrosa tvmöbel :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Akuten finns ju för akuta besvär, man går liksom inte dit för att bli ompysslad.

Fick du MRT-remiss så var det ju ändå inte så mkt kalla handen som det kan vara, grattis!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jobbat som ett as i ett dygn, sov 3 timmar inatt, är helt förstörd. Tog på mig löpartightsen och gick ut ändå, men det kändes som att vara ute på havet typ? Hård blåst, kalla regnstänk, vinglade och stretade. Vände efter bara nån kilometer. Urk.

Nu ska jag äta rödbetor med smör och salt!!!! I pyjamas.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL
Hej på er allihopa!
Tillbaka från skidresan som var superkul! Bäst av allt var att knäna knappt tjurade alls, dock tog jag det lugnt och vilade eller åkte till stugan när de började kännas minsta lilla:) Har trots detta lyckats överleva en en del svarta backar (detta var min andra skidvecka någonsin :D) samt haft det väldigt trevlig och mysigt.
Denna vecka har det blivit mycket uppackande och tvättande :angel: Tog en timme Yoga i tisdags, en timme spinning igår och idag har jag varit på gymmet och kört programmet som PTn gav mig för första gången. Darrigt i både armar och ben nu! :o
 
Sv: Beach 2014 del IV

Fast akuten är definitivt till för att åka till när man har smärta som är för mycket att hantera, även om det kommer ur något som i grunden är ett vc-ärende. Men då åker man ju dit för smärtlindring och inte utredning. Oavsett om man är där för trauma eller smärta ska bemötandet vara bra.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Grymt jobbat med träningen! :) Du är verkligen på G igen efter resan! Tycker du verkar hunnit med en hel del trots uppackning! :D

Kl

Idag har jag tränat. Första gången sen i... Eh. Förra måndagen :p
Dock har jag ju varit apförkyld, men ändå...
En stund på jobbets gym blev det, vilket är mycket bättre än inget :D

Ikväll blir det två timmar på hästryggen dessutom :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Akuten finns ju för akuta besvär, man går liksom inte dit för att bli ompysslad.

Fick du MRT-remiss så var det ju ändå inte så mkt kalla handen som det kan vara, grattis!

Det var ett akut besvär. Knät svullnade plötsligt upp rejält och det kändes som om knäskålen höll på att slitas loss från sina fästen, något som aldrig hänt förut. Det är den värsta smärtan jag upplevt någonsin, och då har jag bl.a. slitit av delar av mina ryggmuskler samt fått en hästhov i huvudet tidigare. Vad skulle jag gjort tycker du? Bara för att jag har ont i det området sedan tidigare så tänker jag inte strunta i helt nya och smärtsamma symptom.
Hade svullnaden hållit i sig så hade man mest troligt tappat knät på vätska, men det kanske inte är akut nog för dig?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack! Känner mig sjukt rastlös, så det känns som om jag inte gjort något överhuvudtaget :p
En liten stund på gymmet är ju bättre än inget! Bäst att ta det lite lugnt och komma igång försiktigt efter förkylning :) Kul med ridning också!

Cili: Tycker du gjorde helt rätt som åkte till akuten! Har man så ont måste man ju få ordentlig smärtlindring:eek:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag tycker att det var extremt bra av dig att åka in. Synd att du träffade på ett gäng puckon bara. Fy fan för att behöva gå och ha så ont! :/
Hur känns det idag?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Nu läste jag om akutbesöket, säger bara :eek::eek::rage::banghead::rage::banghead:

Jag är också nålrädd ( eller rädd räcker inte riktigt till :crazy:) men om sköterskorna bara är lugna och ger mig en stund så brukar jag klara det. Det måste de ju veta om, är ju knappast ovanligt... Suck!! Doktorn verkar ju inte heller särskilt charmig :meh: Förtroendet för sjukvården sjunker verkligen för varje dag.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Äh, du har ju gjort massor? Träning 3 av 4 dagar denna veckan ju! :)

Och jag håller med dig när det gäller sprutor och nålar. Jag är exakt lika dan och håller som bäst på och velar gällande om jag ska vaccinera mig mot TBC eller ej. Får det och hepatit A & B i tjänsten, men blir eventuellt bara hepatiten för min del...

Ridningen ska bli nice! Det enda jobbiga är att ta sig dit. Pust. En bit att gå från spårvagnen och det är inte den bästa hållplatsen i Götet att gå själv från, så jag hoppas att min ridkompis också ska rida igen och ta samma vagn...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Herregud vilken dag...! Ett par av skolans getter är beräknade att killa i veckan, och idag fick vi sms om att en var på G. Rusade dit, men det gick vääääldigt långsamt. Efter 3,5 timmes väntan kom det så först en och sen två killingar, men någonting var fel. Små, alldeles uppsvullna och kunde inte stå på benen :( För att göra en lång historia kort avlivades de till slut och det var allmänt kaos. Nu känner jag mig alldeles omskakad, trött och har ätit för lite. Köpte med mig godis som jag sitter och smaskar på nu på väg hem, vet inte om det hjälper men :p
Hade tänkt utföra någon form av lugn träning men det känns inte som att jag har ork till så mycket alls. Omtumlad!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Duktigt! Det är det bästa med att skriva i tråden, man vill liksom inte komma tillbaka till tråden om man valde att stanna inne ist för att röra på sig:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp