Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Jag är inne på Mammas linje, bättre med gymmet nära så du inte blir låst till att träna endast skoldagar. Kolla om du kan provträna! Och kolla vilka pass de har.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Om det ser ut likadant när hon kommer hit så ska jag definitivt göra det. Har försökt fota ur olika vinklar själv och tycker att det syns rätt bra. Enda nackdelen är ju att jag inte har något friskt knä att fota jämförelsebilder med, det andra är ju också delvis svullet :(
Men vänsterknäts knäskål sticker ut en hel centimeter längre än högerknät när jag har benen intill varandra
 
Sv: Beach 2014 del IV

Campus är ett jättebra ställe - massor av pass och ett superfint gym. Och massor av folk om du tänker träna 16-19 på vardagar. :cautious:

Jag har haft kort på Simhallen, men tyckte de hade rätt lite pass att välja på, och det är bökigt med bokning osv - populära pass blir fulla snabbt som attan. Men kombinationen med simning är ju riktigt härlig!

Friskis är faktiskt underskattat - jag har tränat där i två år nu (främst i Tannefors). Många pass av olika slag och ett suuuuperfint och stort gym i Tannefors. Och billigt! Jag funderar dock på att byta till World Class eller Actic just för att det ligger så off för mig.

Baserat på dina preferenser skulle jag välja Simhallen (främst för sambo- och sim-kombinationen) och i andra hand Friskis.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Näe, stackare! :( Hoppas de trycker i dig bra mediciner på akuten OCH kanske har nån idé kring vad som är problemet. Men som du säger är det viktigt att det dokumenteras! Kram på dig!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kom på: Kolla hur det är med enbart simkort till simhallen. Min simhall kostar typ en tusenlapp per år, det kanske funkar att köra gym på friskis och sedan komplettera med att simma med ett enbart simkort? Du kommer förmodligen inte att simma och gymma samtidigt ändå? :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tack för input (mammas och zassoo också).

Kikade lite på deras scheman som ni föreslog, och det tillsammans med priset så lutar det nog mot Friskis. Eftersom jag bara är intresserad av gruppträning och inte gym så kan jag få ett kort på Friskis för 165 kr/månad, helt galet billigt ju! Tannefors ligger för långt bort för mig, jag skulle aldrig ta mig dit med cykel men till Kanonhuset går det nog an, kanske till och med när det spöregnar ute ;)

Jag älskar ju att simma men kortet på simhallen kostar 350 kr/månad och jag känner inte att det är värt nästan 200 kr mer per månad för att få simma. Och de hade, som du skrev ananya, inte jättekul pass...
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kom på: Kolla hur det är med enbart simkort till simhallen. Min simhall kostar typ en tusenlapp per år, det kanske funkar att köra gym på friskis och sedan komplettera med att simma med ett enbart simkort? Du kommer förmodligen inte att simma och gymma samtidigt ändå? :)

Jättebra tips, vad tvungen att kolla upp det. Bara sim kostade tyvärr 2600 kr/år (galet dyrt!) men det var en god tanke. Blev riktigt sugen på Friskis nu, jag har tränat där förut (i Stockholm) och trivdes som fisken i vattnet. Jag gillar deras traditionella jympapass :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja jag tror det kan bli bra. Ska försöka värva med någon vän eller två också ;) men sen kanske jag ändå gör slag i saken. Måste bara fundera på det några dagar som jag ska göra med alla beslut här i livet... :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Länkade jag det här träningsprogrammet? Ska köra ett par varv imorgon är min plan, men alltså mahgad, tåhävningar i squatposition? :eek: :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hahaha. Jag är precis tvärtom. Hade jag kommit på att jag skulle skaffa ett gymkort ikväll hade jag velat åka på ett pass ikväll redan. :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag älskade campushallen! Vill nog knappt veta hur många timmar jag spenderat där, haha :)

Var bor du? Stan? Berga? Campushallen låter ju nästan sämst i ditt fall dock.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Mitt i alla tårar är min enda tanke att jag måste ta mig fram till kassen med nytvättade kläder, så jag kan byta till snyggare underkläder. Jag kan inte låta bli att skratta åt min egen ytlighet.
Så snart jag kan stå på mina ben ordentligt så ska jag göra som Ninnurur säger: slänga alla underkläder jag inte vill visa mig på akuten i

:D;)

Mammas: jag är ledig på måndag :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

cili: Tänkte föreslå att du skulle åka in akut när du har så ont, hoppas det inte är för mycket folk och att du får hjälp snabbt!

Mammas: tåhäv i squatposition kommer jag ihåg att jag gjort på nåt pass för längesen. Jobbigt:D

cherie: man brukar kunna ta prova-på-veckor på gym (som någon mer sa), gör det och se vilket du gillar bäst!

*kl

Jobbar dagen imorgon, planen efter det är ett rygg och bicepspass:up: Och kanske en semla...:d
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh, har du bott i stan? Jag kan tänka mig att campushallen är både fräsch och bra! Jag bor i stan så det är en bit till skolan, dessutom är jag ju dödstrött på att cykla den vägen varje dag så jag slipper gärna göra det iännu mer (varje gång jag ska till träningen i så fall).

Bra jobbat med sockerfria dagar!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kl

Idag har jag varit så onyttig, så onyttig.
Ska på bröllop om tre månader och har då tänkt ha en jävligt tight klänning :p Det är nog bara typ två kg tills jag får på mig den, men tänkte att den skulle vara lite bekvämare än sist jag hade den... :p

Funderar lite på att ta "hjälp" av en coach (hittad på Facebook, verkar seriös och jag vet iaf en som gått efter hans upplägg) och det känns lite som. FitnessFighten, men längre än en månad.
Får se dock. Vet varken pris eller upplägg i nuläget och vet inte om jag orkar bli så pass styrd av någon. Dock känner jag att jag behöver en spark i röva...

Det är fan dax att ta tag i det här nu. 3,5 månad till sommar typ. Och i år ska jag vara NÖJD med mig, min kropp och min insats. Basta.

Cili: Fan vad skit med knät! :(
Skönt att du fick hjälp med att komma till akuten iaf!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, flyttade upp för drygt ett år sedan efter 6,5 år i Linköping. Saknar det en del faktiskt.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det där ska jag testa i morgon!
Behöver skaka liv i min arma lekamen efter att ha varit dyngförkyld i en vecka...

KL

Planerar inköp av nya springskor och har redan ångest. De ska vara neutrala men med mycket stötdämpning. Nike Air Pegasus är ett säkert kort, men jag sneglade på Asics Gel Throne förut i dag, och mina ögon gillade dem verkligen... Andra bud?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp