Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

:(Så himla tråkigt att läsa! Dessvärre får man väl lämna det i läkarens och sjukgymnastens händer, men jag tyckte sjukgymnasten lät uppåt väggarna... Kan du byta? Som tidigare diskuterat i tråden är det samma kostnad och ingen remiss till privata sjukgymnaster som är anslutna till landstinget. Att du ska stå på alla fyra på knän som är skitdåliga, för att göra nån övning, det låter galet... Det borde hen väl insett själv?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det var naprapaten. Han bara frågade om jag kunde göra så, för det fanns tydligen någon bra övning utifrån den positionen. Och jag testade för att inse att det inte gick alls. Det var alltså inte så att han sa att jag skulle göra på det sättet eller hade bestämt att det skulle ingå i programmet :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

För mig tror jag det går rätt bra, äter mer normalt nu än de senaste veckorna. Matlusten är tillbaka! :D Äter smoothie till lunch varje dag med två kokta ägg till. Känns som en bra rutin! Toppar smoothien med kvarg, creme fraiche eller grädde för extra protein/fett och därmed mer mättnad.

Har slutat att tvångsmässigt äta mackor till frukost och samma med fikabröd. Mina föräldrar köper gärna hem men istället för att äta för att visa uppskattning så har jag börjat säga nej. De får äta upp det själva. Nu äter jag fikabröd osv ibland, men inte varje dag, eller så stoppar jag vid en/fåtal. Känns mer hälsosamt! Var t.ex. ute och fikade igår och tog en chokladboll - ingen ångest, ingen kompensationsträning, men samtidigt skulle jag inte göra det valet om jag fikade ute eller hemma varje dag.

Och igår var jag ute på en promenad i skogen, har inte varit ute på säkert en vecka! :o Superhärligt, luktade vår, barmark och alldeles för varmt klädd.
 
Sv: Beach 2014 del IV

*kl

50 min på gymet gjorda med! Dricker nu en proteinshake och sen duschen:) Jobb i em! Fick med mig pv till gymet idag och satte ett nytt PB i bänkpress; 40 kg:D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Asså de hårda musklerna går över! Det är bara i några dagar, när kroppen omvandlas till lokomotiv. :p

Det sköna är att nåt liksom ställer om i kroppen, så att man inte behöver vara "inspirerad" eller vilja anstränga sig för att träna, utan att musklerna går av bara farten. Så man kan köra 10 timmar i veckan utan att det känns jobbigt.

Murakami babblar jättemkt om detta, trodde det var allmängiltigt!

Då är vi olika, jag tycker inte det låter så eftersträvansvärt ;) Jag vill träna för att det är kul och för att jag är inspirerad och för att jag mår bra av det, inte för att min kropp går på någon slags autopilot. Murakami är ju i första hand en skönlitterär författare och jag har inte läst hans bok om löpning.

Visst är det rätt härligt att springa i regn ändå? Som när man rider - man glömmer helt bort att det regnar så fort man sitter i sadeln. :D Duktig du som tog dig ut!

Haha ja om jag inte haft glasögon :rofl: Men jo jag glömde bort det efter en stund, det var skönt att bara springa på i mörkret och regnet. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

För mig tror jag det går rätt bra, äter mer normalt nu än de senaste veckorna. Matlusten är tillbaka! :D Äter smoothie till lunch varje dag med två kokta ägg till. Känns som en bra rutin! Toppar smoothien med kvarg, creme fraiche eller grädde för extra protein/fett och därmed mer mättnad.

Har slutat att tvångsmässigt äta mackor till frukost och samma med fikabröd. Mina föräldrar köper gärna hem men istället för att äta för att visa uppskattning så har jag börjat säga nej. De får äta upp det själva. Nu äter jag fikabröd osv ibland, men inte varje dag, eller så stoppar jag vid en/fåtal. Känns mer hälsosamt! Var t.ex. ute och fikade igår och tog en chokladboll - ingen ångest, ingen kompensationsträning, men samtidigt skulle jag inte göra det valet om jag fikade ute eller hemma varje dag.

Och igår var jag ute på en promenad i skogen, har inte varit ute på säkert en vecka! :o Superhärligt, luktade vår, barmark och alldeles för varmt klädd.

Vad härligt det låter, det är ju just sådana rutiner och sådant tänk man vill komma in i tycker jag! Jag känner att jag haft ett rätt bra förhållande med maten de senaste veckorna men att det börjar gå utför lite nu (skyller allt på PMS), men ditt inlägg motiverade mig faktiskt att ta tag i det igen och se till att det i alla fall inte går ännu mer utför härifrån! Smoothie samt ett kokt ägg eller två lät ju som en jättegod och nyttig lunch, jag får nog gå och köpa ägg på väg hem från gymmet idag tror jag minsann! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Mätte upp hur långt jag "vardagsgår" varje dag (till jobb, skola, affär) på en såndär kartsida. Det blev 9 km. O_o

Plus den mil som jag normalt går/springer på "fritiden".

Plus att jag får i mig kanske 1-1500 kcal under rekommenderat dagligt intag (när jag inte dricker alkohol).

Och ändå är jag halvfet? :(

Bokar tid hos läkaren nu, ska nog återuppta den där hypotyreosutredningen. :(

Hur lång är du och vad väger du?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kepsen är glasögonbärarnas bästa vän! Är det kallt har jag en tunn ullbuff under. Ser ut som hej-kom-å-hjälp-mig men förjädra gött att slippa regn på glasögonen.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Måste du ha glasögon när du springer? ;) Jag sprang i morse utan linser och såg inte superbra, men jag hittade vägen iaf:D HAHA
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag kan inte svara för tassen, men utan linser är glasögon ett måste. Utan skulle vara som att be om att slå ihjäl mig, skulle missa rötter oxh ojämnheter. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag skulle inte ens ta mig till rötterna och ojämnheterna, jag skulle knappt ta mig ut ur byggnaden. :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ambitiöst att springa i spåret! Inte världens bästa underlag för tillfället :p

Jag har dragits med världens mest långdragna förkylning så jag har träningsabstinens, har satt mig själv på sockeravgiftning och hoppas på att jag snart är frisk nog för att träna.

Och ja, vi borde ses :) låg däckad varje ledig stund förra veckan men nu är jag typ frisk som sagt.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ja, jag har en springkeps! :D Fast jag upptäckte inte regnet förrän jag redan var ute så då fick det vara :p

Emth, jo men det skulle bli lite mer living on the edge ;) Jag klarar mig hyfsat utan glasögon men det är ju lite suddigt :p Tycker inte det är så jobbigt att träna med dem men å andra sidan känner jag knappt till motsatsen :p
 
Sv: Beach 2014 del IV

Och igår var jag ute på en promenad i skogen, har inte varit ute på säkert en vecka! :o Superhärligt, luktade vår, barmark och alldeles för varmt klädd.

Samma här! :) känns som vår i luften. Var ute och gick och dessutom är odågan till hund inne i nån bra period så hon uppför sig. Med lite tur börjar hon bli vuxen (peppar peppar).

Kl
Jag är lite fascinerad över mitt läkkött, för första gången i världshistorien! Ramlade på en trottoarkant igår (höjden av trötthet, klantighet och pinsamhet?).

Och igår var jag riktigt stolt över mig själv! :banana: helt sockerfri dag och inte överdrivet mycket sug, det som fanns stod jag emot, likaså rutinerna. Lite illa att bli stolt övetrr en dag men så dåliga rutiner har jag väl då, satsar på en till idag.

Börjar känna mig både friskare och piggare, hoppas på att kunna träna i helgen eller så. Känns som att min rygg behöver lite sjukgymnastik också.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Några dagar blir till veckor och plötsligt har du varit fri från sockersug läääänge!

Kämpa på!
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Alltså så typiskt, när jag väl bokar in ett pass så ställs det in! Så jag åkte till gymmet ändå och svängde ihop ett improviserat pass. 45 minuter helkroppsstyrka, testade bland annat frontböj med press. Därefter ett konditionspass med 10 min crosstrainer, 15 min löpband ("progressiva intervaller", kan man väl kalla det) och 10 min rodd. En salig blandning :D Men skön känsla i kroppen nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 957
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp