Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

ÅH, har du inte fått ordning på dem ännu? :( Hoppas att du kan testa iaf på måndag, vi kan hoppas på att det som av ett under inte belastar knäna så att du kan köra. :D

KL

Ska testa det här passet när jag kör ben nästa gång tänkte jag. Verkar asfett. Gjorde ett par tåhävningar i squatposition nu, asjobbigt! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ok nu ska jag sluta bomba tråden :D Men jag vill bara säga TACK till er fina och peppande människor! Idag har jag mått bra, ett bra träningspass och maten har gått fint. En äppelmuffins åt jag i skolan, men jag blev bjuden och den var supergod ;)

Imorgon planerar jag ett kortare styrketräningspass innan indoor walking :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad jobbigt med maten. Jag känner igen det, går hela tiden och planerar och tänker, oftare annat än mat dock, snarare onyttigheter. Metoden jag kör på nu är att jag försöker "komma på" mig själv när jag fokuserar för mycket på mat, och tänker "det ska jag inte tänka på", och försöker avleda mig själv med annat. Skvallerträning på mig själv? :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

Min behandlare har bestämt att det ska vara en hel, vi har lagt till en massa små saker lite nu och då för att öka upp matschemat gradvis ända sedan april då jag åt väldigt lite, så vi har hållit på med det i 10 månader (oj, är det så länge redan :o). I början gick jag ju upp i vikt av de där sakerna men den senaste tiden ha de små förändringarna inte resulterat i viktuppgång så hon tycker det behövs mer på en gång. Och jag är väl lite svart/vit i allt jag gör. Antingen ska jag klara det helt eller inte alls och klarar jag det inte alls hatar jag mig själv. Jag ville lägga till mindre saker för att kunna känna att jag klarar det men hon bestämde näringsdrycken nu och jag måste finna mig i det,jag vet att hon kan sina saker. Just näringsdrycker jobbar nog de flesta enheter med att man ska ta hela och inte dela upp den och så, det är väl egentligen inte volymen i sig som är det jobbiga, det är 2 dl bara, det är att de innehåller 300 kcal...Ska kämpa på imorgon och torsdag, träffar henne igen på fredag så får ta upp det med henne då om jag inte lyckas hantera det men kommer skämmas ihjäl om jag inte gör det :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

ÅH, har du inte fått ordning på dem ännu? :( Hoppas att du kan testa iaf på måndag, vi kan hoppas på att det som av ett under inte belastar knäna så att du kan köra. :D

Nej :( Är sjukskriven för att dom fungerar så pass dåligt just nu.
Är förpassad till promenader, men ska försöka börja träna lite mer nu i veckan och se hur det går.
Dessvärre är jag rätt säker på att det inte kommer funka. Bara att stoppa kräver ju stabilitet i knäna, och då lär mina glida ur led (inte helt, men delvis) om jag gör det upprepade gånger. Men man kan ju alltid prova och se hur det går
 
Sv: Beach 2014 del IV

Känner igen det där från när jag räknade kalorier. Var ju tvungen att tänka på mat hela tiden; före, under, efter, mellan... Planera dagarna, väga, räkna, skriva ner, analysera. Det gjorde mig besatt av mat ett kort tag och ledde till att jag var hungrig hela tiden eftersom jag så exakt visste att jag var färdigäten för dagen eller att det var X timmar tills jag kunde äta nästa gång, eller för att jag ständigt fick planera maträtter och även inte hade så mycket pengar så jag läste reklamblad från mataffärerna och gjorde veckoplanering ofta.

För min del så slutade jag helt enkelt räkna kalorier, nyttan översteg inte det negativa. Nu räknar väl inte du men besattheten känns liknande. Min tanke är i så fall att släppa det, vilket är fruktansvärt mycket enklare sagt än gjort. Vad gör dig lyckligast, att vara såhär besatt och behålla din vikt eller att bry dig lite mindre och riskera att gå upp något kilo? Eller så kanske du inte går upp alls, tack vare nya mer hälsosamma vanor totalt sett.

Nej jag räknar inte kalorier och har aldrig gjort. Försöker hålla mig till bra mängder och vettig mat. Regelbundna måltider vill jag inte släppa, jag är väldigt känslig för lågt blodsocker och blir både trött och lättstött :angel: Så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det praktiskt? Vågen försöker jag släppa taget om, vill sträva efter att vara hälsosam istället för viktfixerad. Även om jag vill hålla lite koll, det gör inget om jag står still men jag vill inte gå upp.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad jobbigt med maten. Jag känner igen det, går hela tiden och planerar och tänker, oftare annat än mat dock, snarare onyttigheter. Metoden jag kör på nu är att jag försöker "komma på" mig själv när jag fokuserar för mycket på mat, och tänker "det ska jag inte tänka på", och försöker avleda mig själv med annat. Skvallerträning på mig själv? :D

Haha, jamen alltså det är just det, att bli medveten om vad man egentligen gör! Stanna upp och tänka efter. Ska öva på det :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Överlåt middagsplaneringen till din sambo till fullo? Ät samma frukost och mellanmål varje dag - om du kan. Då finns det inte så mycket kvar att tänka på. :)

Kan låta tråkigt men du kan ju t.ex. rotera så du äter samma frukost/mellanmål i en vecka och sedan byter. Bara för att ta bort de ständiga tankarna och antagligen även valmöjligheterna, och kanske därmed bli av med lite stress kring maten.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Har för övrigt börjat en kur på bromelain nu. Vet inte riktigt om jag tror på det egentligen, men det är väl alltid värt att testa. Griper gärna efter varje strå just nu
 
Sv: Beach 2014 del IV

Förlåt men nu tar jag över tråden helt :o Har en liten fråga till er träningsmänniskor och allmänt kloka tjejer. igår började en av mina tår göra väldigt ont, det känns som när jag hade brutit en annan tå och den höll på att läka. Jag tror att jag helt enkelt fått en spricka i skelettet i tån, jag har benskörhet pga anorexin så det är inte omöjligt. Kan man få stressfrakturer om man belastar kroppsdelar väldigt mycket? Eller har jag slagit i något utan att tänka på det kanske? Jag är ingen läkare så kan inte vara säker på att det är en spricka i tån men det känns lika dant som sist. Måste tejpa fötterna för att kunna gå och måste gå på ett särskilt sätt för att inte belasta och ändå gör det ont. Är det bara att fortsätta som vanligt iaf? Sist när jag bröt tån kunde man ju ändå inte göra något åt det, det går ju inte gipsa eller så. Då fortsatte jag tvinga mig att gå som vanligt förutom första två dagarna och det tog ju ett tag för det att läka men det gick ju. Det är väl ingen fara att gå med en bruten tå/tå med spricka i?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hur gick det hos naprapaten i morse?

KL
Tack för era kloka kommentarer och tankar. Jag jobbar vidare med mig själv och min träningssjälvkänsla.

Är riktigt pepp inför morgondagen, vi ska ha tennisturnering på jobbet! Jag är inte direkt bra på tennis, så jag hoppas det blir en skön och avslappnad stämning.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Ptja, sådär. Vi testade en del övningar, varav jag redan gör de flesta.
Sen frågade han om jag kunde stå på alla fyra (på knä), jag sa att det lär inte gå. Han föreslog då att jag skulle stå så, fast lyfta upp knäna lite grann från golvet och därmed stå på händer och tår. Så jag testade. Sen dess har jag haft ännu mer ont i knäna :(
 
Sv: Beach 2014 del IV

Planen var att göra något ur den positionen, som skulle fungera som stärkande. Men vi kom aldrig så långt :/
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh, jag förstår. :( Fan alltså. Får du någon hjälp för att det ska bli bättre på lång sikt? Vila lär ju inte hjälpa liksom?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Väntar på en tid hos ortoped, som i sin tur får välja vilka röntgenvarianter jag ska genomföra.
Har fått en tid hos ena sjukgymnasten nu på måndag, och en tid hos en annan om ganska exakt en månad.

Just nu har jag så pass ont att det är svårt att träna, men förhoppningsvis ska det ha gått ner något innan måndag.

När jag kommer tillbaka till jobbet nästa torsdag kommer jag jobba 7 dagar i sträck. Vet fan inte hur det ska gå till. Nu kan jag gå ca 1h innan det gör för ont för att stå upp och jag då måste sitta ner en bra stund. Det kan jag inte göra på mitt jobb. Och läkaren verkar inte vilja sjukskriva mig längre. Vad händer då om knäna bara ger sig för att det inte funkar längre? Vad gör jag?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Överlåt middagsplaneringen till din sambo till fullo? Ät samma frukost och mellanmål varje dag - om du kan. Då finns det inte så mycket kvar att tänka på. :)

Kan låta tråkigt men du kan ju t.ex. rotera så du äter samma frukost/mellanmål i en vecka och sedan byter. Bara för att ta bort de ständiga tankarna och antagligen även valmöjligheterna, och kanske därmed bli av med lite stress kring maten.

Sambon lagar nästan uteslutande all mat redan :angel: Och mellanmålen och frukosten äter jag samma nästan hela tiden, har i stort sett alltid med mig kvarg och bär till skolan som mellanmål.

Jag kanske helt enkelt har förstorat upp det här :o Jag ska i alla fall försöka fokusera på träningen nu så följer förhoppningsvis bättre matvanor på köpet!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Kan du inte bli sjukskriven från dina nuvarande arbetsuppgifter och försöka bli omplacerad under tiden?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jo jag hoppas det. Har pratat med chefen som självmant sa att han ska kolla upp möjligheter till att jag får göra något annat. Han har ju bara ansvar över just vår avdelning, så det är ju fler personer som måste involveras för att se om man kan lösa det.

Frågan är ju vad jag gör om min läkare inte vill gå med på det. Kan ju inte gärna åka in till akuten med ett sånt här problem, som inte är ett dugg akut
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 957
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp