Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Det var faktiskt inte jag heller, och jag gillar snö. Var väldigt glad när jag kom ut från ridhuset och det som hade lagt sig vid stallet var borta igen!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Åh vad surt! Varför ställde de in det, vet du det? Bra gjort att köra lite själv istället, det var nog väl så bra tror jag! :)

KL

Jag bokade in mig på 20 Minute Target Triceps idag, kom dit och var den enda som anmält mig... Det var dock bra i mitt fall då det var samme PT som jag hade passet med igår, så han ändrade om lite och skräddarsydde passet enligt vad han tyckte att jag behövde efter gårdagen. Så himla snällt! Vi körde i typ 30 minuter istället, och efter det övertalade han mig att stanna kvar på Abs Attack också. Det blev ett litet dubbelpass med andra ord, allt gick jättebra och det kändes verkligen toppen! Åh, jag älskar mitt gym och deras sköna inställning till allt! :D
 
Sv: Beach 2014 del IV

kl

Jag är vanligtvis en samlad och lugn person, men just nu gör det så ont att jag nästan grinar. Gick in i badrummet för att smörja med voltaren (vågar inte ta fler värktabletter efter den där smärtsamma magupplevelsen, det var nämligen precis där levern sitter och jag har gått på värktabletter i flera veckor). Fick en mindre chock när jag kollade hur det ser ut. Det här är alltså med sträckt knä. Det är så svullet inne i leden att knäskålen har skjutit ut ordentligt, inte konstigt att jag knappt fixar att stå. Det gör så ont att jag skakar, och jag vet inte vad fan jag ska göra

06acc3a2-6e41-434b-9b65-7da6ee7298bc.jpg
 
Sv: Beach 2014 del IV

Inställd pga sjukdom stod det, så jag gissar att instruktören var sjuk. Haha ja jag hade ju ändå släpat träningsväskan hela vägen :D

Nämen haha! Vad snopet när ingen annan kom :p Men vad kul att det blev bra ändå!
 
Sv: Beach 2014 del IV

cili: Men herregud! Jag vet inte vad jag ska säga eller göra, men om det fanns något jag kunde göra för att hjälpa dig så hade jag gjort det! Gråt och skrik och klaga så mycket du vill om det hjälper, och hoppas verkligen att det är slut på eländet för dig snart!! :(

Zassoo: Ja det var lite snopet, men det är å andra sidan tredje gången det händer. De har ca 10-12 pass per dag på gymmet och just det här var vid 12.30, så det är inte så konstigt egentligen att det inte alltid dyker upp massor av folk... Gött för mig dock, det blir lite som gratis PT-sessions! :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Näe, jag lider så med dig! :(
Finns det inget att göra mer än att vila och vänta?
Har du någon plan på åtgärder som är möjliga? Vet du vilken del i knät det är som har pajat? Är det aktuellt med operation?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hah, riktigt så illa är det inte för mig. Men jag skulle nog dra på mig en ansträngningshuvudvärk dock, om jag hann innan jag halvt slog ihjäl mig och sedan linkade hem. :p

Emth, men det är ju trååååkigt! ;)

Jenka, ja alltså det var rätt isigt på sina ställen. :p Men ja, med min kassa kondis var det lika bra med lite pauser. :p

Duktig du är som sockeravgiftar! :D Jag är ledig från fredag till onsdag. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag vet ärligt talat inte. Såhär mycket har det aldrig svullnat upp förut, och aldrig gjort så här ont av att sitta still.
Ingen har en aning om vad som är fel, för jag reagerar på olika ställen varje gång jag kommer till läkaren. Det enda som är konstant är att det är vätska i leden. Enligt de rörelsetester som gjorts är menisker och korsband hela. Operation lär inte vara aktuellt när det "inte finns något fel".

Väntar på att Nixehen ska ta sig hit nu, hon skjutsar mig till akuten för jag pallar inte med den här smärtan. Dessvärre tar det en timme innan hon kan komma hit. Antar att dom inte kan göra något åt det där ändå, men jag måste få det här dokumenterat så mina läkare slutar tro att jag hittar på att det gör ont och svullnar.
 
Sv: Beach 2014 del IV

KL

Jag har sakteligen börjat smida planer om ev träningskort :eek: Inte likt mig, som hellre tar mig ut på PW men ibland saknar jag lite mer varierande träning och särskilt gruppträning där jag måste ta i ordentligt för att inte skämma ut mig. En riktigt rask PW blir jag såklart jätteflåsig, trött och svettig av men det är inte lika bra träning för hela kroppen känns det som, och det gäller också att jag pushar mig själv till att hålla det höga tempot som behövs (vilket jag inte alltid gör).

Jag är fortfarande på planeringsstadiet men frågan är hur jag ska resonera. Har olika alternativ:

1) Kort till campushallen (universitetens gym), där finns det mängder av olika träningsformer men nackdelen är att det är relativt dyrt och ligger dessutom längst bort från mig. Däremot kan jag ju kombinera träningen med de dagar jag är i skolan i så fall - men då måste jag å andra sidan släpa en tung träningsväska och min ryggsäck väger redan bly så det känns sådär att släpa på en till. Fördel är att många av mina vänner tränar där!

2) Kort på Friskis & Svettis, vilket är det billigaste alternativt och ligger relativt nära. Har alltid gillat Friskis upplägg, pass och prestigelöshet. Har ingen vän som tränar där, och det ligger lite "off" även om det är ganska nära. Det är aldrig ett ställe jag cyklar förbi på vägen till något utan ligger lite utanför stan.

3) Kort på simhallen, vilket ligger lite dyrare (som campushallen). Fördelen är att jag får både gym, gruppträning och tillgång till badhuset (jag gillar att simma!). Då skulle jag kunna simma med sambon och en vän som har kort där, men till träningen blir jag ensam. Relativt nära hemifrån.


Hur hade ni resonerat, vad hade ni valt? Kvalitéen på gym och pass borde ju såklart väga in, men jag har ju ingen erfarenhet av dem... Campushallen har generellt gott rykte, simhallen sådär. Friskis är väl som Friskis är :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Tur att du har en bukefalist i närheten i alla fall :)

Hur fungerar det med "stabiliserande hjälpmedel", typ knäskydd, lindor och sånt? Eller är det själva gångjärnet som är problemet?
 
Sv: Beach 2014 del IV

Vad bra att du får hjälp att ta dig till akuten (och att du åker dit över huvud taget, så du kan "bevisa" att du har symtom som du säger). Trist när läkare inte tror på vad du berättar! Hoppas verkligen att akuten kan hjälpa dig bättre än vad dina andra läkare verkar kunna. Vilken maktlöshet när man inte blir trodd, och inte heller får någon hjälp i att ta reda på vad det beror på. Kram till dig och till Nixehen som hjälper dig till sjukhuset!
 
Sv: Beach 2014 del IV

Hon är en klippa!

Har provat flera sorter av knästöd. Det enda som funkar någorlunda är back on track och det är tack vare värmen, eftersom knäna dör direkt av kyla. Men det här som är nu har inget med kyla att göra och då hjälper inte knästöd. Lindor går inte, dom måste sitta så hårt för att stanna kvar att det inte funkar.
 
Sv: Beach 2014 del IV

Svårt! För mig skulle campushallen gå bort. Det för att det är långt bort. För mig skulle det vara såhär: jämför simhallen och friskis i antal pass. Kolla om du kan få en provvecka på båda ställena så du kan kolla in kvalitet osv. Kolla med dem om det är lätt att få plats på passen. Om du gillar att simma skulle det väga över till simhallen, om inte friskis är mycket bättre på allt annat. Men ja, för mig är det inte så viktigt att ha någon att träna med, jag tycker att man lär känna folk på gymmet sedan ändå. :)
 
Sv: Beach 2014 del IV

Mitt i alla tårar är min enda tanke att jag måste ta mig fram till kassen med nytvättade kläder, så jag kan byta till snyggare underkläder. Jag kan inte låta bli att skratta åt min egen ytlighet.
Så snart jag kan stå på mina ben ordentligt så ska jag göra som Ninnurur säger: slänga alla underkläder jag inte vill visa mig på akuten i
 
Sv: Beach 2014 del IV

Det var faktiskt inte jag heller, och jag gillar snö. Var väldigt glad när jag kom ut från ridhuset och det som hade lagt sig vid stallet var borta igen!

Jag älskar också snö, men nu får det räcka med den varan - nu är det vååår jag vill ha! Och i Linkan har vi haft riktig vårkänsla i luften idag. :love:
 
Sv: Beach 2014 del IV

Jag vet ärligt talat inte. Såhär mycket har det aldrig svullnat upp förut, och aldrig gjort så här ont av att sitta still.
Ingen har en aning om vad som är fel, för jag reagerar på olika ställen varje gång jag kommer till läkaren. Det enda som är konstant är att det är vätska i leden. Enligt de rörelsetester som gjorts är menisker och korsband hela. Operation lär inte vara aktuellt när det "inte finns något fel".

Väntar på att Nixehen ska ta sig hit nu, hon skjutsar mig till akuten för jag pallar inte med den här smärtan. Dessvärre tar det en timme innan hon kan komma hit. Antar att dom inte kan göra något åt det där ändå, men jag måste få det här dokumenterat så mina läkare slutar tro att jag hittar på att det gör ont och svullnar.

Be Nixehen fota knät ur fler vinklar också! Det är ju svårt att fota sina egna knän och någon mindre sympatisk typ kan säkert tänka "Hon böjer väl knät på den där bilden".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
19 961
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 932
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 280
Senast: Grazing
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 941
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp