"Till salu: 4 kantiga tallrikar
Tolv stycken"
Öh? Hur många vill hon sälja?
... och så en bild på en trave fyrkantiga tallrikar.
Åh jag älskar syftningsfel och särskrivningar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Till salu: 4 kantiga tallrikar
Tolv stycken"
Öh? Hur många vill hon sälja?
... och så en bild på en trave fyrkantiga tallrikar.
Dagens fynd på facebook: "häst säljes. Pm:a för mer info".
Mer info, ja tack. Är det inte lättare att skriva en ordentligt annons till att börja med..
Fyra ben och svans, typVad mer behöver du veta? Det är en häst liksom, har man sett en har man sett alla..
Nu ska jag ha den fördom: det verkar vara många travamatörer som skriver den typen av annons (lite mer info brukar det vara, men det känns ofta som om halva annonsen saknas)
Det är väl inte så svårt?"80% trafiksäker" är jag nyfiken på hur man kom fram till..
Idag har jag hittat annons om en sexårig häst till salu, för 40.000kr. Kan fortfarande inte galopp ordentligt (inte islandshäst).
Jag tycker att det är dyrt.
Exakt min tanke.Beror ju helt på ras, stam och kapacitet om det är dyrt. Och varför den har problem med galopp - det finns en del inte så duktiga ryttare med.
om islandshäst kan det vara OK. annars inte i mina ögon. Till det priset.Beror ju helt på ras, stam och kapacitet om det är dyrt. Och varför den har problem med galopp - det finns en del inte så duktiga ryttare med.
om islandshäst kan det vara OK. annars inte i mina ögon. Till det priset.
Jag vidhåller att det beror helt på. En sen, valpig häst med stor kapacitet som inte är utbildad och därför har svårt med galopp under ryttare kan vara värd långt över 40'.
En häst utan kapacitet, med en exteriör som gör den har enormt svårt galoppera även utan ryttare - den är inte ens värd hälften av de 40'
vilken sexåring av annan ras än islandshäst är "normalt" så valpig att den inte fixar galopp under ryttare?
Och fortfarande värd mer än 40?
Hästen i annonsen är en skäck, troligen korsning (eftersom rasen inte är utskriven) och har ridits på lätta westerntävlingar.
Min häst är född sent 2010 och vi har inte ens börjat med galopp under ryttare och planerar inte att börja snart heller. Han har verkligen gjort stora framsteg med balansen och orken i galopp, fattar nu oftast rätt galopp från marken på en gång osv, men under ryttare? njae, han måste träna balansen med ryttare först. Och ännu hellre lära sig bära sig själv med ryttare, annars kommer det göra mest skada än nytta.vilken sexåring av annan ras än islandshäst är "normalt" så valpig att den inte fixar galopp under ryttare?
Och fortfarande värd mer än 40?
Hästen i annonsen är en skäck, troligen korsning (eftersom rasen inte är utskriven) och har ridits på lätta westerntävlingar.
Ja men hade du begärt 40 tusen för den?Min häst är född sent 2010 och vi har inte ens börjat med galopp under ryttare och planerar inte att börja snart heller. Han har verkligen gjort stora framsteg med balansen och orken i galopp, fattar nu oftast rätt galopp från marken på en gång osv, men under ryttare? njae, han måste träna balansen med ryttare först. Och ännu hellre lära sig bära sig själv med ryttare, annars kommer det göra mest skada än nytta.
Förra året hade han t.om svårt att fatta galopp och galoppera överhuvudtaget på ridbana och på volt.