Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens fynd på facebook: "häst säljes. Pm:a för mer info".

Mer info, ja tack. Är det inte lättare att skriva en ordentligt annons till att börja med..

Vad mer behöver du veta? Det är en häst liksom, har man sett en har man sett alla.. :D

Nu ska jag ha den fördom: det verkar vara många travamatörer som skriver den typen av annons (lite mer info brukar det vara, men det känns ofta som om halva annonsen saknas)

Vad mer behöver du veta? Det är en häst liksom, har man sett en har man sett alla.. :D

Nu ska jag ha den fördom: det verkar vara många travamatörer som skriver den typen av annons (lite mer info brukar det vara, men det känns ofta som om halva annonsen saknas)
Fyra ben och svans, typ :)

Men om man nu vill få sin häst såld kan det åtminstone löna sig att skriva lite mer än så :)

Jag tror att mor och dotterhäst används för att bredda kundkategorin.
Om hästen är allsidig är det bättre att ge tydliga argument som styrker detta.

om islandshäst kan det vara OK. annars inte i mina ögon. Till det priset.

Jag vidhåller att det beror helt på. En sen, valpig häst med stor kapacitet som inte är utbildad och därför har svårt med galopp under ryttare kan vara värd långt över 40'.

En häst utan kapacitet, med en exteriör som gör den har enormt svårt galoppera även utan ryttare - den är inte ens värd hälften av de 40'

Jag vidhåller att det beror helt på. En sen, valpig häst med stor kapacitet som inte är utbildad och därför har svårt med galopp under ryttare kan vara värd långt över 40'.

En häst utan kapacitet, med en exteriör som gör den har enormt svårt galoppera även utan ryttare - den är inte ens värd hälften av de 40'

vilken sexåring av annan ras än islandshäst är "normalt" så valpig att den inte fixar galopp under ryttare?
Och fortfarande värd mer än 40?

Hästen i annonsen är en skäck, troligen korsning (eftersom rasen inte är utskriven) och har ridits på lätta westerntävlingar.

Ett halvblod vi hade på ridskolan förut hade så kass balans när han kom att han knappt kunde galoppera, han gick mer eller mindre bara att rida på rakt spår. Men han hade bra gångarter och hoppade trevligt. Såldes till slut för att han var för fin för ridskolan.

Så det är inte enbart islandshästar som kan vara valpiga. Den här hästen var 175 cm i mankhöjd och har för mig att han var åtta år när han kom till ridskolan.

vilken sexåring av annan ras än islandshäst är "normalt" så valpig att den inte fixar galopp under ryttare?

Hästen i annonsen är en skäck, troligen korsning (eftersom rasen inte är utskriven) och har ridits på lätta westerntävlingar.

Tja vilken ridhäst som helst. Finns gott av storväxta valpiga hbl som inte galopperar direkt bra under en mindre bra ryttare. Är hästen sund och Kan hästen galoppera okej i frihet är ev problem under ryttare helt enkelt ryttarfel. Även om det i sådana fall brukar skyllas på hästen

Min häst är född sent 2010 och vi har inte ens börjat med galopp under ryttare och planerar inte att börja snart heller. Han har verkligen gjort stora framsteg med balansen och orken i galopp, fattar nu oftast rätt galopp från marken på en gång osv, men under ryttare? njae, han måste träna balansen med ryttare först. Och ännu hellre lära sig bära sig själv med ryttare, annars kommer det göra mest skada än nytta.

Förra året hade han t.om svårt att fatta galopp och galoppera överhuvudtaget på ridbana och på volt.

Jag kände till en häst som tävlade dressyr, han kunde som unghäst inte galoppera i hagen och svänga utan att gå omkull!

Min häst är född sent 2010 och vi har inte ens börjat med galopp under ryttare och planerar inte att börja snart heller. Han har verkligen gjort stora framsteg med balansen och orken i galopp, fattar nu oftast rätt galopp från marken på en gång osv, men under ryttare? njae, han måste träna balansen med ryttare först. Och ännu hellre lära sig bära sig själv med ryttare, annars kommer det göra mest skada än nytta.

Förra året hade han t.om svårt att fatta galopp och galoppera överhuvudtaget på ridbana och på volt.
Ja men hade du begärt 40 tusen för den?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30