Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I samma annons;
stall plats
ett kollektiv stall.
Stall tjänst
Skritt maskin
ute ridbanor
sadel kammare
rid miljö
Sto och valack sommar bete
Sjuk hagar
ute vistelse
Tror hon plockade ut alla särskrivna ord baraLåter som en uppraddning av ord bara. :-)
Stämmer! Är endast ett urplock av annonsen.Tror hon plockade ut alla särskrivna ord bara
"Grundkursen, svensk Stallterminologi for dummies"I samma annons;
stall plats
ett kollektiv stall.
Stall tjänst
Skritt maskin
ute ridbanor
sadel kammare
rid miljö
Sto och valack sommar bete
Sjuk hagar
ute vistelse[/QUOTE
Häst till salu;
"Sød til at blive børstet og hygget om, passet med smed og ormekur."
Avstår från köp. Vill varken ha häst som jag inte förstår vad den säger, eller behöva kurera den med ormar.
Häst till salu;
"Sød til at blive børstet og hygget om, passet med smed og ormekur."
Avstår från köp. Vill varken ha häst som jag inte förstår vad den säger, eller behöva kurera den med ormar.
Fast det där är ju danska så förstår inte riktigt ditt inlägg? Ormekur är avmaskning på danska.
Visst de har en del roliga ord danskarna, men annonsen i sig var det väl inget konstigt med? Hästen är lätthanterad och regelbundet verkad (skodd?) och avmaskad.
om hästen inte har kommit så långt i utbildningen så får man betona även de små sakerna
" Kan ha täcke med bensnören och har även ridits med ländtäcke."
...
"Kan ledas in från hagen med annan häst dvs leda två samtidigt. "
just en sån häst jag letar efter
Såg just en annons om ett halvblodssto med travbakgrund, någon som förstår hur det hänger ihop?
Det är väl självklart?
Inte inkörd eller startad, alltså inte egentligen en travare...
eller så har den blivit något annat sedan travkarriären tagit slut...
Tycker för övrigt prissättningen är kreativ många gånger (men jo, jag tycker att det monetära värdet på vissa hästar är mycket mycket lågt). Ganska lite utbildad basjkirhäst MED EKSEM för 20.000kr.
Haflinger MED FÅNG 20-25000kr.
Eksem och fång sänker i mina ögon pengavärdet enormt mycket pga all den extra omsorg och extra kostnader som följer med diagnoserna.
Oj, det var lite väl billigt kanske, nästan så man lika gärna kan "skänka" bort den istället.Varmblod säljes. Noga med köparen. Hem viktigare än pris!
Säljes för 100 kr.
"Super duktig svart valack"
-och rätt mycket vit häst på bilden