Annonsera mera Del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Häst till salu;
"Sød til at blive børstet og hygget om, passet med smed og ormekur."
Avstår från köp. Vill varken ha häst som jag inte förstår vad den säger, eller behöva kurera den med ormar. O_o

Fast det där är ju danska så förstår inte riktigt ditt inlägg? Ormekur är avmaskning på danska.

Visst de har en del roliga ord danskarna, men annonsen i sig var det väl inget konstigt med? Hästen är lätthanterad och regelbundet verkad (skodd?) och avmaskad.

om hästen inte har kommit så långt i utbildningen så får man betona även de små sakerna

" Kan ha täcke med bensnören och har även ridits med ländtäcke."
...
"Kan ledas in från hagen med annan häst dvs leda två samtidigt. "

just en sån häst jag letar efter ;)

Den där annonsen tycker jag är sjukt rar. Särskilt som de "fyller på" sen kontinuerligt under tiden som hästen utbildas :)

Såg just en annons om ett halvblodssto med travbakgrund, någon som förstår hur det hänger ihop?

Det är väl självklart?
Inte inkörd eller startad, alltså inte egentligen en travare...

eller så har den blivit något annat sedan travkarriären tagit slut...

Tycker för övrigt prissättningen är kreativ många gånger (men jo, jag tycker att det monetära värdet på vissa hästar är mycket mycket lågt). Ganska lite utbildad basjkirhäst MED EKSEM för 20.000kr.
Haflinger MED FÅNG 20-25000kr.

Eksem och fång sänker i mina ögon pengavärdet enormt mycket pga all den extra omsorg och extra kostnader som följer med diagnoserna.

Det är väl självklart?
Inte inkörd eller startad, alltså inte egentligen en travare...

eller så har den blivit något annat sedan travkarriären tagit slut...

Tycker för övrigt prissättningen är kreativ många gånger (men jo, jag tycker att det monetära värdet på vissa hästar är mycket mycket lågt). Ganska lite utbildad basjkirhäst MED EKSEM för 20.000kr.
Haflinger MED FÅNG 20-25000kr.

Eksem och fång sänker i mina ögon pengavärdet enormt mycket pga all den extra omsorg och extra kostnader som följer med diagnoserna.

För mig blir värdet väldigt nära noll av fång/eksem. Jag säljer aldrig en sådan häst heller - den som har erfarenhet och är lämpade att ta hand om vill oftast för sitt liv inte skaffa en ytterligare fång/eksemhäst.

@Alexandra_W
Danska. Ett mysterium till språk i mina öron. Kan inte läsa och förstå. Kan ännu mindre begripa talad danska. :confused: För mig är det som en strid ström av öööö:n och ääää:n med lite random ljud och konsonanter emellan. Många av oss som bor här bakom fjälle vid myren har lite problem med just danskan och behöver både skriven översättning samt tolk. Och helst flanellograf med tydliga bilder. :idea:
Men annars lät ju hästen som ett kap efter din förklaring! Att den dessutom är av-ormad var ju ett stort plus! :);)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 063
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 881
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama