Vid snabb affär kanske man får den för 75 spänn?Oj, det var lite väl billigt kanske, nästan så man lika gärna kan "skänka" bort den istället.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vid snabb affär kanske man får den för 75 spänn?Oj, det var lite väl billigt kanske, nästan så man lika gärna kan "skänka" bort den istället.
Det är frågan.Vid snabb affär kanske man får den för 75 spänn?
Samma med nordsvensken som var en fd kallblodstravare..Såg just en annons om ett halvblodssto med travbakgrund, någon som förstår hur det hänger ihop?
Samma med nordsvensken som var en fd kallblodstravare..
Om hästen har en tendens att ofta rulla sig så tycker jag att det är ärligt att snarare uppge den färgen den har större delen av tiden."Super duktig svart valack"
-och rätt mycket vit häst på bilden
Det var väl år 1964 som rasen delades så dom flesta borde väl ha fattat nu att det är två olika raser.. Det är ju som att försöka sälja sitt engelska fullblod som ett arabiskt..Ja, där verkar det vara svårt att få till.
Men visst är det vanligt att man säger "nordistravare" eller "travnordis" respektive "bruksnordis". Så i just detta fallet tycker jag det är rätt "normalt" även om det inte är korrekt.
Jag har förresten fått en bruksnordis. Det är intressant för på passet står det "nordsvensk brukshäst" och inte enbart "nordsvensk".
Njae, tycker det är mer som att förutsätta att fullblod alltid är engelskt, visst, rasen delades 1964 men namnet nordsvensk travare har hängt med betydligt längre än så.Det var väl år 1964 som rasen delades så dom flesta borde väl ha fattat nu att det är två olika raser.. Det är ju som att försöka sälja sitt engelska fullblod som ett arabiskt..
När jag började med hästar så sa alla nordsvensk brukshäst och nordsvensk travare . OH det var på nittiotaletNjae, tycker det är mer som att förutsätta att fullblod alltid är engelskt, visst, rasen delades 1964 men namnet nordsvensk travare har hängt med betydligt längre än så.
Alla fullblodsägare då menar du? Vad säger du @athena_arabians vi är ju fd fullblodsägare bägge två. När de delade stamboken så var det i nordsvensk bruks och nordsvensk travare, inte i nordsvensk och kallblodstravare.Nåt fel är det i alla fall när folk inte fattar att säga rätt namn på rasen dom har..
Fast numera tycker jag det är ovanligt att de kallas annat än kallblodstravare. Om man kollar annonser.Nåt fel är det i alla fall när folk inte fattar att säga rätt namn på rasen dom har..
En islänning som är riden men ej inriden
Den kanske är utriden? I skogen, till exempel?En islänning som är riden men ej inriden
Hästannons;
Läromästare säljes. Kräver rutinerad ryttare.
Fast borde det inte varit "brun vallack"?Om hästen har en tendens att ofta rulla sig så tycker jag att det är ärligt att snarare uppge den färgen den har större delen av tiden.
Hästannons;
Läromästare säljes. Kräver rutinerad ryttare.