Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast där har du helt otroligt fel.
Jag ser dina svar och övrigas svar. Men bara för att gruppen kvinnor föredrar en lång man. Förstår också jag att alla invidier i gruppen kvinnor inte tycker så ?
Jag förstår inte vad det är som är svårt att förstå.

Sen tror jag inte att du tycker längd inte spelar nån roll ? Om killen var 150 cm ? Hade du dejtat honom ? Alla har olika prefenser så är det bara.

I sak håller jag med Singoalla.... OM vi nu pratar längddebatten... Den trodde jag vi släppt för typ 2 trådar sen.... Så snälla Hero... SLÄPP längddebatten... Alla är och gillar olika... NEJ du är inte kort men inte lång... Nej alla gillar inte korta killar mm...
Du bor i Norrland... Din "målgrupp" ÄR mindre... Men om du nu inte trivs med din målgrupps utbud och detta nu är ett så stort problem så finns ju alternativ... Flytta...
Nu börjar tom jag tröttna på din längdhysteri (och det tar tid att få mej att skriva en sak som detta svar... För en sån skitsak som är "omöjligt att ändra på"....

Problemlösning
kan du lösa problemet - ja - då är det inte ett problem
kan du lösa problemet - nej - då är det inte ett problem eftersom det ändå inte går att lösa...

(Just på den punkten är det dessutom troligen extra svårt att försöka få till en lyckad självselektion. Vem skulle kalla sig korkad och inskränkt? :D)

Precis :p Som när jag skrev att jag gillar människor som utmanar mig intellektuellt. Hade jag skrivit det på Tinder så hade förmodligen varenda en som swipat förbi ansett att de är rätt person för jobbet :p

Näe, men precis. Du får ju redan matches och får ligga så mkt att du blir trött. Så att sätta sig in hur det är för andra är väl inte relevant ?

Jag säger att jag inte vill diskutera för att jag anser att diskussionen är på för låg nivå för att jag ska få ut något av den. Du envisas med att säga att det beror på någonting annat. Varför lyssnar du inte?

Jag är för övrigt UPPENBARLIGEN intresserad av hur det är för andra eftersom jag hänger i den här tråden och pratar med andra precis hela tiden. Annars hade jag ju bara knullat och varit nöjd.

Näe, men precis. Du får ju redan matches och får ligga så mkt att du blir trött. Så att sätta sig in hur det är för andra är väl inte relevant ?
Det är väl klart @Singoalla får fler matcher om hon bor i en större stad än du. Hur bra är du på att sätta dig in i hur det är för tjejer som inte får många matches? Ser du ens de tjejerna som inte är populära?

Senast ändrad:
Nja, det sjuka är väl att hon kan ställa dom kraven och komma undan med dom.
Jag tror att det hade varit svårt som man att rada upp sånna krav och ändå få matches. Jag skyltar inte med mina krav på tinder.

TRO MEJ .... Du FÅR skriva ut att du vill ha en smal snygg och vältränad tjej som är under 175. INGEN hindrar dej.... Nej just de längden va inget problem för dej, det kan vi stryka... MEN du som redan nu klagar på att du inte får matchningar (och undrar varför) kommer få ännu mindre... Eller fler ... Vad vet jag... Tjejer i Norrland kanske gillar en kille som är bestämd och vet vad han vill ha...

I sak håller jag med Singoalla.... OM vi nu pratar längddebatten... Den trodde jag vi släppt för typ 2 trådar sen.... Så snälla Hero... SLÄPP längddebatten... Alla är och gillar olika... NEJ du är inte kort men inte lång... Nej alla gillar inte korta killar mm...
Du bor i Norrland... Din "målgrupp" ÄR mindre... Men om du nu inte trivs med din målgrupps utbud och detta nu är ett så stort problem så finns ju alternativ... Flytta...
Nu börjar tom jag tröttna på din längdhysteri (och det tar tid att få mej att skriva en sak som detta svar... För en sån skitsak som är "omöjligt att ändra på"....

Problemlösning
kan du lösa problemet - ja - då är det inte ett problem
kan du lösa problemet - nej - då är det inte ett problem eftersom det ändå inte går att lösa...

Nu kom längddebatten upp igen för att @the_connemara trodde inte att det var sant att killar skrev ut sin längd. Jag ville bara påvisa att så ser verkligheten ut i Tinder och förklara varför det är så.

TRO MEJ .... Du FÅR skriva ut att du vill ha en smal snygg och vältränad tjej som är under 175. INGEN hindrar dej.... Nej just de längden va inget problem för dej, det kan vi stryka... MEN du som redan nu klagar på att du inte får matchningar (och undrar varför) kommer få ännu mindre... Eller fler ... Vad vet jag... Tjejer i Norrland kanske gillar en kille som är bestämd och vet vad han vill ha...

Wow, måste du använda versaler ?
Om du inte läste mitt svar. Så kan jag förtydliga igen. Det var ett EXEMPEL.
Jag har inget krav att hon måste vara under 165 cm. Har du inte läst tråden att jag har kontakt med en tjej som är lika lång som jag ?

Wow, måste du använda versaler ?
Om du inte läste mitt svar. Så kan jag förtydliga igen. Det var ett EXEMPEL.
Jag har inget krav att hon måste vara under 165 cm. Har du inte läst tråden att jag har kontakt med en tjej som är lika lång som jag ?

Jo men du släpper ju inte sargen och kommer in i matchen...
Du får dejta 2meterstjejer om du så vill...

Kan vi släppa längddebatten nu ? Är du nöjd ?

tumblr_o80lj094tz1usv7xpo1_500.jpg

Så totalt icke förvånande sett till hur samhället ser ut men så jävla enerverande att tråden även på ett väldigt kvinnodominerat forum tas över av en snubbes sunkiga snubbighet om och om igen :meh:

Skulle kvinnorna i nåt litet ställe i norrland alltså ha FLER män och matchningar att välja bland än kvinnorna i Stockholm?

Som Norrländsk kvinna kan jag ju säga att det råder enorm brist på män i Norrland!
Majoriteten av de män som jag har kontakt med på nätet är Stockholmare eller ännu längre söderifrån, de gillar Norrländskor helt uppenbart :D

Försöker febril få dessa heta Sörlänningar att emigrera norröver :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX