Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kom längddebatten upp igen för att @the_connemara trodde inte att det var sant att killar skrev ut sin längd. Jag ville bara påvisa att så ser verkligheten ut i Tinder och förklara varför det är så.

Fel. Jag konstaterade att det jag trodde var ett skämt var ett faktum. Du behöver inte förklara något alls för mig och jag ångrar djupt att jag tog upp denna akilleshälen.

Hörrni, fattar att ni ruttnar men det är förbannat otrevligt att sitta och raljera såhär över en person ni vet läser.

Det finns liksom ingen anledning att sjunka till den nivån.

Jag håller i sak med dig. Men när någon säger att jag inte är intresserad av att sätta mig in i hur det fungerar för andra för att jag själv får ligga mig trött så blir jag faktiskt så pass irriterad att jag inte drar mig för att ge en känga tillbaka. Jag tycker att jag varit både tålmodig och tillmötesgående i den här diskussionen men där gick fasen min gräns.

Senast ändrad:
Du har helt rätt jag blev bara förvånad när inte ens nån som verkade passa in i dagens ideal som redan är sjukt svårt att nå ses som snygg
Dagens ideal? Långt ifrån alla gillar "dagens ideal"...vad det nu innebär. Många är mera jordnära och gillar mera naturlighet än så.

Så, om vi skulle återgå lite till själva dejtandet så kan jag berätta att jag skulle träffat en kille igår. Men han glömde bort mig eftersom han köpt en ångtvätt.
Mer spännande att städa än att träffa mig :meh::rofl:

Han bad om ursäkt för det senare på kvällen och lyckades även rädda min kväll på ett annat sätt så han är förlåten :D

Välskrivet som vanligt :).
Jag hör er ! Som jag sagt tusen andra gånger så vet jag att kvinnor är individer. Det är väl lika självklart som att himlen är blå ? Jag vet att det inte är roligt att höra att kvinnor tycker si och kvinnor tycker så. För det finns alltid undantaget som bekräftar regeln. Men ibland måste man också fundera över varför män beter sig på ett visst sätt och kvinnor ett visst sätt. Vi har olika förutsättningar och i dejtingvärlden är den inte jämställd.

Du kommenterar att du gjorde högerswipe på mig pga jag grupperar kvinnor? Jag tror inte jag är din typ alls faktist och hade du inte vetat om att jag var Hero hade du inte swipat höger på mig heller även om jag bott inom 20 km radie. Så jag förstår inte varför det är nödvändigt att ta upp ?

Jag har fetat det som jag tror de flesta uppfattar som poängen du helt missar med alla inlägg där vi försöker förklara att kvinnor inte är en homogen grupp. Om du på riktigt greppade att kvinnor är individer före de är sitt kön så hade du inte sagt "undantaget som bekräftar regeln" för då hade du inte tyckt att "kvinnor" är regeln och "individen" undantaget. Och angående den sista meningen i det fetade som igen visar på att du missar poängen? Jag omformulerar den till:
"Man måste istället fundera på varför olika människor beter sig på olika sätt helt oavsett sitt kön."

Jag fick nyss upp denna tjej som är veterinär och hästtjej. Kanske en användare på buke ? Jag var påväg att ge henne en super-like men sen läste jag hennes profil, den är skriven på norska men jag översätter till svenska, OBS ingen fake profil:

"Jag letar efter han som ger mig fjärilar i magen. För att göra det ska han vara maskulin, intelligent, ha en mörk stämma och jag avisar dom med längre skägg än hår"

"Om 10 år är jag själv med min egen gård på landet, friheten att resa till spännade destinationer och njuta av att bygga upp något"

"Du är maskulin, >185cm, >85kg, har inga barn och är helst inte perfekt. Jag gillar mer viking än gentleman jag är allergisk till metrosexuella män"

Men hon har förmodligen råd att ställa dessa sjuka krav. Så jag tvilar inte på att hon för mkt matches ändå.
Jag förstår inte varför du ens måste lägga värdering i hennes profil? Hon får väl vilja ha precis vad hon vill, om du inte gillar det så swipa vidare bara.. Det är en sån tråkig ton i dina inlägg "tjejer har minsann råd att ställa massa krav" "tjejer skriver aldrig först" "män har det så himla svårt i dejtingvärlden" "tjejer kan välja och vraka"
Det är svårt för ALLA som försöker dejta på OLIKA sätt. Det finns ingen som får ett perfekt förhållande serverat på en silverbricka bara för de har ett kvinnligt kön.
Om du tog av den manliga offer-koftan så skulle det förmodligen gå bättre.

Men egna preferenser kan man ju ha ändå?

Dagens ideal? Långt ifrån alla gillar "dagens ideal"...vad det nu innebär. Många är mera jordnära och gillar mera naturlighet än så.
Ja alltså jag tänkte bara hur perfekt måste man vara nuförtiden för att anses som snygg? kraven på utseende blir liksom bara större och större...... det är sant människor har olika smak och jag gillar inte heller alla som samhället säger är snygga

Blev kanske bara förvånad när det kom från nån som förklarat sina få matches med att kvinnor har så mycket att välja på...... då förväntade jag mig kanske mer acceptans liksom? Inte nån som nobbar en snygg tjej och sen blir förvånad över få matches? Det stämmer helt klart att alla har olika smak och tycker inte det är nåt fel i det --> men då blir jag förvånad om man tror allt handlar om kvinnors urvalsprocess sen när man inte har lika många att välja på

Själv ÄR jag kräsen och har krav när det kommer till seriösa relationer och skäms inte över det :) Män är inte som mat utan mer som efterrätt och det äter jag bara om det är gott och jag inte kan låta bli.... Jag behöver det inte för att överleva och statistiskt sett kommer det bara förkorta mitt liv

@Hero, jag vill gärna ha ett svar på det här inlägget (sedan släpper jag också den där diskussionen):
Du skriver det gång på gång ja, som det "perfekta svaret" på våra kommentarer om att kvinnor inte är en homogen grupp. Samtidigt påstår du att så fort vi presenterar något som inte passar in i din bild, då är det för att vi är "undantag".

Lek med följande tanke:
Ditt egna beteende drar till sig en viss typ av kvinnor, kvinnor som har vissa likheter med varandra. De blir därför "det normala" för dig, men placerar du dem i en större grupp kvinnor så sticker de ut som "undantagen". Eftersom du själv inte placerar dem i en större grupp ser du bara deras likheter och tror därefter att alla är så som dem, trots att de som sagt var är undantagen.

Vad tror du om det?

"Finaste tott, jag är glad för vår match och du verkar vara en coola kvinna. Jag skulle verkligen vilja träffa dig på riktigt. Då blir det enklare att känna om det hettar mellan oss och både mer intressant och avslappnat att få veta mer om varandra. Jag bor på ett gods vid kusten i xxx efter en flytt från xxxx för ett antal år sedan. För rätt kvinna att dyrka, lyda och älska kan jag dock bo vart som helst om hon nu inte skulle vilja vara sträng fru på slottet ;-) Jag är nyfiken på dig. Så känner du för att träffas så gör jag gärna det , kinky kyss och varmaste kramen <3 xxx"

Äntligen någon som skriver lite mera som inledning...men...nej tack :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt