Jo, en viss stabilitet i det hela är rätt trevligt ocksåFör mycket drama blir bara för mycket.
Tycker inte alls jag hade mycket drama i min tidigare relation
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, en viss stabilitet i det hela är rätt trevligt ocksåFör mycket drama blir bara för mycket.
Vilka av kraven är det du tycker känns sjuka? Bara nyfiken, alla har ju olika referenser som grund för sina uppfattningar.Men hon har förmodligen råd att ställa dessa sjuka krav.
Eller så tänker hon att det är helt ok att bara få en enda matchning, men att det då ska vara "rätt person". Å andra sidan, vad spelar det för roll?Jag fick nyss upp denna tjej som är veterinär och hästtjej. Kanske en användare på buke ? Jag var påväg att ge henne en super-like men sen läste jag hennes profil, den är skriven på norska men jag översätter till svenska, OBS ingen fake profil:
"Jag letar efter han som ger mig fjärilar i magen. För att göra det ska han vara maskulin, intelligent, ha en mörk stämma och jag avisar dom med längre skägg än hår"
"Om 10 år är jag själv med min egen gård på landet, friheten att resa till spännade destinationer och njuta av att bygga upp något"
"Du är maskulin, >185cm, >85kg, har inga barn och är helst inte perfekt. Jag gillar mer viking än gentleman jag är allergisk till metrosexuella män"
Men hon har förmodligen råd att ställa dessa sjuka krav. Så jag tvilar inte på att hon för mkt matches ändå.
Men du.Jag fick nyss upp denna tjej som är veterinär och hästtjej. Kanske en användare på buke ? Jag var påväg att ge henne en super-like men sen läste jag hennes profil, den är skriven på norska men jag översätter till svenska, OBS ingen fake profil:
"Jag letar efter han som ger mig fjärilar i magen. För att göra det ska han vara maskulin, intelligent, ha en mörk stämma och jag avisar dom med längre skägg än hår"
"Om 10 år är jag själv med min egen gård på landet, friheten att resa till spännade destinationer och njuta av att bygga upp något"
"Du är maskulin, >185cm, >85kg, har inga barn och är helst inte perfekt. Jag gillar mer viking än gentleman jag är allergisk till metrosexuella män"
Men hon har förmodligen råd att ställa dessa sjuka krav. Så jag tvilar inte på att hon för mkt matches ändå.
Vi talar om män och kvinnor i grupper hela tiden ? Varför är det orelvant ? Det finns två grupper på Tinder, män och kvinnor. Är du man får du ett annat resultat än om du är kvinna. Men med stora differanser på individnivå.Åter igen. Kvinnor är grupp och det finns undantag. Jag säger att du har fel, i det stora hela är det helt orelevant att prata om män och kvinnor som grupper. Inte bara orelevant utan dessutom skadligt.
Du säger att det inte är nödvändigt att ta upp för att du redan har gjort antaganden om mig och mina preferenser. Hade jag inte vetat vem du var så hade jag swipat vänster, baserat på att min typ (vad jag tror) är annorlunda. Hade jag vetat vem du var och jag varit imponerad av dina analyser här på Buke så hade jag definitivt swipat höger, och bortsett från mina andra preferenser. Eftersom värderingar, kunskap och analysförmåga är bland det attraktivaste som finns. Det finns bukefalister som jag skulle vilja dejta enbart baserat på vad de skriver här, och då vet jag varken ålder, kön eller utseende på vissa.
Vi talar om män och kvinnor i grupper hela tiden ? Varför är det orelvant ? Det finns två grupper på Tinder, män och kvinnor. Är du man får du ett annat resultat än om du är kvinna. Men med stora differanser på individnivå.
Jag förstår din poäng. Men du har ju inte kommit med en enda analys som mostsäger mina egna analyser ?
Jag skulle kunna ändra min approach på buke för jaga likes genom att fluffa in ord som att kvinnor och män har samma förutsättningar. Det beror helt på hur du är som individ. Jada jada. Det är ju en sanning av modifikation så klart du som individ spelar störst roll. Men man måste ändå se övergripande bild till varför det är olika förutsättningar och för att göra det måste man se över den generella gruppen. Undersökningar görs hela tiden på kvinnor som grupp och män som grupp. Därför att det finns olikheter när man jämför grupperna och det måste vi inse och acceptera. För de behöver inte du som invid ta illa upp för du är en individ och inte gruppen.
Jag ser dig som individ @Singoalla som tillhör gruppen kvinnor. Varje match på tinder är en individ, varje kvinna jag träffar en individ. Men ibland för att förstå olikheter mellan kvinnor män behöver man undersöka gruppen.
För att få svar på exempel som varför Skriver män oftare än kvinnor?
Varför skriver män ut sin längd?
Osv osv
Det går inte att svara på dessa frågor utan att genreallisera . Det måste väl också du förstå ?? Hur mkt det än svider i en feminists ögon att läsa som du påstår att du är.
Men du.
Du vill ha smala och små tjejer. Sen är din underliggande ton hela tiden att det vissa tjejer väljer är fel?
Jag är ledsen, men den här diskussionen är på för låg nivå för att jag ska bemöda mig med den. Jag har redan skrivit att det finns skillnader mellan könen, jag har skrivit att de inte är lika betydande som du verkar tro. Fortsätter du ställa frågor om "hur kvinnor funkar" på Buke så kommer du få både uteblivna svar och skapa irritation. Du gör vad du vill med den informationen, men jag orkar faktiskt inte upprepa mig mer kring detta.
Jo, jag vet vilken respons jag får på buke. För att man väljer att sätta döva örat till.
Hur det ser ut för män är väl inte relevant för dig som kvinna ?
Personligen tycker jag det är intressant att se hur det ser ut från båda synvinklarna varför jag hänger på buke.
Kan du förklara varför skillnaderna inte är så betydade som jag tror ? Ge mig en analys.
Man bör nog inte påstå att någon tycker fel. Alla tycker olika.Oj vad kräsen du är!! Hon var ju skitsnygg! Kanske därför du får få matchningar?
Nej, som sagt. Diskussionen är på för låg nivå för att den ska ge någon utdelning för mig.
Att du vill få reda på hur kvinnor funkar och sedan säger att vi sätter dövörat till när du inte får de svar du önskar är för mig så oerhört dumt att jag inte ens vet vad jag ska svara på det.
Jag fick nyss upp denna tjej som är veterinär och hästtjej. Kanske en användare på buke ? Jag var påväg att ge henne en super-like men sen läste jag hennes profil, den är skriven på norska men jag översätter till svenska, OBS ingen fake profil:
Så säger du bara för att du inte vill generallisera grupperna män och kvinnor. Vill man inte det går det inte att analysera eller att diskutera så du har rätt.
Fast du säger att du vill veta men tar bara till dig de svar du gillar. Att flera av oss sagt att vi inte bryr oss om längd vill du inte ta till dig.Jo, jag vet vilken respons jag får på buke. För att man väljer att sätta döva örat till.
Hur det ser ut för män är väl inte relevant för dig som kvinna ?
Personligen tycker jag det är intressant att se hur det ser ut från båda synvinklarna varför jag hänger på buke.
Kan du förklara varför skillnaderna inte är så betydade som jag tror ? Ge mig en analys.
Fast du säger att du vill veta men tar bara till dig de svar du gillar. Att flera av oss sagt att vi inte bryr oss om längd vill du inte ta till dig.
Nej. Jag säger så för att diskussionen är på en för låg nivå.
Vad är det för sjukt med de kraven?
Du har ju liknande krav själv. Smal, vältränad och inga barn.
Ja jag har dejtat en man på 150 cm. Jag har dejtat en man som vägde säkert 160 kg.Fast där har du helt otroligt fel.
Jag ser dina svar och övrigas svar. Men bara för att gruppen kvinnor föredrar en lång man. Förstår också jag att alla invidier i gruppen kvinnor inte tycker så ?
Jag förstår inte vad det är som är svårt att förstå.
Sen tror jag inte att du tycker längd inte spelar nån roll ? Om killen var 150 cm ? Hade du dejtat honom ? Alla har olika prefenser så är det bara.
Så du är för "fin" för att gå ner på Heros nivå ?
Hur menar du att du ska höja nivån på diskussionen genom att svara så ?
Tack för det långa och utförliga svaret! Jag instämmer i allt och särskilt i att det gäller att ha kravlistor - nedskrivna eller i huvudet - som är väl genomtänkta. T ex att utbildning spelar mindre roll än intelligens, förmåga att resonera och intresse för att lära nytt. (Just på den punkten är det dessutom troligen extra svårt att försöka få till en lyckad självselektion. Vem skulle kalla sig korkad och inskränkt?Jo, här var det inlägget som jag hade tänkt att svara på men drogs iväg i andra diskussionerSorry, var inte meningen att ducka när du hade så bra input!
Jag tror att det handlar om flera saker. En del i det är hur man skriver sin kravlista. En del gör det på ett sympatiskt sätt och andra på ett osympatiskt. Det sistnämnda går ju bort direkt när jag swipar. Sedan, som du säger, spelar det in om man dejtar som fritidssyssla eller verkligen vill träffa någon. Eftersom jag själv dejtar som fritidssyssla så vill jag gärna träffa likasinnade. Både långa presentationer och specificerade önskemål blir då lite.. mycket i mina ögon. Det signalerar att personen tar dejtandet väldigt seriöst och det är inte vad jag är ute efter.
Sedan handlar det nog också om hur effektiv en kravlista är. Mina viktigaste dealbreakers är rasist och sexist. Även om jag skulle skriva ut detta så kan jag svära på att de allra flesta rasister och sexister kommer swipa höger ändåEftersom de själva inte ser sig själva som sådana. Skriver jag ut vältränad som ett önskemål så är det en tolkningsfråga, menar vi samma sak med det? osv.
Sist men inte minst handlar det om att jag hoppas på att folk ska överraska mig, och andraJag har en idé om vad jag gillar, men skulle tycka att det vore jättekul om det visar sig att en person dyker upp och får mig att släppa dom preferenserna helt. Som när Herr Perfekt dök upp och var kort. Hade vi träffats på Tinder i stället för krogen, och jag skrivit ut längd som önskemål, så hade han nog swipat vänster och vi hade inte fått möjligheten att träffas. En av mina killkompisar är forskare och dejtar därför enbart tjejer med akademisk utbildning. Inte för att han lägger någon värdering i utbildningsgrad, men för att han själv upplever att det är större sannolikhet att han faller för någon med liknande kunskap och erfarenhet. Jag har alltid sagt att när han väl åker dit så kommer det vara för en praktiskt lagd tjej
![]()
Det är inte mitt jobb att sitta här och hålla diskussioner som inte gynnar mig själv.