Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej.... När jag skrev "tro vad du vill" menade jag det --> bryr mig inte om du ändrar åsikt för den som förlorar mest på att du gör generaliseringar om kvinnors beteende är ju inte jag utan du :)

Det kanske påverkar antalet likes här på buke. Men det har noll påverkan på antalet matches på Tinder som till 90% beror hur bra bilder du har.

Tror det skiner igenom förr eller senare på tinder och på dejter också :) Men inte mitt problem

Ja, det är ju som jag sagt tidigare. Att jag bryr mig inte om hur jag framstår på buke. Här framför jag bara mina tankar och funderingar.
Vad gäller verkliga livet upplever jag att kvinnor generaliserar mer om män än vad jag gör om kvinnor. Så just den biten tror jag inte är ett problem. Dessutom snappar jag upp mkt här på buke om kvinnor även om det inte framstår som det.

Hur viktigt är det ?
Är det fler som swipar vänster om killen inte ler på bilden?
Jag inser nu att jag inte gör det på nån av mina profilbilder. Jag tycker jag ser förfärlig ut när när jag skrattar. Jag har inga raka tänder heller.

Edit; Eller jo jag ler typ lite på wakeboard bilden och slalombilden. Men ej min första profilbild

Precis som Singoalla skrev, det behöver inte vara ett perfekt leende men åtminstone ett litet flin tycker jag :)
Snea tänder har jag dejtat flera men försök hitta en bild där du skrattar. Tycker inte det behöver vara en selfie i närbild heller :)

Precis som Singoalla skrev, det behöver inte vara ett perfekt leende men åtminstone ett litet flin tycker jag :)
Snea tänder har jag dejtat flera men försök hitta en bild där du skrattar. Tycker inte det behöver vara en selfie i närbild heller :)

Jag har bytt profilbild till en där jag smilar lite nu. Inga tänder syns men jag har en skrattgrop så ja det syns ändå att jag drar lite på smilbandet. Som sagt, så ler och skrattar jag ofta i verkliga livet. Jag är en riktig smilare ibland, men det blir inte bra på bild helt enkelt. Så därav undviker jag en bild med too mutch :).

Sen har jag inte upplevt jättestora skillnader på olika bilder. Även om man märker skillnader. Man ser ut på ett visst sätt och det går inte att göra så mkt åt. Däremot har kvalitén på bilderna betydelse. Det går alltid att fixa lite bättre vinkel, lite bättre ljus, lite mer skärpedjup , lite häftare bakgrund osv.
Så ja bara man har naturliga bilder och i olika miljöer med bra kvalité är det nog inga natt och dag skillnader. Även om man varje gång hoppas det när man byter profilbild är det svår att dra nån slutas då antalet matches kan variera på många faktorer utefter Tinders algoritmer.

Senast ändrad:
Fast vi hade en i mitt tycke bra dejt, fullt fokus och ett ständigt pågående samtal. Och det är helt okej att bryta kontakten, men seriöst, man kan ju göra det på ett lite snyggare sätt kan jag tycka.
Jag skulle ju definitivt vilja göra det på ett vuxet och snyggare sätt i och med att vi rör oss i samma kretsar och med stor sannolikhet kommer att träffa på varandra.

Men kan det inte ha blivit rent fel då bara? Hen råkade swipa bort dig och det var inte meningen? Jag har förstått det som att det händer titt som tätt.

Men kan det inte ha blivit rent fel då bara? Hen råkade swipa bort dig och det var inte meningen? Jag har förstått det som att det händer titt som tätt.

Relativt osannolikt.
Visst har man läst om buggar med tinder och matches som har försvunnit. Men det var längesen jag upplevde något sådant nu.
För att ta bort en match måste du specifikt gå in på en profil och klicka på ta bort. Sen får du upp en ruta som frågar "är du säker?" . Så ja det känns svårt att göra det av misstag.

Det är verkligen inte skämt. För mig var det ganska uppenbart när en del kvinnliga profiler undrar varför alla skriver ut sin längd ??

Men så är det verkligen inte hos kvinnor. Det är väldigt få kvinnor som skriver ut sin längd. Möjligt för att killar inte anser det vara lika relevant som kvinnor ? Det är oftast inte en lika stor dealbreaker hos killar.

Män skriver ut sin längd.
Kvinnor skriver inte ut sin längd.
Kvinnor undrar varför män skriver ut sin längd.

Din slutsats: Kvinnor bryr sig mer om längd än män gör.

:up:

Men det är ju logiskt om man tänker sig att det som folk gör med sina profiler är för att få fler matches. Om du är över medellängd så är det en fördel att skriva ut din längd då det finns många kvinnor som föredrar just längre män. Då blir det en konkurrensfördel mot andra männen. Om kvinnan inte bryr sig om längden så spelar det ingen roll, det är inte negativt. Det är nog inte så ofta män som är under medellängd (cirka 181cm) skriver ut sin längd.

Nej, detta utefter diverse undersökningar och egna upplevelser. Bara att googla.
Alla vet att lång är en önskvärd egenskap hos en man, definitivt bör han var längre än kvinnan iaf. Inte nödvändigtvis en dealbreaker hos alla kvinnor. Men definitivt ett plus om han är det.
Att männen skriver ut sin längd är en produkt av detta. Förmodligen mer sannolikt att de som är över medellängd skriver ut sin längd eftersom det anses som en positiv egenskap.

Nej, detta utefter diverse undersökningar och egna upplevelser. Bara att googla.
Alla vet att lång är en önskvärd egenskap hos en man, definitivt bör han var längre än kvinnan iaf. Inte nödvändigtvis en dealbreaker hos alla kvinnor. Men definitivt ett plus om han är det.
Att männen skriver ut sin längd är en produkt av detta. Förmodligen mer sannolikt att de som är över medellängd skriver ut sin längd eftersom det anses som en positiv egenskap.
Sett till den här tråden verkar det vara en man som anser att längd på män och smalhet på kvinnor är extremt viktigt, och x antal kvinnor som inte anser att detta är så viktigt :angel:

Sett till den här tråden verkar det vara en man som anser att längd på män och smalhet på kvinnor är extremt viktigt, och x antal kvinnor som inte anser att detta är så viktigt :angel:

Naa, fast om du läser tråden så är det ganska många som uttryckt att det är viktigt att mannen är längre. Vad jag tycker är väl oväsentligt i sammanhanget. Vad kvinnor generellt sett tycker är intressantare och där finns massor med undersökningar.
Jag är fullt medveten att min längd är inte något ideal. Varför jag inte skriver den på min profil. Du kan göra mkt med ditt utseende gå ner i vikt, börja träna osv, men längden kan du aldrig påverka.

Naa, fast om du läser tråden så är det ganska många som uttryckt att det är viktigt att mannen är längre. Vad jag tycker är väl oväsentligt i sammanhanget. Vad kvinnor generellt sett tycker är intressantare och där finns massor med undersökningar.
Jag är fullt medveten att min längd är inte något ideal. Varför jag inte skriver den på min profil. Du kan göra mkt med ditt utseende gå ner i vikt, börja träna osv, men längden kan du aldrig påverka.
Jodå.

http://abcnews.go.com/Health/york-man-grows-inches-surgery/story?id=15776730

Haha, en extrem kosmetisk kirurgi som förmodligen är svindyr. Känns inte som nån lösning för gemene man?
Nu var ju den här mannen 167 cm. Det är ganska kort för en man. Personligen lider jag inte så mkt av min längd då jag är 6 cm under medellängd. Men ibland undrar man om det hade varit enklare om jag varit 6 cm över medellängd istället. Förmodligen . Men man får leva på det man har istället för att fundera på det man inte kan påverka ☺.

Haha, en extrem kosmetisk kirurgi som förmodligen är svindyr. Känns inte som nån lösning för gemene man?
Nu var ju den här mannen 167 cm. Det är ganska kort för en man. Personligen lider jag inte så mkt av min längd då jag är 6 cm under medellängd. Men ibland undrar man om det hade varit enklare om jag varit 6 cm över medellängd istället. Förmodligen . Men man får leva på det man har ☺.
Inte bara det, det finns viss risk att du får gå med kryckor resten av livet! Men vad gör man inte för lite matches :D

@Hero visst finns det en viss skillnad i hur män och kvinnor beter sig i olika sammanhang och studier som tyder på detta. Men vi är till största del individer, och jag tycker att det säger ganska mycket om en person som prompt envisas med att klumpa ihop kvinnor och män i två olika grupper i stället för att vara mer intresserad av att titta på fenomen på individnivå. Det handlar inte om att ignorera det faktum att det kan finnas beteenden som återkommer i högre grad hos det ena könet, det handlar som sagt om att du väljer att fokusera på detta i stället för att fokusera på individer. Det avslöjar en del om hur du ser på män och kvinnor. Du kommenterade att du inte fick en högerswipe av mig, och... tadaa :D Det här var tyvärr det första jag kom och tänka på. Jag har dejtat män förr som i högre grad sett mig som kvinna än som Singo. "Ni kvinnor är så roliga med alla era hudvårdsprodukter!", "Så typiskt tjejer att...", "Jo, men det är ju troligtvis för att du är kvinna som du tycker X". Gärna i kombination med en fascination för kvinnor och kvinnokroppen som om vi skulle vara någon form av magiskt varelse som bor långt bortom trollskogen och på andra sidan spetsiga bergen. Män som öht pratar om kvinnor som homogen grupp får icke en andra dejt. Det är direkt skadligt att fortsätta prata om kvinnor som homogen grupp när vi gjort allt i vår makt i över 150 år för att bryta oss loss från den smala norm som vi tilldelats.

Så, du säger att du är på Buke för att lära känna oss kvinnor och hur vi fungerar. I princip alla här blir upprörda när du pratar om kvinnor som en grupp. Hör du oss då? Eller vill du bara ta med dig erfarenheter här ifrån styrker den föreställningen om oss som du redan har?

@Hero visst finns det en viss skillnad i hur män och kvinnor beter sig i olika sammanhang och studier som tyder på detta. Men vi är till största del individer, och jag tycker att det säger ganska mycket om en person som prompt envisas med att klumpa ihop kvinnor och män i två olika grupper i stället för att vara mer intresserad av att titta på fenomen på individnivå. Det handlar inte om att ignorera det faktum att det kan finnas beteenden som återkommer i högre grad hos det ena könet, det handlar som sagt om att du väljer att fokusera på detta i stället för att fokusera på individer. Det avslöjar en del om hur du ser på män och kvinnor. Du kommenterade att du inte fick en högerswipe av mig, och... tadaa :D Det här var tyvärr det första jag kom och tänka på. Jag har dejtat män förr som i högre grad sett mig som kvinna än som Singo. "Ni kvinnor är så roliga med alla era hudvårdsprodukter!", "Så typiskt tjejer att...", "Jo, men det är ju troligtvis för att du är kvinna som du tycker X". Gärna i kombination med en fascination för kvinnor och kvinnokroppen som om vi skulle vara någon form av magiskt varelse som bor långt bortom trollskogen och på andra sidan spetsiga bergen. Män som öht pratar om kvinnor som homogen grupp får icke en andra dejt. Det är direkt skadligt att fortsätta prata om kvinnor som homogen grupp när vi gjort allt i vår makt i över 150 år för att bryta oss loss från den smala norm som vi tilldelats.

Så, du säger att du är på Buke för att lära känna oss kvinnor och hur vi fungerar. I princip alla här blir upprörda när du pratar om kvinnor som en grupp. Hör du oss då? Eller vill du bara ta med dig erfarenheter här ifrån styrker den föreställningen om oss som du redan har?
Alltså, ditt sätt att uttrycka dig och slå huvudet på spiken! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka