Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är tjejer så dåliga på att skriva först där då ?

Fråga tjejerna i norrland?? :confused:

Du skriver ju att typ hälften av alla tjejer i Stockholm skrev först den lilla tid du var där så är det då "tjejer i allmänhet" som inte skriver först eller är det nån norrländsk tradition det handlar om? Liksom vad tycker du själv att ditt lilla statistiska underlag säger?

En intressant iakttagelse gjorde jag dock i sthlm. Där nästan 50% av tjejerna faktist skrev först. Här i norrland händer det typ aldrig !

Fråga tjejerna i norrland?? :confused:

Du skriver ju att typ hälften av alla tjejer i Stockholm skrev först den lilla tid du var där så är det då "tjejer i allmänhet" som inte skriver först eller är det nån norrländsk tradition det handlar om? Liksom vad tycker du själv att ditt statistiska underlag säger?

En personlig teori är att det finns färre singelkvinnor i den åldersgrupp jag söker i Norrland. Samtidigt som det finns ett större överskott av män. Vilket gör det att kvinnor får mkt fler svar och därför inte behöver skriva först. Jag tror balansen är bättre i Sthlm faktiskt.

Det finns iofs ganska många egenutförda studier av varierande kvalitet som alla pekar i ungefär samma riktning angående många fenomen. Samma fenomen kan även observeras på sajter som t.ex. okcupid som faktist publicerar en del statistik.

Ja, man kan ju antingen välja att blunda eller öppna ögonen.
Statistik kommer du aldrig få från Tinder. Det är affärshemligheter och dom lever säkerligen på framförallt många betalande män som hoppas på fler matches tack vare plus och guldmedlemskap. Men det skulle det komma fram att det inte hjälper skulle Tinder få ett sämre ryckte. Även det att det finns en obalans mellan kvinnor och män skulle inte vara bra för business.

Men ja du får dra egna slutsatser helt enkelt :).
Said every person ever som inte kunde backa upp sitt påstående med faktiskt statistik...
Jag tror du kommer ha större framgång i ditt dejtande om du slutade bunta ihop kvinnor som en homogen grupp och istället såg oss som individer som alla beter sig på olika sätt av olika anledningar som har noll och ingenting med kön att göra. Men visst vill du tro att det finns ETT magiskt svar på varför "kvinnor" gör saker och att det på något sätt ska hjälpa dig att lösa mysteriet "Kvinnan" så tro det. Du kommer få vänta väldans länge på det magiska svaret dock.

Said every person ever som inte kunde backa upp sitt påstående med faktiskt statistik...
Jag tror du kommer ha större framgång i ditt dejtande om du slutade bunta ihop kvinnor som en homogen grupp och istället såg oss som individer som alla beter sig på olika sätt av olika anledningar som har noll och ingenting med kön att göra. Men visst vill du tro att det finns ETT magiskt svar på varför "kvinnor" gör saker och att det på något sätt ska hjälpa dig att lösa mysteriet "Kvinnan" så tro det. Du kommer få vänta väldans länge på det magiska svaret dock.

Jag kommer aldrig få det magiska svaret.
Men främsta anledningen till att jag gick med på buke för sisådär 10 år sen ? Har ingen koll faktiskt. Är/var för att bättre förstå mig på hur det kvinnliga könet resonerar :). Och observera att jag inte sett buke som något facit för alla kvinnor.

På tinder? Du får inga matches?

Jag får heller väldigt få matches, även om jag själv inte är särskilt kräsen på tinder (detta gäller även många av mina kvinnliga vänner). Jag blir provocerad när du påstår att kvinnor kan välja och vraka.

Sedan är konkurransen stenhård mellan tjejer. Har du någongång lånat någon killes tinder och svipat? Alla tjejers bilder är superfixade så de ser ut som modeller.

Min brorsa har tom sagt det någongång. Att konkurrensen är stenhård då alla tjejers ser väldigt bra ut på bilderna. Jag har fått lägga upp sminkade bilder på mig för att få fler matchningar.

Om vi ska generalisera tror jag det skulle vara lättare att påverka antalet matchningar som kille. De flesta har ju inte ansträngt sig alls för att ta bra bilder så det borde vara lätt att åtgärda.

En personlig teori är att det finns färre singelkvinnor i den åldersgrupp jag söker i Norrland. Samtidigt som det finns ett större överskott av män. Vilket gör det att kvinnor får mkt fler svar och därför inte behöver skriva först. Jag tror balansen är bättre i Sthlm faktiskt.
Skulle kvinnorna i nåt litet ställe i norrland alltså ha FLER män och matchningar att välja bland än kvinnorna i Stockholm?

Hehe, frågan är väl mer riktad till dom som använder tinder :)

Skitsnack! Jag och många andra tjejer skriver först. Jag skriver hej eller försöker komma på något fyndigt. Det är killarna som inte svarar. Eller så skriver dem hej och så svarar jag med någon fråga och får sedan ingen svar.
(Om vi nu ska fortsätta den här löjliga diskussionen om hur synd det är om männen.)

Jag får väldigt få "matcher" sen jag passerade 35. Det har varit ständigt sjunkande med ålder. Och får jag någon nu så svarar de sällan om jag skriver. Är inte snygg men inte ful heller. Ganska vanlig, men för gammal. När jag var 20-25 fick jag hur mkt uppmärksamhet som helst :grin:

Jag får heller väldigt få matches, även om jag själv inte är särskilt kräsen på tinder (detta gäller även många av mina kvinnliga vänner). Jag blir provocerad när du påstår att kvinnor kan välja och vraka.

Sedan är konkurransen stenhård mellan tjejer. Har du någongång lånat någon killes tinder och svipat? Alla tjejers bilder är superfixade så de ser ut som modeller.

Min brorsa har tom sagt det någongång. Att konkurrensen är stenhård då alla tjejers ser väldigt bra ut på bilderna. Jag har fått lägga upp sminkade bilder på mig för att få fler matchningar.

Om vi ska generalisera tror jag det skulle vara lättare att påverka antalet matchningar som kille. De flesta har ju inte ansträngt sig alls för att ta bra bilder så det borde vara lätt att åtgärda.

Vad är väldigt få matches? Du får nog nämna siffror istället, hur många av de du sveper höger på får du match med? Hur många matches får du på 100 eller vad det är man har som max per 12h

Skulle kvinnorna i nåt litet ställe i norrland alltså ha FLER män och matchningar att välja bland än kvinnorna i Stockholm?

Nja, tinder har ju en radie på 160 km. Så det innefattar ju flera mindre ställen. Cirkus en befolkningsmängd på 240-300k individer i ett område.

Det är ju bara en teori till anomali´n jag upplever. Tyvärr kan endast tinders egna statistik bekräfta teorin :).

Oj vad kräsen du är!! Hon var ju skitsnygg! Kanske därför du får få matchningar?

Jag är inte kräsen. Jag swipar höger väldigt ofta upplever jag.

Hon är bara inte min typ, för kurvig , stora böst , för mkt smink.
Som jag sagt tidigare föredrar jag smala tjejer med naturligt utseende.

Nu ger ju inte Tinder ut officell statistik .
Men här ett experiment som jag tycker är ganska talande och som jag länkat till tidigare:

Om den öht visar något den där värdelösa videon är det att män är extremt utseendefixerade. Hon hade ju porriga bilder (jämfört med killens bilder) och 70% av killarna var intresserade av det.

Jag tror killen i det här fallet fick färre likes för att han var sådär typiskt snygg. Många tjejer är inte intresserade av sådana killar och vissa kan tom vara för osäkra för att svipa höger på dem då de ändå inte tror de har en chans.
Däremot verkar ju killarna inte tänkt på samma sätt med tjejen. Oavsett hur de har sett ut (typ) så har de haft självförtroendet att svipa höger på en så snygg tjej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka