Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur många av de manliga kontona har presentationstext? Bara nyfiken.
Jag swipear en del åt vänner och upplever att de allra flesta har någon typ av presentation och har personerna inte det tycker iaf inte jag att det är särskilt intressant att swipea höger - en vill ju kanske gärna veta något om personen mer än att se bilden/bilderna. Tycker jag då.

Jag antar att det finns en koppling mellan i vilken omfattning kvinnor uppfattar att män läser presentationer, och i vilken omfattning kvinnor skriver presentationer. Utifrån den teorin anar jag att en väldigt liten andel män läser presentationer - eftersom bara en liten andel kvinnor skriver dem. :)

Efter att ha sett åtminstone något tusental kvinnliga profiler på Tinder och Badoo vet jag att högt räknat en kvinna på fem skriver presentationstext i sin profil, övriga nöjer sig med att redovisa de obligatoriska profilparametrarna. Om det sen beror på att empirin visat att det är meningslöst att skriva eftersom "ingen" ändå läser, eller om fyra kvinnor av fem på Tinder och Badoo helt enkelt inte orkar bemöda sig från start, låter jag vara osagt. Ett tredje alternativ kan ju vara att empirin visat fyra av fem kvinnor på Tinder och Badoo att man får ligga/dejta precis lika mycket/litet oavsett om man skriver presentation eller ej. ;) För min egen del är dock presentationslösa profiler totalt ointressanta.

(Sen rubbas kanske (eller kanske inte) statistiken av att en stor andel av alla kvinnliga profiler på Tinder är fejkkonton. Jag gissar att andelen manliga fejkkonton är betydligt mindre.)

Hur många av de manliga kontona har presentationstext? Bara nyfiken.

Jag har någon kort mening som presentation, mer skriver jag inte främst för att jag tycker att det är roligare att prata och lära känna varandra :)

Ja precis, det är lite det som är frågan.
Nu har vi bestämt att hon kommer hit till mig efter lunch på torsdag. Tänker att vi säkert tar en promenad med hundarna först och sen slår oss ned i soffan med kaffe efter det.
Måste verkligen prata med henne då. Samla mod! Känns som en evighet av lidande fram tills dess.
Oavsett vad så kommer det bli bra :) även om det inte känns så just nu. Har själv varit i den sitsen flera gånger dock med brustit hjärta istället, det gör lika ont :) Men tiden läka alla sår.

Hon har helt klart känslor för dig med, men frågan kommer då på om hon vill vara med dig eller stanna hos sin partner. Det vet jo bara hon. Men väldigt bra ni pratar om det på torsdag, tror det behövs för er båda :)

Jo, jag vet det. Du tror alltså det bara är på tinder som det räcker med att tjejer säger hej så blir killar överlyckliga?

Jag syftade på tinder.
Två-tre tjejer har skrivit till mig på HP. Men ingen av dom har jag svarat för dom var inte intressanta. Så nej på HP räcker inte ett hej. Det går inte att jämföra dom riktigt :).

Jag har någon kort mening som presentation, mer skriver jag inte främst för att jag tycker att det är roligare att prata och lära känna varandra :)
Jo, det förstår jag och håller med om. Risken är ju bara att motparten fungerar som jag - att presentationslösa profiler, där personen förlitar sig på att enbart bilden skall locka till intresse och attraktion, är ointressanta. Och då får man ju inte prata och lära känna varandra oavsett. :)

Jag syftade på tinder.
Två-tre tjejer har skrivit till mig på HP. Men ingen av dom har jag svarat för dom var inte intressanta. Så nej på HP räcker inte ett hej. Det går inte att jämföra dom riktigt :).
Nej, alltså jag menar just det att tjejen skriver först. Inte om det står "hej" eller mer. På tinder har man ju redan matchat så där borde det väl verkligen inte spela roll vem som skriver först?

Nej, alltså jag menar just det att tjejen skriver först. Inte om det står "hej" eller mer. På tinder har man ju redan matchat så där borde det väl verkligen inte spela roll vem som skriver först?

Varför är tjejer så dåliga på att skriva först där då ?

Oavsett vad så kommer det bli bra :) även om det inte känns så just nu. Har själv varit i den sitsen flera gånger dock med brustit hjärta istället, det gör lika ont :) Men tiden läka alla sår.

Hon har helt klart känslor för dig med, men frågan kommer då på om hon vill vara med dig eller stanna hos sin partner. Det vet jo bara hon. Men väldigt bra ni pratar om det på torsdag, tror det behövs för er båda :)

Ja jag tvivlar ju på att hon kommer vilja lämna sin tjej. De känns väldigt beroende av varandra, eller snarare är hennes tjej väldigt beroende av henne...har ett helt liv ihop med lägenhet och djur och gemensamma vänner.
Förbereder mig på ännu mera brustet hjärta än det känns som det är nu. Vi har skrivit fram och tillbaka hela kvällen men nu var det jag som avslutade för natten. Behöver verkligen försöka få åtminstone lite sömn.

Var inne och swipeade på Tinder nyss. Tänkte att det kunde få mig på andra tankar men blev bara ledsen och allt kändes fel även om det blev några högerswipe ändå.

Jo, det förstår jag och håller med om. Risken är ju bara att motparten fungerar som jag - att presentationslösa profiler, där personen förlitar sig på att enbart bilden skall locka till intresse och attraktion, är ointressanta. Och då får man ju inte prata och lära känna varandra oavsett. :)

Ja, eller så är personen som jag och tycker att presentationstexter ofta låter lite larviga och swipar vänster därför, och då får man inte heller chansen att prata :p

Så konstigt!

Var på dejt ikväll med en från tinder och allt kändes bra. Drack kaffe och tog sedan en längre promenad, samtalet flöt på fint hela tiden. Vi har samma intressen, så hade en massa att prata om.
Hen ville ses igen och ville gärna följa med ut till hästen och vi pratade om det. Avslutade med en lång kram och sa att vi skulle höras om när vi skulle ses. Var alltså hen som tog upp om att hen ville ses igen, och det var hen som tog upp det på slutet av kvällen också. Inte jag, hen gjorde det.

När jag kommer hem har hen un-matchat mig på tinder.
Varför gör man så? Kan man inte bara skriva att "det var trevligt, men vill inte ses igen" eller något?
Och varför tog då hen upp att hen ville se mig igen, när hen direkt efter un-matchar mig så att jag inte kan kontakta hen igen?

Denna kväll lämnade efter mig så många frågor.. Otroligt märkligt beteende!

Kan inte släppa det, blev rätt irriterad!
Så ohyfsat beteende, greppar inte varför man gör så. Hen måste ju förstå att vi med stor sannorlikhet kommer träffa på varandra igen. Vi båda håller på med konst och rör oss i samma områden och har mest troligt också gemensamma bekanta. Kommer ju bli sjukt pinsamt för hen när vi träffar på varandra liksom. Inte speciellt smart gjort måste jag ju säga.

Kollat upp hen på FB och instagram nu, mycket sugen på att skriva till hen och ifrågasätta beteendet. Men tror det är bättre att avvakta tills imorgon och se om irritationen hänger sig kvar. Stor risk att det blir jag som skämmer ut mig och inte hen isf. ;)

Hehe, frågan är väl mer riktad till dom som använder tinder :)

Problemet är väl att du ofta ställer frågan "varför gör kvinnor si eller så". Ja, inte tusan vet vi? Vi kan ju inte svara på varför halva jordens befolkning agerar som de gör. Du kan fråga varför just den du pratar med agerar på ett visst sätt, men när du pratar om kvinnor som en homogen grupp så blir det jättefel.

Kan inte släppa det, blev rätt irriterad!
Så ohyfsat beteende, greppar inte varför man gör så. Hen måste ju förstå att vi med stor sannorlikhet kommer träffa på varandra igen. Vi båda håller på med konst och rör oss i samma områden och har mest troligt också gemensamma bekanta. Kommer ju bli sjukt pinsamt för hen när vi träffar på varandra liksom. Inte speciellt smart gjort måste jag ju säga.

Kollat upp hen på FB och instagram nu, mycket sugen på att skriva till hen och ifrågasätta beteendet. Men tror det är bättre att avvakta tills imorgon och se om irritationen hänger sig kvar. Stor risk att det blir jag som skämmer ut mig och inte hen isf. ;)
Jag skulle inte skriva. Personen kanske funderade efteråt och tyckte att nåt inte kändes så bra, visst hen hade kunnat skriva ett meddelande i alla fall men folk är märkliga :p Det var väl ändå första gången ni träffades om jag fattade rätt?

Problemet är väl att du ofta ställer frågan "varför gör kvinnor si eller så". Ja, inte tusan vet vi? Vi kan ju inte svara på varför halva jordens befolkning agerar som de gör. Du kan fråga varför just den du pratar med agerar på ett visst sätt, men när du pratar om kvinnor som en homogen grupp så blir det jättefel.

Näe, jag kan ju naturligtvis bara får svar på hur bukefalister gör :). Det säger väl sig självt ?

Jag skulle inte skriva. Personen kanske funderade efteråt och tyckte att nåt inte kändes så bra, visst hen hade kunnat skriva ett meddelande i alla fall men folk är märkliga :p Det var väl ändå första gången ni träffades om jag fattade rätt?
Ja, var första gången. Men ändå, lite hyfs kan man väl ändå ha kan jag tycka. Vi är trots allt vuxna och runt 30 år båda två.
Nej, borde inte skriva. Men samtidigt är jag så sugen på att skriva något drygt och uppfostrande om allmänt hyfs. Men ja, nu tycker jag att hen har skämt ut sig och jag är rätt säker på att jag kommer vara den som blir generad om vi råkar ses någon gång ifall jag skriver något. Det vill jag inte. ;)

Så konstigt!

Var på dejt ikväll med en från tinder och allt kändes bra. Drack kaffe och tog sedan en längre promenad, samtalet flöt på fint hela tiden. Vi har samma intressen, så hade en massa att prata om.
Hen ville ses igen och ville gärna följa med ut till hästen och vi pratade om det. Avslutade med en lång kram och sa att vi skulle höras om när vi skulle ses. Var alltså hen som tog upp om att hen ville ses igen, och det var hen som tog upp det på slutet av kvällen också. Inte jag, hen gjorde det.

När jag kommer hem har hen un-matchat mig på tinder.
Varför gör man så? Kan man inte bara skriva att "det var trevligt, men vill inte ses igen" eller något?
Och varför tog då hen upp att hen ville se mig igen, när hen direkt efter un-matchar mig så att jag inte kan kontakta hen igen?

Denna kväll lämnade efter mig så många frågor.. Otroligt märkligt beteende!

Nja, det är väl inte ovanligt att man bryter kontakten om man inte vill fortsätta ses? Jag brukar dock inte un-matcha.

Sämsta dejten jag varit på var en tjej som efter typ 5 min plocka fram mobilen när vi satt och fika. Hon satt och knappa på den större delen av tiden. Vi hade även bestämt att gå på bio och jag var sugen på att se den. Så jag frågade om hon var säker på att hon ville se bion ? Det var hon!
Men huva vilken tråkig dejt hon var... Även om man inte är intresserad kan man väl försöka anstränga sig och vara lite trevlig :confused:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka