Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Näe, jag kan ju naturligtvis bara får svar på hur bukefalister gör :). Det säger väl sig självt ?

Nej det säger inte sig självt. Du frågar ju varför kvinnor gör si eller så. Undrar du varför vi agerar på ett visst sätt så får du ju ställa frågan så. Hur agerar ni i situation X? Varför skriver inte just du hej först på Tinder osv. Just den där frågan varför just tjejer är så dåliga på att skriva först går ju dessutom inte ens att fråga oss här eftersom många av oss redan har sagt att vi gör det :)

Ja, var första gången. Men ändå, lite hyfs kan man väl ändå ha kan jag tycka. Vi är trots allt vuxna och runt 30 år båda två.
Nej, borde inte skriva. Men samtidigt är jag så sugen på att skriva något drygt och uppfostrande om allmänt hyfs. Men ja, nu tycker jag att hen har skämt ut sig och jag är rätt säker på att jag kommer vara den som blir generad om vi råkar ses någon gång ifall jag skriver något. Det vill jag inte. ;)
Jo, jag håller med. Men skulle bara släppa det när det gäller en människa man träffat en gång.

Nja, det är väl inte ovanligt att man bryter kontakten om man inte vill fortsätta ses? Jag brukar dock inte un-matcha.

Sämsta dejten jag varit på var en tjej som efter typ 5 min plocka fram mobilen när vi satt och fika. Hon satt och knappa på den större delen av tiden. Vi hade även bestämt att gå på bio och jag var sugen på att se den. Så jag frågade om hon var säker på att hon ville se bion ? Det var hon!
Men huva vilken tråkig dejt hon var... Även om man inte är intresserad kan man väl försöka anstränga sig och vara lite trevlig :confused:.
Fast vi hade en i mitt tycke bra dejt, fullt fokus och ett ständigt pågående samtal. Och det är helt okej att bryta kontakten, men seriöst, man kan ju göra det på ett lite snyggare sätt kan jag tycka.
Jag skulle ju definitivt vilja göra det på ett vuxet och snyggare sätt i och med att vi rör oss i samma kretsar och med stor sannolikhet kommer att träffa på varandra.

Jag har en crush! Jag går på en kurs 1 kväll i veckan för ett av mina största intressen och det är en sååå söt kille där! Han är brittisk med typ världens charmigaste accent och bara det faktum att vi uppenbarligen delar iaf ett intresse är ju ett plus :) Jag hade helt glömt att hur det var att dela ett stort intresse med någon man också är attraherad av, kunna prata om det med någon som förstår utan att man riktigt kan förklara. Just nu känner jag inte för att göra någonting åt det, jag njuter mest av att känna fjärilar i magen för första gången på jag kan inte minnas och för första gången efter uppbrottet med exet verkligen inse att jag kan tända på någon annan!

Det känns som att du missar poängen..

Njaa, jag förstår poängen.
Att buke är inte representativ för alla kvinnor i hela världen. Men jag är ändå nyfiken av svar från buke. Men jag inser att inga svarar och det krävs en större svarfrekvens för att kunna få ut något av det. Så ja vi kan lämna frågan helt :).

Det märkliga var väl snarare att vid två tillfällen säga att hen vill fortsätta ses, och sedan när de skiljs åt direkt un-matcha. Varför ens säga att man vill fortsätta ses när det uppenbart inte stämmer?
Om det inte är så att människan använder unmatchandet på ett ännu okänt sätt i sitt tindrande och dejtande. T.ex av sorterandeskäl, att man inte vill visa aktivitet/inaktivitet, att man inte förstår funktionen - eller bara med något för stora fingrar råkat klicka fel.

Njaa, jag förstår poängen.
Att buke är inte representativ för alla kvinnor i hela världen. Men jag är ändå nyfiken av svar från buke. Men jag inser att inga svarar och det krävs en större svarfrekvens för att kunna få ut något av det. Så ja vi kan lämna frågan helt :).
Nja, poängen är att det finns inget svar som förklarar varför "kvinnor" gör nånting oavsett hur många och från olika grupper du frågar. Du vill veta varför "tjejer" gör saker (som inte skriva först på Tinder) men det är inte tjejer som gör saker utan det är individer, helt oberoende av kön, som gör saker. Det borde blivit tydligt vid det här laget med tanke på hur många av det kvinnliga könet i den här och andra trådar som svarat att de gör precis det som du tycker att "tjejer" inte gör.

Det märkliga var väl snarare att vid två tillfällen säga att hen vill fortsätta ses, och sedan när de skiljs åt direkt un-matcha. Varför ens säga att man vill fortsätta ses när det uppenbart inte stämmer?
Precis!
Helt orimligt. Greppar inte hur hen tänker alls faktiskt. Vet inte om min irritation mest bygger på att jag tycker hen uppförde sig ouppfostrat och omoget, eller om jag faktiskt blev intresserad av hen.
Jag tror faktiskt jag för en gångs skull fick upp ett intresse, händer sällan. Men nu hände det, och då blir det såhär.
Kanske också irriterad för att det typ aldrig hänt att någon brutit med mig innan, brukar i princip alltid vara jag som bryter..

Om det inte är så att människan använder unmatchandet på ett ännu okänt sätt i sitt tindrande och dejtande. T.ex av sorterandeskäl, att man inte vill visa aktivitet/inaktivitet, att man inte förstår funktionen - eller bara med något för stora fingrar råkat klicka fel.
Får hoppas på det. Isf borde hen kolla upp mig på FB eller instagram, får väl vänta och se..

Precis!
Helt orimligt. Greppar inte hur hen tänker alls faktiskt. Vet inte om min irritation mest bygger på att jag tycker hen uppförde sig ouppfostrat och omoget, eller om jag faktiskt blev intresserad av hen.
Jag tror faktiskt jag för en gångs skull fick upp ett intresse, händer sällan. Men nu hände det, och då blir det såhär.
Kanske också irriterad för att det typ aldrig hänt att någon brutit med mig innan, brukar i princip alltid vara jag som bryter..
Jag hade också blivit irriterad när någon beter sig ohyffsat och framförallt oärligt. Jag gillar inte falskhet, säger någon att det absolut vill träffas igen så tror jag på det, jag orkar inte gå runt och försöka tänka ut vad folk kanske kan möjligtvis mena istället. Vill man inte träffas igen så säger man det eller ingenting, man låtsas inte vara jätteintresserad om man inte är det.

Nja, poängen är att det finns inget svar som förklarar varför "kvinnor" gör nånting oavsett hur många och från olika grupper du frågar. Du vill veta varför "tjejer" gör saker (som inte skriva först på Tinder) men det är inte tjejer som gör saker utan det är individer, helt oberoende av kön, som gör saker. Det borde blivit tydligt vid det här laget med tanke på hur många av det kvinnliga könet i den här och andra trådar som svarat att de gör precis det som du tycker att "tjejer" inte gör.

Jag vet mkt väl att alla är individer. Men det finns statistik som säger precis de att kvinnor är sämre på att skriva först på Tinder. Att sen några på buke säger att dom visst brukar skriva först till sina matches. Säger ju inte emot statistiken eller egna upplevelser ? Dvs, jag märker ju att endel tjejer skriver först. Men det är en otroligt försvinnande liten del tjejer ! dvs 1/10 kanske gör det...

Jag hade också blivit irriterad när någon beter sig ohyffsat och framförallt oärligt. Jag gillar inte falskhet, säger någon att det absolut vill träffas igen så tror jag på det, jag orkar inte gå runt och försöka tänka ut vad folk kanske kan möjligtvis mena istället. Vill man inte träffas igen så säger man det eller ingenting, man låtsas inte vara jätteintresserad om man inte är det.
Precis! Tack för att du får mig att känna att min irritation är befogad. :)

Jag vet mkt väl att alla är individer. Men det finns statistik som säger precis de att kvinnor är sämre på att skriva först på Tinder. Att sen några på buke säger att dom visst brukar skriva först till sina matches. Säger ju inte emot statistiken eller egna upplevelser ? Dvs, jag märker ju att endel tjejer skriver först. Men det är en otroligt försvinnande liten del tjejer ! dvs 1/10 kanske gör det...
Om det finns statistik är jag jätteintresserad av att läsa den, var har du den?

Nu ger ju inte Tinder ut officell statistik .
Men här ett experiment som jag tycker är ganska talande och som jag länkat till tidigare:
Så du hävdar på fullt allvar att 2 personer under en mycket begränsad tidsperiod utgör statistik på det du påstår?
Nej, det går jag inte med på.
Om du ska hävda att det finns statistik på hur respektive kön beter sig på Tinder så får det vara betydligt mer substans än ett 2 min klipp på Youtube. Med information från Tinder. Under lång tid. Med en representativ testgrupp. Och en kontrollgrupp. Sedan ska datan samlas in, kontrolleras, dubelkollas, tolkas och presenteras i ett format där man kan se de olika aspekterna.
Det är statistik på ett beteende.
Det du presenterar är dina högst personliga och ovetenskapliga åsikter.

Så du hävdar på fullt allvar att 2 personer under en mycket begränsad tidsperiod utgör statistik på det du påstår?
Nej, det går jag inte med på.
Om du ska hävda att det finns statistik på hur respektive kön beter sig på Tinder så får det vara betydligt mer substans än ett 2 min klipp på Youtube. Med information från Tinder. Under lång tid. Med en representativ testgrupp. Och en kontrollgrupp. Sedan ska datan samlas in, kontrolleras, dubelkollas, tolkas och presenteras i ett format där man kan se de olika aspekterna.
Det är statistik på ett beteende.
Det du presenterar är dina högst personliga och ovetenskapliga åsikter.

Ja, man kan ju antingen välja att blunda eller öppna ögonen.
Statistik kommer du aldrig få från Tinder. Det är affärshemligheter och dom lever säkerligen på framförallt många betalande män som hoppas på fler matches tack vare plus och guldmedlemskap. Men det skulle det komma fram att det inte hjälper skulle Tinder få ett sämre ryckte. Även det att det finns en obalans mellan kvinnor och män skulle inte vara bra för business.

Men ja du får dra egna slutsatser helt enkelt :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 595
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 789
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 249
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka