Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det beror ju på killarna du jagar. Du tror inte att ditt urval även formas av vad du har möjlighet att få? Det är en vanlig uppfattning folk har som jag inte delar, att ens preferenser och smak skulle vara helt oavhängigt av omständigheter och förutsättningarna man har.

Är det ofta du hör talas om någon kille som själv inte är särskilt attraktiv som bara kan tänka sig att ligga med toppmodeller? Desperationen och att "ligga med allt" kommer ju utav möjligheterna killarna har. Har killarna gott om alternativ och kan välja ja då beter de sig som dina killar, har killarna ont om alternativ och möjlighet så sänks ribban. Detta är dock i princip som att svära i kyrkan att säga.

Så du menar att anledningen till att killar väljer mindre attraktiva tjejer är för att de inte kan få "bättre"?
Okeeeej.
Vem är det ens som avgör vad som är attraktivt?
Jag tycker aldrig typiskt snygga killar är intressanta. Jag letar efter helt andra saker, inte för att jag inte tror att jag skulle kunna få en utan för att jag helt enkelt inte tycker de är intressanta.

Jag och tjejen hade umgåtts mycket då vi gick på folkhögskola, gick i samma klass och bodde tillsammans.. Hängde rätt mycket med varandra och gjorde utflykter och grejs bara vi två också. Jag hade varit småkär i henne ett längre tag, men kände att det kunde få ta tid.
För mig blev det rätt "akut" till slut dock, hade dansat på någon fest och strulat en hel del och jag trodde det var på väg åt rätt håll. Men då kommer hon nån dag efter det och berättar att hon legat med en kille ett tag och sånt. Då berättar jag om hur jag känner inför henne för jag blev rätt chockad.
Efter lite fram och tillbaka väljer hon att bli tillsammans med killen.
Vi fortsätter vara kompisar dock, jag lyckades släppa det snabbt.

För din egen skull skulle jag ha pratat med henne om dina känslor om tillfälle dyker upp, är sjukt jobbigt att gå runt och vara osäker på vad den andra känner och sånt en längre tid. Tror du skulle mått bättre av att prata.

+ @sorbifolia
Tack för att ni delar med er!
Jag måste nog verkligen få ur mig vad jag känner denna gången även om jag bävar för responsen och försöker vara realistisk. Jag hoppas bara att allt blir bra till slut oavsett vad som händer men just nu känns allt bara dystert.

Hur gör man liksom för att inte gå sönder helt?
Känns som om någon slitit ur hjärtat ur kroppen på mig. Fick åka hem från jobbet då jag var helt slut dels pga jetlag och sömnbristen som kommer med den men också för att jag knappt sov mer än en timme senaste natten då tankarna bara snurrade i huvudet och växlades med gråtattacker.
Har precis lagt mig i sängen och försöker tänka på annat men det är så sjukt svårt.

Vi skrev med varandra ungefär hela eftermiddagen, återigen. Hon har inte tagit någon distans hittills utan verkar ändå vilja fortsätta ha samma kontakt som senaste veckorna.

Så du menar att anledningen till att killar väljer mindre attraktiva tjejer är för att de inte kan få "bättre"?
Okeeeej.
Vem är det ens som avgör vad som är attraktivt?
Jag tycker aldrig typiskt snygga killar är intressanta. Jag letar efter helt andra saker, inte för att jag inte tror att jag skulle kunna få en utan för att jag helt enkelt inte tycker de är intressanta.
Jag tror att man förändrar sina val beroende på vad som är möjligt ja. Sen eftersom du får utslag på det du gillar så har du inget behov av att förändra det eller hur?

Personligen är jag hellre själv än tar någon jag egentligen inte vill ha.
Men det handlar inte nödvändigtvis om att man egentligen inte vill ha. Att tro att allt är satt i sten och allt är helt rationella tankar är rätt naivt också. Jag menar inte att processen är sådan att personer tänker "han är egentligen ganska ful och äcklig men jag kan inte få något annat", det formas mer naturligt över tid av feedbacksystemet.

Men det handlar inte nödvändigtvis om att man egentligen inte vill ha. Att tro att allt är satt i sten och allt är helt rationella tankar är rätt naivt också. Jag menar inte att processen är sådan att personer tänker "han är egentligen ganska ful och äcklig men jag kan inte få något annat", det formas mer naturligt över tid av feedbacksystemet.

Då är jag naiv och håller inte med alls :p

+ @sorbifolia
Tack för att ni delar med er!
Jag måste nog verkligen få ur mig vad jag känner denna gången även om jag bävar för responsen och försöker vara realistisk. Jag hoppas bara att allt blir bra till slut oavsett vad som händer men just nu känns allt bara dystert.

Hur gör man liksom för att inte gå sönder helt?
Känns som om någon slitit ur hjärtat ur kroppen på mig. Fick åka hem från jobbet då jag var helt slut dels pga jetlag och sömnbristen som kommer med den men också för att jag knappt sov mer än en timme senaste natten då tankarna bara snurrade i huvudet och växlades med gråtattacker.
Har precis lagt mig i sängen och försöker tänka på annat men det är så sjukt svårt.

Vi skrev med varandra ungefär hela eftermiddagen, återigen. Hon har inte tagit någon distans hittills utan verkar ändå vilja fortsätta ha samma kontakt som senaste veckorna.
Jag är hyfsat säker på att hon är intresserad av dig och gillar dig mer än som en vän, den känslan brukar man kunna märka själv och du har märkt det. Men frågan är väl hur hon förhåller sig till det med tanke på hennes flickvän.
Känns verkligen som att du måste prata ut med henne oavsett, du kan ju inte gå runt och må sådär så mycket längre till. Speciellt inte i och med att ni jobbar på samma jobb.
Det kommer bli bra till slut, hur det än går. Allting går över till slut.

Jag är inte kräsen, jag längtar efter någon att ha sex med. Men jag lyckas ändå inte. Ok, jag väljer bort män med jätteskägg, rökare och män med solglasögon.

Jag antar att det finns en koppling mellan i vilken omfattning kvinnor uppfattar att män läser presentationer, och i vilken omfattning kvinnor skriver presentationer. Utifrån den teorin anar jag att en väldigt liten andel män läser presentationer - eftersom bara en liten andel kvinnor skriver dem. :)

Efter att ha sett åtminstone något tusental kvinnliga profiler på Tinder och Badoo vet jag att högt räknat en kvinna på fem skriver presentationstext i sin profil, övriga nöjer sig med att redovisa de obligatoriska profilparametrarna. Om det sen beror på att empirin visat att det är meningslöst att skriva eftersom "ingen" ändå läser, eller om fyra kvinnor av fem på Tinder och Badoo helt enkelt inte orkar bemöda sig från start, låter jag vara osagt. Ett tredje alternativ kan ju vara att empirin visat fyra av fem kvinnor på Tinder och Badoo att man får ligga/dejta precis lika mycket/litet oavsett om man skriver presentation eller ej. ;) För min egen del är dock presentationslösa profiler totalt ointressanta.

(Sen rubbas kanske (eller kanske inte) statistiken av att en stor andel av alla kvinnliga profiler på Tinder är fejkkonton. Jag gissar att andelen manliga fejkkonton är betydligt mindre.)

Hur många av de manliga kontona har presentationstext? Bara nyfiken.

• Gilla
Reactions: ptr
Jag upplever att man får mkt bättre svarsfrekvens om man skriver nåt mer än bara "hej!". Men som tjej behövs inte mer! Killar blir oftast glad över att en tjej tar kontakt överhuvudtaget.

En intressant iakttagelse gjorde jag dock i sthlm. Där nästan 50% av tjejerna faktist skrev först. Här i norrland händer det typ aldrig !
Nu har ju inte jag tinder, men på hp händer det ofta att jag inte får svar när jag skriver först.

Jag är tydligen hemskt fel ute. Har barn och är fet.
Får förslag från gifta män men det känns falskt för min del. Jag vill inte det.
Barn borde väl inte vara något större problem om du bara vill ha sex. Har du provat att bara skriva i profilen något rakt på sak typ "mest ute efter sexuell stimulans" eller liknande?

Jag är hyfsat säker på att hon är intresserad av dig och gillar dig mer än som en vän, den känslan brukar man kunna märka själv och du har märkt det. Men frågan är väl hur hon förhåller sig till det med tanke på hennes flickvän.
Känns verkligen som att du måste prata ut med henne oavsett, du kan ju inte gå runt och må sådär så mycket längre till. Speciellt inte i och med att ni jobbar på samma jobb.
Det kommer bli bra till slut, hur det än går. Allting går över till slut.

Ja precis, det är lite det som är frågan.
Nu har vi bestämt att hon kommer hit till mig efter lunch på torsdag. Tänker att vi säkert tar en promenad med hundarna först och sen slår oss ned i soffan med kaffe efter det.
Måste verkligen prata med henne då. Samla mod! Känns som en evighet av lidande fram tills dess.

Nu har ju inte jag tinder, men på hp händer det ofta att jag inte får svar när jag skriver först.

Tinder fungerar lite annorlunda än HP.
Där får du först se bilder på personerna och en kort pres. För att kunna ta kontakt måste båda parterna ha swipat höger. Vilket betyder att man godkänner kontakt med varann. Båda måste alltså "gilla" varann först.

Tinder fungerar lite annorlunda än HP.
Där får du först se bilder på personerna och en kort pres. För att kunna ta kontakt måste båda parterna ha swipat höger. Vilket betyder att man godkänner kontakt med varann. Båda måste alltså "gilla" varann först.
Jo, jag vet det. Du tror alltså det bara är på tinder som det räcker med att tjejer säger hej så blir killar överlyckliga?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 790
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka