Jag tycker män borde läsa och studera profilerna noggrannare. Vissa män skriver ju till alla. Även om de är 30 år äldre än vad som sökes och bor i helt fel ände av landet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag och tjejen hade umgåtts mycket då vi gick på folkhögskola, gick i samma klass och bodde tillsammans.. Hängde rätt mycket med varandra och gjorde utflykter och grejs bara vi två också. Jag hade varit småkär i henne ett längre tag, men kände att det kunde få ta tid.Eftersom detta fram och tillbaka med känslorna har pågått en längre tid för mig, jag redan innan sommaren mådde väldigt dåligt över situationen och nu återigen fått alla känslor tillbaka känns det definitivt som att breaking pointen blivit nådd. Hur lång tid tog det för dig innan du pratade med henne?
Frågan är väl om jag ska snacka med henne när vi är ensamma på torsdag eller inte. För henne är det nog ganska nytt allting.
Tänker lite på det @Singoalla skrev med att ha lite is i magen...
Jag tycker män borde läsa och studera profilerna noggrannare. Vissa män skriver ju till alla. Även om de är 30 år äldre än vad som sökes och bor i helt fel ände av landet.
Jag tror många av de inte läser profilerna. Jag tror många heller inte har funderat igenom hur det tex ska fungera i verkligheten. Dvs om de svarar på någons annons som bor 80 mil ifrån som skriver att den inte vill ha distansrelation och inte heller flytta. Då kan den som bor 80 mil ifrån fundera hur det ska fungera i verkliga livet om den också har inställningen att den inte vill flytta och inte resa till den andra.Det är här jag tycker att det blir intressant. Du tycker att man borde göra något, för din egen skull eller för deras egna? Jag brukar anta att människors beteende beror på något och oftast att det är det man som minst tror fungerar för en själv.
Jag antar att män som beter sig på ett visst sätt gör det för att det funkar bättre än alternativen man har provat (om man nu har gjort det). Varför tror DU att män gör så? Vad kan dessa män förändra för att göra det bättre för sig själva?
Jag tror inte att dina killkompisar utgör majoriteten av manliga användare. De killar du pratar om får antagligen ganska mycket matches också eller hur? Då är det inte konstigt att man börjar anamma samma sorters beteende.
Många och färre är fortfarande relativa uttryck, vad är det för procent av såna som de själva gillar som blir match för dig, "många matches" och "färre"?Mnja, det varierar. En del får många matchningar, andra får färre. De som får färre har jag inte upplevt sänkt sina krav för det![]()
Jag gillar de som ler lite. Är väldigt trött på män som ska se tuffa och hårda på profilerna.
Många och färre är fortfarande relativa uttryck, vad är det för procent av såna som de själva gillar som blir match för dig, "många matches" och "färre"?
Ja, jag sitter ju inte och för någon statistik över mina vänners antal matchningar i relation till deras högerswipesJag svarade på att du sa att män inte granskar profiler på samma sätt, och jag svarade att de i min erfarenhet gör det
Sen kan jag inte svara för om mina vänner representerar alla andra män, men de är vanliga snubbar i varierande normattraktivtets-grad från genetiska underverk (en av dem) till svenne-banan.
Så om du får gissa så är granskningsgraden och matchningsmängden ungefär lika mellan könen?
Jag frågade om en gissning, det är alltid intressant att se hur andra personer ser på saker oavsett vem som har rätt.Matchningsmängden har jag inte ens nämnt. Jag kommenterade enbart granskningsgraden och där vet jag ingenting utöver mina egna erfarenheter.
Jag svarade på att du sa att män inte granskar profiler på samma sätt, och jag svarade att de i min erfarenhet gör det![]()
De som är seriösa gör nog det. Eftersom det är till 90% vi som ska inleda samtalen måste vi granska profilerna noggrant för att komma på ett vettigt samtalsämne. På tinder är det dock väldigt lite fokus på profilerna utan man får utgå från bilderna. Dvs, de flesta har mkt korta profiler eller ingen alls.
Jag frågade om en gissning, det är alltid intressant att se hur andra personer ser på saker oavsett vem som har rätt.![]()
Det där har jag heller aldrig fattat. Jag skriver ofta först till de jag blir intresserade av att prata med. Inga fyndiga öppningsfraser utan bara "Hej!"
Ingen aning, faktiskt! Jag tror att det där med att granska är relativt likt mellan könen om jag skulle gissa, däremot verkar det som att tjejer får fler matchningar.
Jag upplever att man får mkt bättre svarsfrekvens om man skriver nåt mer än bara "hej!". Men som tjej behövs inte mer! Killar blir oftast glad över att en tjej tar kontakt överhuvudtaget.
Och jag tror att det skiljer sig enormt mycket i upplevelserna vilket även är en del av anledningen till varför det skiljer sig så mycket i hur det sedan uttrycker sig i form av kontakt och kommunikation. Jag tror interaktionerna och skillnaderna i hur vi beter oss är mer formade av hur "spelplanen" ser ut än något annat i princip.