Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver era råd och lite stöttning för jag håller på att gå under av alla känslor.
Har sedan ett knappt år fått känslor för en tjej på mitt jobb. Vi har jobbat ihop i snart 4 år och jag har ingen aning om varför de känslorna dykt upp helt plötsligt.
Jag har alltid känt av att hon nog har ett gott öga till mig men inte fått det bekräftat helt förrän senaste tiden. Vänner kan man säga att vi varit ett tag, vi har samma åsikter och intressen och träffas emellanåt utanför jobbet för att fika, gå på restaurang eller ut och dansa. Oftast tillsammans med andra men ibland själva.
Vi har nu varit iväg tillsammans på en 2 veckor lång resa (ca 1 vecka jobbrelaterat och 1 vecka semester) där saker och ting har förändrats rejält.
Dels har vi kommit väldigt nära varandra, jag skulle definitivt kalla oss vänner och det har känts som hon och jag mot världen i typ 2 veckors tid. Mina känslor för henne har såklart växt sig allt starkare i takt med att vi kommit närmre och nu är jag nog helt hopplöst förälskad. Vi sov i samma säng hela resan, höll varandra i handen under hela den 10 timmar långa flygresan hem och sista kvällen när bara hon och jag var ute och dansade på klubb så hettade det till rejält och vi stod och kladdade på varandra som tonåringar på dansgolvet :o även om vi inte hånglade så var det i princip som att ha sex mitt på dansgolvet, samma känsla...(tur att ingen vi kände var där och såg pinsamheten :angel:).
Anyhow, vad är problemet undrar ni?
Jo. Hon har varit tillsammans med sin flickvän i snart 10 år :arghh:
Sedan vi kommit hem igen från resan (i söndags) så har hon tagit alla initiativ till att höra av sig. Trots att vi sågs hela dagen på jobbet igår fick jag ett sms från henne knappt en timme efter att hon kommit hem. Sen messades det hela kvällen och inatt hörde hon av sig igen när hon inte kunde sova pga jetlag och vi låg och skrev i nästan 2 timmar innan jag somnade.

Jag vet liksom inte alls vad jag ska göra. Gråter typ hela tiden för att situationen känns så hopplös. Antar att jag behöver prata med henne. Men hur ska jag ta upp det? Vad säger man? Varför ska man bli kär i en upptagen person för? :cry: Hur gör man för att inte gå sönder? För så känns det just nu.
Vi bestämde igår att vi skulle hänga på torsdag då vi båda är lediga. Prata med henne då?
Hon är verkligen en fantastisk person som jag definitivt vill vara vän med speciellt nu när vi kommit ännu närmare varandra och har så sjukt kul ihop och så mycket gemensamt, så jag vill ju verkligen inte förlora henne helt.

Jag var väldigt ledsen över henne och mina känslor en period i våras, men det gick över på något sätt och hela sommaren har flutit på utan problem och jag har liksom inte gått runt och varit olyckligt kär. Det har inte varit några som helst problem att umgås på jobbet eller så men nu har ju allt bubblat upp igen x1000 eftersom jag fått sånt gensvar från henne också.

HJÄLP! Och tack till den som orkat läsa allt :heartSäkert sjukt förvirrande läsning.

Nej precis, det känns väldigt osympatiskt. Ofta går det lite hand i hand med att sitta på hög häst, "du ska leva upp till det här för att vara värd min tid". Sedan har jag även sett en del som skrivit ut vad de själva kan erbjuda på ett mer sympatisk sätt, typ "jag kan erbjuda det här och jag önskar följande av dig". Men även om det känns mer sympatiskt så tycker jag ändå att det är ett märkligt synsätt. För mig handlar attraktion och känslor om vilken personkemi man har, inte hur väl man bockar av punkter på varandras listor.

Jag kan bara hålla med!

Fast endel har ju uppenbara dealbreakers som det där med längd tex. Då är det ju enkelt att välja bort dom :).

Jag har svårt att tro att en person som anser sig ha längd som dealbreaker verkligen skulle ha det om deras livs kärlek skulle dyka upp i ett kortare format :p Och om det är någon som fortfarande skulle ha en sådan dealbreaker trots grym personkemi och attraktion så hade jag personligen ansett att det varit en rätt trist och ytlig människa som tänker så.

Jag har svårt att tro att en person som anser sig ha längd som dealbreaker verkligen skulle ha det om deras livs kärlek skulle dyka upp i ett kortare format :p Och om det är någon som fortfarande skulle ha en sådan dealbreaker trots grym personkemi och attraktion så hade jag personligen ansett att det varit en rätt trist och ytlig människa som tänker så.

Så kan det mkt väl vara :) .
Men Tinder fungerar ju inte som i verkligheten direkt. Det finns lite komiska parodier om Tinder IRL på youtube ;) . Det är väldigt lätt att bli picky på Tinder när du bara kan swipa vidare. Dessutom om en person har längd som dealbreaker men har råd att välja bort dom som inte uppfyller kriteriet så spelar det ju liksom ingen roll.
Men annars håller jag med dig :).

Senast ändrad:
Jag behöver era råd och lite stöttning för jag håller på att gå under av alla känslor.
Har sedan ett knappt år fått känslor för en tjej på mitt jobb. Vi har jobbat ihop i snart 4 år och jag har ingen aning om varför de känslorna dykt upp helt plötsligt.
Jag har alltid känt av att hon nog har ett gott öga till mig men inte fått det bekräftat helt förrän senaste tiden. Vänner kan man säga att vi varit ett tag, vi har samma åsikter och intressen och träffas emellanåt utanför jobbet för att fika, gå på restaurang eller ut och dansa. Oftast tillsammans med andra men ibland själva.
Vi har nu varit iväg tillsammans på en 2 veckor lång resa (ca 1 vecka jobbrelaterat och 1 vecka semester) där saker och ting har förändrats rejält.
Dels har vi kommit väldigt nära varandra, jag skulle definitivt kalla oss vänner och det har känts som hon och jag mot världen i typ 2 veckors tid. Mina känslor för henne har såklart växt sig allt starkare i takt med att vi kommit närmre och nu är jag nog helt hopplöst förälskad. Vi sov i samma säng hela resan, höll varandra i handen under hela den 10 timmar långa flygresan hem och sista kvällen när bara hon och jag var ute och dansade på klubb så hettade det till rejält och vi stod och kladdade på varandra som tonåringar på dansgolvet :o även om vi inte hånglade så var det i princip som att ha sex mitt på dansgolvet, samma känsla...(tur att ingen vi kände var där och såg pinsamheten :angel:).
Sedan vi kommit hem igen från resan (i söndags) så har hon tagit alla initiativ till att höra av sig. Trots att vi sågs hela dagen på jobbet igår fick jag ett sms från henne knappt en timme efter att hon kommit hem. Sen messades det hela kvällen och inatt hörde hon av sig igen när hon inte kunde sova pga jetlag och vi låg och skrev i nästan 2 timmar innan jag somnade.

Jag vet liksom inte alls vad jag ska göra. Gråter typ hela tiden för att situationen känns så hopplös. Antar att jag behöver prata med henne. Men hur ska jag ta upp det? Vad säger man? Varför ska man bli kär i en upptagen person för? :cry: Hur gör man för att inte gå sönder? För så känns det just nu.
Vi bestämde igår att vi skulle hänga på torsdag då vi båda är lediga. Prata med henne då?
Hon är verkligen en fantastisk person som jag definitivt vill vara vän med speciellt nu när vi kommit ännu närmare varandra och har så sjukt kul ihop och så mycket gemensamt, så jag vill ju verkligen inte förlora henne helt.

Jag var väldigt ledsen över henne och mina känslor en period i våras, men det gick över på något sätt och hela sommaren har flutit på utan problem och jag har liksom inte gått runt och varit olyckligt kär. Det har inte varit några som helst problem att umgås på jobbet eller så men nu har ju allt bubblat upp igen x1000 eftersom jag fått sånt gensvar från henne också.

HJÄLP! Och tack till den som orkat läsa allt :heartSäkert sjukt förvirrande läsning.

Om jag suttit i din sits hade jag berättat för henne vad jag känner :) Utan att pusha henne eller ställa krav, utan bara säga - "Jag känner såhär för dig, det är helt upp till dig vad du vill göra med den informationen". Sedan om känslorna är ömsesidiga så är det upp till henne om hon vill lämna sin nuvarande relation eller inte, och det är upp dig till huruvida du är bekväm med att hålla kontakt/inleda relation innan hon gjort det.

Se bara efter dig själv, så att du inte blir hennes prio 2 om hon är din prio 1 :heart

Så kan det mkt väl vara :) .
Men Tinder fungerar ju inte som i verkligheten direkt. Det finns lite komiska parodier om Tinder in RLF på youtube ;) . Det är väldigt lätt att bli picky på Tinder när du bara kan swipa vidare. Dessutom om en person har längd som dealbreaker men har råd att välja bort dom som inte uppfyller kriteriet så spelar det ju liksom ingen roll.
Men annars håller jag med dig :).

Jo jag vet, det jag menar är att det är skillnad på en riktig dealbreaker och önskemål/fördelar för att personkemi ska uppstå. Längd är exempelvis ett önskemål för mig, rasist är en dealbreaker. Så jag tycker att det blir oattraktivt när någon skriver sin önskelista på det sättet. För mig är det ett ytligt sätt att dejta. Tinder är ju ytligt i sig, så man kan ju välja om man vill förstärka det eller gå runt det.

Om jag suttit i din sits hade jag berättat för henne vad jag känner :) Utan att pusha henne eller ställa krav, utan bara säga - "Jag känner såhär för dig, det är helt upp till dig vad du vill göra med den informationen". Sedan om känslorna är ömsesidiga så är det upp till henne om hon vill lämna sin nuvarande relation eller inte, och det är upp dig till huruvida du är bekväm med att hålla kontakt/inleda relation innan hon gjort det.

Se bara efter dig själv, så att du inte blir hennes prio 2 om hon är din prio 1 :heart

Tack för dina kloka ord! Du verkar vara en så himla bra person :heart
Känns bra att säga något sådant, vill absolut inte ställa några som helst krav eller forcera något. Måste vara en förvirrande situation för henne också.

Jag har som inget nytt att komma med heller. Träffade den belgiska tjejen i Sthlm men vi klickade inte riktigt. Jag har fortfarande kontakt med den långa tjejen. Hon sa idag att hon saknar någon och att alla hennes vänner har sällskap, så hon känner sig som tredje hjulet. Jag borde kanske inte forsätta kontakten med henne , fast hon är den enda jag har kontakt med just nu. Dessutom skulle hon vilja prata i telefon nån dag framöver. Annars har jag pratat lite till och från med en tjej som bor ca 10 mil ifrån, men känns inte som det kommer bli något där. Hon är väldigt seg på att svara och jag skämtade lite med henne och det verkar som hon tog det på fel sätt. Sen får jag bara snaps på hennes hundar och farmor. Jag vet inte riktigt, men vad är poängen med snapchat egentligen ? Jag trodde jag skulle få se bilder på henne? Särskilt då jag skickade flera på mig. Jag är då inte intresserad av hennes hundar eller farmor ?

Annars bara en match sen jag skrev sist och hon svarade inte. Funderar fortfarande på omstart av tinder men har inte orkat ta tag i det. Helst skulle man behövt fixa en ny profilbild men orkar inte fixa det nu...
Provade badoo ett tag och skrev till två stycken men fick inget svar. Annars fick jag två matches därifrån i helgen . En var bara ute efter vänskap den andra både rökte och hade barn. Vilket är big nono för mig. Tror jag håller mig till Tinder iaf...
Att du överlag är ganska ointresserad av andras farmor och hundar, har jag all förståelse för. Men om man är intresserad av en person, så brukar det väl åtföljas av att man är intresserad av hens engagemang och hens liv i största allmänhet. Om nu den gär kvinnan säger något om sig till dig med sina bilder, så framstår det som att du ger extremt lite tillbaka. Sitter du och väntar på att hon ska ta upp saker som tilldrar sig ditt omedelbara intresse, eller hur tänker du där?

Att du överlag är ganska ointresserad av andras farmor och hundar, har jag all förståelse för. Men om man är intresserad av en person, så brukar det väl åtföljas av att man är intresserad av hens engagemang och hens liv i största allmänhet. Om nu den gär kvinnan säger något om sig till dig med sina bilder, så framstår det som att du ger extremt lite tillbaka. Sitter du och väntar på att hon ska ta upp saker som tilldrar sig ditt omedelbara intresse, eller hur tänker du där?

Jag vet hur det framstår. Men jag har inte berättat allt i detalj. För jag har även följt hennes mönster också genom att skicka bilder från mitt liv som inte varit så spännade. Tex bilder när jag varit på prommenad, i tvättstugan osv. Så ja hon har fått mer tillbaka än vad jag fått av henne. Men nu har hon ju slutat att skriva iaf så det kvittar ju :p

Dom gångerna jag använt Tinder har det varit för att ligga och då har jag haft kravlista och självklart om de inte lever upp till den så är det inte värt min tid.

Jag vet hur det framstår. Men jag har inte berättat allt i detalj. För jag har även följt hennes mönster också genom att skicka bilder från mitt liv som inte varit så spännade. Tex bilder när jag varit på prommenad, i tvättstugan osv. Så ja hon har fått mer tillbaka än vad jag fått av henne. Men nu har hon ju slutat att skriva iaf så det kvittar ju :p
Ja, att du tycker att bristerna ligger hos henne framgår, om man så säger.

Jag får erkänna att jag ser fram mot att ett kvinnligt nick startar en tråd där hon berättar att hon skickade bilder på sin älskade hund och sin älskade, äldersstigna farmor till sin dejt - och fick en interiör från tvättstugan som svar.

Föreställ dig hur många tolkningsförslag det skulle kunna ge upphov till!

Ja, att du tycker att bristerna ligger hos henne framgår, om man så säger.

Jag får erkänna att jag ser fram mot att ett kvinnligt nick startar en tråd där hon berättar att hon skickade bilder på sin älskade hund och sin älskade, äldersstigna farmor till sin dejt - och fick en interiör från tvättstugan som svar.

Föreställ dig hur många tolkningsförslag det skulle kunna ge upphov till!

Det är väl bara jag som inte har förstått hur snapchat fungerar helt enkelt. Jag har aldrig tidigare använt appen. Utifrån hennes snaps antog jag att man skulle skicka snaps på vad man gör. Men guess I was wrong...
Själv föredrar jag vanliga hederliga messenger. Så jag hoppas jag slipper snap framöver :).

J

Jo, hon fick inte en tvättstuga till svar :laugh:.
Jag är lite smidigare än så ;) .

Men iaf hon älskar nog sina hundar och sin farmor. Men är det sånt man ska skicka snaps på innan man ens träffats ? Jag är ju mer intresserad av henne. Så kände jag iaf... Jag förstod inte poängen riktigt med snap bara...
Sen skickade hon "var är dina snaps då? :cry:" Så ja då fick hon lite blande snaps på mig och vad jag gjorde... Så jag ser inte vad jag gjorde för fel ? :confused:

Jag sa från början att jag föredrar messenger men hon vill köra snapchat. I fortsättningen håller jag mig nog till messenger som har fungerat bra hittills :)

Dom gångerna jag använt Tinder har det varit för att ligga och då har jag haft kravlista och självklart om de inte lever upp till den så är det inte värt min tid.

Det trista med kravlistor är att man kan missa folk som faktiskt stämmer in på dem, men som anser att det är osympatiskt :p Jag har stämt in på många snubbars kravlistor som de skrivit ut, men eftersom jag inte riktigt gillar approachen de har så får de en vänsterswipe. Jag har som sagt också både krav och önskemål på mina ligg, men föredrar att få reda på om de stämmer in på dessa genom konversation eller att ses. Inte skicka en kravspec i förväg.

Sen handlar det väl också om hur uttalat något måste vara. En av mina KK berättade här om dagen att han tycker att det är sjukt sexigt med vältränade tjejer, och att han gillar min kropp bland annat för att den är vältränad. Det är ju kul att höra! Att vi har en stark attraktion för varandra är ju tydligt. Däremot om någon skulle säga/skriva "Jag letar efter en vältränad tjej att ligga med!" så hade jag väl snarare känt mig som ett (vältränat :p) köttstycke som någon vill ligga med. Det känns inte lika kul.

Men! Man funkar ju olika :)

Tack för dina kloka ord! Du verkar vara en så himla bra person :heart
Känns bra att säga något sådant, vill absolut inte ställa några som helst krav eller forcera något. Måste vara en förvirrande situation för henne också.

Tack snälla :heart Du med!

Det är säkerligen förvirrande för henne också, så det är nog bra att ge henne lite space att reda ut sina känslor :) Det är ju ett attraktivt drag överlag att ha lite is i magen och inte framstå som krävande, tänker jag! Så det är nog bara till din fördel! Men det förutsätter ju som sagt att relationen är ömsesidig då, om inte du kräver nåt av henne bör hon inte göra det av dig heller osv.

Det trista med kravlistor är att man kan missa folk som faktiskt stämmer in på dem, men som anser att det är osympatiskt :p Jag har stämt in på många snubbars kravlistor som de skrivit ut, men eftersom jag inte riktigt gillar approachen de har så får de en vänsterswipe. Jag har som sagt också både krav och önskemål på mina ligg, men föredrar att få reda på om de stämmer in på dessa genom konversation eller att ses. Inte skicka en kravspec i förväg.

Sen handlar det väl också om hur uttalat något måste vara. En av mina KK berättade här om dagen att han tycker att det är sjukt sexigt med vältränade tjejer, och att han gillar min kropp bland annat för att den är vältränad. Det är ju kul att höra! Att vi har en stark attraktion för varandra är ju tydligt. Däremot om någon skulle säga/skriva "Jag letar efter en vältränad tjej att ligga med!" så hade jag väl snarare känt mig som ett (vältränat :p) köttstycke som någon vill ligga med. Det känns inte lika kul.

Men! Man funkar ju olika :)

Ja alltså det har man ju fått också om det blir match så inleds ju en kort konversation och sättet den andre skriver på tycker jag säger mycket.
Sen brukade jag un-matcha ganska snabbt eller föreslå att vi ska ses och beroende på ev ett telenr om det behövs (har berott på omständigheter med transport bl a).

Sen ser man ju på bilderna och jag brukar fråga om de är nytagna eller inte osv...
Jag svepte aldrig höger på nån som inte hade bra bilder, inte hade bild utan solglasögon eller bild där den log.

Har för mig jag brukade skriva att jag letade efter nån som var vältränad, längre än mig, humor, gillar outdoor aktiviteter (prio ungefär i den ordningen)

Det motsvarar ju mig också där (vältränad, humor, aktiviteter...)
:)

Jag har varit i samma situation. För mig kom det dock till en breaking point och jag pratade med tjejen, som tog det på ett bra sätt. Vet att hon också var kär i mig, men i slutändan valde hon ändå att stanna hos sin pojkvän.
Vilket jag nu i efterhand är glad för då jag numera inser att det hade varit oerhör dumt att starta upp något med den tjejen.
Men jag är glad att jag pratade med henne, det gjorde att jag visste vart hon stod i situationen och vad hon tyckte om mig och sånt, jag förstod väl aldrig helt varför hon gjorde det valet hon gjorde dock. Jag kunde släppa henne efter vårt samtal, vilket skulle tagit längre tid annars.

Ja alltså det har man ju fått också om det blir match så inleds ju en kort konversation och sättet den andre skriver på tycker jag säger mycket.
Sen brukade jag un-matcha ganska snabbt eller föreslå att vi ska ses och beroende på ev ett telenr om det behövs (har berott på omständigheter med transport bl a).

Sen ser man ju på bilderna och jag brukar fråga om de är nytagna eller inte osv...
Jag svepte aldrig höger på nån som inte hade bra bilder, inte hade bild utan solglasögon eller bild där den log.

Har för mig jag brukade skriva att jag letade efter nån som var vältränad, längre än mig, humor, gillar outdoor aktiviteter (prio ungefär i den ordningen)

Det motsvarar ju mig också där (vältränad, humor, aktiviteter...)
:)

Jag swipar också alltid vänster på folk med otydliga bilder :D Eller enbart en bild. Sen är det som du säger, sättet att skriva säger mycket. Det stämmer inte alltid, men ofta brukar en rolig konversation som flyter på över text vara/göra detsamma när man ses!

Jag swipar också alltid vänster på folk med otydliga bilder :D Eller enbart en bild. Sen är det som du säger, sättet att skriva säger mycket. Det stämmer inte alltid, men ofta brukar en rolig konversation som flyter på över text vara/göra detsamma när man ses!
Jag gör som du, och har fått höra av folk att det är att rensa ut för många. Men jag har ju ändå inte tid att lägga på folk som inte passar. En bild säger typ ingenting. Inte heller 6 bilder ur exakt samma vinkel tagna vid samma tillfälle.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka