Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejten träffar jag hyfsat regelbundet. När jag inte träffat honom på några dagar saknar jag honom och jag gillar många saker med honom, men vet inte vad jag vill att relationen ska leda till. Men det kanske man inte måste veta.
Så kände jag också med min ex-dat, men han tyckte tydligen att man skall veta. Båda trivdes men han valde att backa/dumpa eller nåt sånt. Dumt tycker jag.

Så kände jag också med min ex-dat, men han tyckte tydligen att man skall veta. Båda trivdes men han valde att backa/dumpa eller nåt sånt. Dumt tycker jag.
Ja det är såklart upp till varje person att avgöra, en del kanske måste veta för att själva må bra och/eller kunna ta ställning till om de vill fortsätta. Konstigt av din ex-date iofs, om båda trivdes?

Har sexat så mycket den här veckan att till och med jag är less på det just nu. Får väl se hur länge det håller i sig! Blir troligtvis inget nästa vecka dock. Har dejt med min frukostdejt-kille på onsdag men tror inte att det kommer att sexas då det bara är andra dejten för oss, och jag tror vi behöver lite mer tid på oss att mjukna upp. Sedan kommer min killkompis från London och bor hos mig i helgen. Då blir det definitivt inget ligga, han är som en storebror. Messade honom precis och frågade vad den där appen heter som ser ut som en vanlig kalkylator men att man kan gömma privata bilder i den som man inte vill ha i sitt vanliga album. Han svarade "I think it's spy calculator. And I will now forget that you asked, in my head you've never been naked." :p

Ja det är såklart upp till varje person att avgöra, en del kanske måste veta för att själva må bra och/eller kunna ta ställning till om de vill fortsätta. Konstigt av din ex-date iofs, om båda trivdes?

Det hänger väl lite på hur länge man träffats, tänker jag. Jag tycker att det är mycket att kräva av någon att veta vad den vill efter bara några dejter, eller ens ett par månader. Men hade jag velat något seriöst med någon och denne träffat mig regelbundet i 8-9 månader utan att veta vad den vill så hade jag nog brutit. Inte för att jag tycker att det är fel att inte veta, eller att man borde veta, utan mest för att skydda mig själv mot att bli sårad.

För mer än ett år sedan så träffade jag en man som borde vara helt och hållet min typ (och jag borde vara helt och hållet vad han söker också), men självklart hade ingen av oss något direkt intresse av något alls då. Nu har han tagit kontakt igen och undrar om vi ska ses någon dag. Mycket förvirrande, men jag tackar ja till att ses eftersom det inte finns direkt några nackdelar med att träffa honom. Kan bli intressant :p

Har massa att läsa ikapp i tråden. Men kan göra en update att tinder i USA var himla underhållande och definitivt annorlunda jämfört med i Sverige.
Betydligt fler bilder på djur, mindre gymbilder och äventyrsbilder (bland männen) och bland tjejerna var det mycket vanligt med yogabilder.
Dessutom väldigt viktigt att skriva ut att man gillar att röka gräs tydligen.
Om man fick en match skrev nästan alla inom 5 minuter. Här i Sverige är det vanligast att ingen skriver överhuvudtaget vid en match.
Bland männen var det definitivt också mindre vanligt med "kravlistor" och att skriva ut längd som ju var och varannan gör här.

Jo konstigt och tråkigt tycker jag. Vet att han är förvirrad gällande flera stora saker i livet just nu - så... :confused:
Hoppas iaf att han hör av sig för jag saknar nog honom lite - främst det att ha en trevlig kontakt.

Bland männen var det definitivt också mindre vanligt med "kravlistor"

Män (och kvinnor) med kravlistor åker till vänster direkt för mig, så himla oattraktivt :wtf: Visst, jag har också mina önskemål. Men det är väl själva grejen med att dejta, att lära känna varandra och se vilka bitar som passar ihop och inte. Jag har som sagt blivit utmanad i mina föreställningar förr och hoppas att det fortsätter så.

Det där att dejta en förälder känns som det finns hur många olika inställningar som helst till.
Jag har aldrig någonsin uppfattat att någon skulle haft problem med att jag är mamma. Fast de kanske inte har visat det vad vet jag. Själv ville jag inte dejta någon med barn för att jag fäster mig så lätt vid barn och barn vid mig. Jag vill inte drabbas av den förlusten om jag sen vill dumpa mannen helt enkelt. Vet hur ont det gör i mig.
Hursomhelst så har jag köpt ett jättefint hus med mannen jag gav bort mig själv i julklapp till och vi flyttar in 2 oktober. Det känns verkligen kul och bra. Han är barnlös och fungerar så bra ihop med min son att det är rörande. Efter att vi blev hembjudna på fika hos sonen så stod deras relation på egna ben helt och hållet. Mannen har anställt sonen på heltid och i fredags var vi hos en jurist och fixade testamenten samboavtal och sånt och då skrev mannen in sonen i sitt testamente som det vore det naturligaste i världen.

Jag har som inget nytt att komma med heller. Träffade den belgiska tjejen i Sthlm men vi klickade inte riktigt. Jag har fortfarande kontakt med den långa tjejen. Hon sa idag att hon saknar någon och att alla hennes vänner har sällskap, så hon känner sig som tredje hjulet. Jag borde kanske inte forsätta kontakten med henne , fast hon är den enda jag har kontakt med just nu. Dessutom skulle hon vilja prata i telefon nån dag framöver. Annars har jag pratat lite till och från med en tjej som bor ca 10 mil ifrån, men känns inte som det kommer bli något där. Hon är väldigt seg på att svara och jag skämtade lite med henne och det verkar som hon tog det på fel sätt. Sen får jag bara snaps på hennes hundar och farmor. Jag vet inte riktigt, men vad är poängen med snapchat egentligen ? Jag trodde jag skulle få se bilder på henne? Särskilt då jag skickade flera på mig. Jag är då inte intresserad av hennes hundar eller farmor ?

Annars bara en match sen jag skrev sist och hon svarade inte. Funderar fortfarande på omstart av tinder men har inte orkat ta tag i det. Helst skulle man behövt fixa en ny profilbild men orkar inte fixa det nu...
Provade badoo ett tag och skrev till två stycken men fick inget svar. Annars fick jag två matches därifrån i helgen . En var bara ute efter vänskap den andra både rökte och hade barn. Vilket är big nono för mig. Tror jag håller mig till Tinder iaf...

Träffade en kille på tåget i somras som är kompis med en kollega och vän till mig.
Kollegan så att han borde passa mig, vi har samma humor och lite fucked up bägge två.
Jag pratade inte så mycket med honom då eftersom jag var i tjänst men tyckte han verkade vettig.

Så dök han upp på tinder för några dagar sedan och det blev en match. Han mindes mig från tåget och tyckte jag verkade najs.
Han är himla trevlig att skriva med och vi bor nära så det kan nog bli en träff där ganska snart.
Ska dricka vin med kollegan i veckan så får fråga lite mer om honom då :D

Kan uppdatera om att Herr Perfekt inte hört av sig. Redan den kvällen, innan han ligg-tjatade, så var jag lite kortare mot honom än vanligt. Jag var sjuk och dessutom kändes saker och ting inte 100% med honom. Så jag var trevlig och hade en mysig kväll men var kanske lite distanserad, vilket han frågade om några gånger den kvällen. Sen kom hela ligg-tjatet och dålig stämning efter det. Han messade mig kvällen efter och frågade om jag hade haft en bra dag, och jag svarade och frågade hur hans dag var. Han svarade kort på det och så slutade vår konversation där.

Jag tror inte att han håller sig undan för att han förstår att hans ligg-tjat var oönskat och gjorde mig arg, utan han tror säkert bara att jag inte är intresserad. Med tanke på att jag både var distanserad, inte ville ligga och inte hört av mig mer sedan dess. Ett annat alternativ är ju att han själv tappade intresset när jag inte ville ligga och var distanserad.

Kan uppdatera om att Herr Perfekt inte hört av sig. Redan den kvällen, innan han ligg-tjatade, så var jag lite kortare mot honom än vanligt. Jag var sjuk och dessutom kändes saker och ting inte 100% med honom. Så jag var trevlig och hade en mysig kväll men var kanske lite distanserad, vilket han frågade om några gånger den kvällen. Sen kom hela ligg-tjatet och dålig stämning efter det. Han messade mig kvällen efter och frågade om jag hade haft en bra dag, och jag svarade och frågade hur hans dag var. Han svarade kort på det och så slutade vår konversation där.

Jag tror inte att han håller sig undan för att han förstår att hans ligg-tjat var oönskat och gjorde mig arg, utan han tror säkert bara att jag inte är intresserad. Med tanke på att jag både var distanserad, inte ville ligga och inte hört av mig mer sedan dess. Ett annat alternativ är ju att han själv tappade intresset när jag inte ville ligga och var distanserad.
Så han är inte informerad om att liggtjatet inte var ok?

Män (och kvinnor) med kravlistor åker till vänster direkt för mig, så himla oattraktivt :wtf: Visst, jag har också mina önskemål. Men det är väl själva grejen med att dejta, att lära känna varandra och se vilka bitar som passar ihop och inte. Jag har som sagt blivit utmanad i mina föreställningar förr och hoppas att det fortsätter så.

Ja usch kravlistor ryker direkt. Så himla osympatiskt.
Klart en säkerligen har saker en inte kan kompromissa med eller som är viktiga för en men jag ser inget behov av att skriva ner det i någon form av lista för den andra att bocka av.

Ja usch kravlistor ryker direkt. Så himla osympatiskt.
Klart en säkerligen har saker en inte kan kompromissa med eller som är viktiga för en men jag ser inget behov av att skriva ner det i någon form av lista för den andra att bocka av.

Nej precis, det känns väldigt osympatiskt. Ofta går det lite hand i hand med att sitta på hög häst, "du ska leva upp till det här för att vara värd min tid". Sedan har jag även sett en del som skrivit ut vad de själva kan erbjuda på ett mer sympatisk sätt, typ "jag kan erbjuda det här och jag önskar följande av dig". Men även om det känns mer sympatiskt så tycker jag ändå att det är ett märkligt synsätt. För mig handlar attraktion och känslor om vilken personkemi man har, inte hur väl man bockar av punkter på varandras listor.

Nej precis, det känns väldigt osympatiskt. Ofta går det lite hand i hand med att sitta på hög häst, "du ska leva upp till det här för att vara värd min tid". Sedan har jag även sett en del som skrivit ut vad de själva kan erbjuda på ett mer sympatisk sätt, typ "jag kan erbjuda det här och jag önskar följande av dig". Men även om det känns mer sympatiskt så tycker jag ändå att det är ett märkligt synsätt. För mig handlar attraktion och känslor om vilken personkemi man har, inte hur väl man bockar av punkter på varandras listor.

Fast endel har ju uppenbara dealbreakers som det där med längd tex. Då är det ju enkelt att välja bort dom :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka