Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Män (och kvinnor) med kravlistor åker till vänster direkt för mig, så himla oattraktivt :wtf: Visst, jag har också mina önskemål. Men det är väl själva grejen med att dejta, att lära känna varandra och se vilka bitar som passar ihop och inte. Jag har som sagt blivit utmanad i mina föreställningar förr och hoppas att det fortsätter så.
Menar du specifikt kravlistor på Tinder eller även på t ex Happy Pancake?

Sen handlar det väl också om hur uttalat något måste vara. En av mina KK berättade här om dagen att han tycker att det är sjukt sexigt med vältränade tjejer, och att han gillar min kropp bland annat för att den är vältränad. Det är ju kul att höra!

Sånt är ju alltid kul att höra !
Mitt ex påtalade ju om att hon gillade att jag var vältränad och muskulös. Hon sade ärligt att hade jag varit smal som henne hade hon inte träffat mig då hon gillade att känna sig mindre.
Det kändes ju extra roligt att höra då jag alltid sett mig som en liten, smal och tanig kille. Men jag antar träning ger resultat, har ju gått upp 5-6 kg sen jag började gymma för 1,5 år sen.

Jag gör som du, och har fått höra av folk att det är att rensa ut för många. Men jag har ju ändå inte tid att lägga på folk som inte passar. En bild säger typ ingenting. Inte heller 6 bilder ur exakt samma vinkel tagna vid samma tillfälle.

Nej precis. Det kryllar av killar (och tjejer, när jag är på det humöret) på Tinder där jag bor. Jag matchar med de flesta (absolut inte alla, men de flesta) av de som jag swipar höger på. Det finns liksom inte utrymme att chansa så mycket, då hade jag haft hur många konversationer igång som helst och blivit stressad över att hinna svara alla. Nej, en person måste sticka ut lite extra för att få en högerswipe av mig. Det innebär inte att killar jag swipar vänster på nödvändigtvis inte skulle passa mig, men jag har som sagt inte tid/ork/energi att chansa. Mer än vad man liksom redan gör med dom jag anser sticker ut :p

Jag svepte aldrig höger på nån som inte hade bra bilder, inte hade bild utan solglasögon eller bild där den log.

:)

Hur viktigt är det ?
Är det fler som swipar vänster om killen inte ler på bilden?
Jag inser nu att jag inte gör det på nån av mina profilbilder. Jag tycker jag ser förfärlig ut när när jag skrattar. Jag har inga raka tänder heller.

Edit; Eller jo jag ler typ lite på wakeboard bilden och slalombilden. Men ej min första profilbild

Hur viktigt är det ?
Är det fler som swipar vänster om killen inte ler på bilden?
Jag inser nu att jag inte gör det på nån av mina profilbilder. Jag tycker jag ser förfärlig ut när när jag skrattar. Jag har inga raka tänder heller.

Edit; Eller jo jag ler typ lite på wakeboard bilden och slalombilden. Men ej min första profilbild

Ja, jag vill se ett leende :) Annars åker man till vänster. Det behöver inte vara ett Colgate-smile för att det ska vara snyggt eller charmigt.

Använder bara Tinder så jag har inget annat att jämföra med riktigt :)
Okej. :) Jag har förstått att kulturen där skiljer sig en del från mer traditionella dejtingsidor där man i allmänhet skriver lite mer, men jag vill ändå passa på att slå ett slag för kravlistor.

Utöver att jag var på HP istället för Tinder så var mitt mål att hitta rätt person för långvarig relation ASAP, snarare än att dejta som trevlig fritidssyssla. Mot bakgrund av det och att jag bor på ett ställe med ett närmast outsinligt utbud av potentiella dejter så kom jag fram till att den mest effektiva approachen var ungefär den här:
  1. Lista önskemål och dealbreakers i profiltexten. Det hade bara med livsstil och värderingar att göra, ingenting om utseende. Jag presenterade mig själv på ett motsvarande ärligt sätt och hade rättvisande bilder så att andra kunde välja bort mig redan här.
  2. Göra grovsållning baserat på bilder och andras profiltext.
  3. Skriva några meddelanden med dem som var intressanta. Boka träff så fort som möjligt om de visade sig kunna stava och inte uppvisade några konstiga tendenser.
  4. Ses och se om det fanns någon attraktion IRL.
Jag kanske är pessimistisk vad gäller folks värderingar men om jag hade träffat eller ens chattat med alla som var snygga så hade det helt enkelt tagit för lång tid. Bättre då att slippa rasister, antifeminister, folk som är gifta med jobbet osv redan när de läste min presentation, så kunde jag gå på dejt med dem som klarade de grundläggande kraven.

Jag vill också ha en bild med någon form av leende. Får vara något väldigt extra i övrigt om det ändå ska bli höger.

Jag har varit i samma situation. För mig kom det dock till en breaking point och jag pratade med tjejen, som tog det på ett bra sätt. Vet att hon också var kär i mig, men i slutändan valde hon ändå att stanna hos sin pojkvän.
Vilket jag nu i efterhand är glad för då jag numera inser att det hade varit oerhör dumt att starta upp något med den tjejen.
Men jag är glad att jag pratade med henne, det gjorde att jag visste vart hon stod i situationen och vad hon tyckte om mig och sånt, jag förstod väl aldrig helt varför hon gjorde det valet hon gjorde dock. Jag kunde släppa henne efter vårt samtal, vilket skulle tagit längre tid annars.

Eftersom detta fram och tillbaka med känslorna har pågått en längre tid för mig, jag redan innan sommaren mådde väldigt dåligt över situationen och nu återigen fått alla känslor tillbaka känns det definitivt som att breaking pointen blivit nådd. Hur lång tid tog det för dig innan du pratade med henne?
Frågan är väl om jag ska snacka med henne när vi är ensamma på torsdag eller inte. För henne är det nog ganska nytt allting.
Tänker lite på det @Singoalla skrev med att ha lite is i magen...

Jag vill också ha en bild med någon form av leende. Får vara något väldigt extra i övrigt om det ändå ska bli höger.

Det är ju lite intressant det här också...
Då jag vet att jag provat med en bild där jag skrattade/log på tidigare en gång och fick knappt några matches alls.

Enligt undersökningar så går såna bilder ej heller hem hos kvinnor.

"
5. Stop smiling.
Proving what angst-ridden undergrad art students have always hoped, a study out of the University of British Columbia has revealed that women find brooding men to be much hotter than those who look happy and cheerful.

More than 1,000 participants were asked to view hundreds of pictures of men and women, ranking their attractiveness.

Women rated guys who looked unhappy, with their eyes averted, as the most sexually attractive.

Men who appeared prideful came in second, while happy dudes ranked last.

Guess they're not so happy anymore."

http://elitedaily.com/dating/science-perfect-tinder-profile/1378332/

Eftersom detta fram och tillbaka med känslorna har pågått en längre tid för mig, jag redan innan sommaren mådde väldigt dåligt över situationen och nu återigen fått alla känslor tillbaka känns det definitivt som att breaking pointen blivit nådd. Hur lång tid tog det för dig innan du pratade med henne?
Frågan är väl om jag ska snacka med henne när vi är ensamma på torsdag eller inte. För henne är det nog ganska nytt allting.
Tänker lite på det @Singoalla skrev med att ha lite is i magen...

Prata med henne på torsdag, det kommer mest sannolikt inte bli bättre av att vänta. Jag har varit i en liknande situation, och jag vågade inte berätta för den personen jag var kär i, men hen märkte att något var fel och frågade mig till slut. Kändes mycket bättre att ha berättat hur jag kände, även om känslorna tyvärr inte var ömsesidiga i mitt tillfälle.

Som kvinna spelar det ingen större roll om du har kravlista eller inte, om man vill se leende eller inte, det blir tillräckligt mycket matches ändå och männen har inte i närheten samma specifika krav när det kommer till "omg hon får inte ha kravlista, måste ha en bild där hon ler" osv.

Din profil kommer i princip aldrig skärskådas på samma sätt som vi tittar på detaljer i profiler och man kommer få matches ändå så det är väl bara göra så som man tycker känns bäst.

Då jag vet att jag provat med en bild där jag skrattade/log på tidigare en gång och fick knappt några matches alls.

"
5. Stop smiling.
Proving what angst-ridden undergrad art students have always hoped, a study out of the University of British Columbia has revealed that women find brooding men to be much hotter than those who look happy and cheerful.

More than 1,000 participants were asked to view hundreds of pictures of men and women, ranking their attractiveness.

Women rated guys who looked unhappy, with their eyes averted, as the most sexually attractive.

Beror på bilden, tycker jag. "Mäklarbilder", dvs män i kostym med stora smil som tittar rakt in i kameran, ger mig inte så mycket. Men några av bilderna som min karl hade på sin profil var av en sån typ att det snarare hade varit konstigt om han inte log och såg glad ut (t.ex. en som var från när han och hans lag hade vunnit en stor turnering).

Med andra ord: är bilden på ett glatt tillfälle så är det bara trevligt med leenden, bilder av typen "Le och titta in i kameran!" är inte så skoj.

Som kvinna spelar det ingen större roll om du har kravlista eller inte, om man vill se leende eller inte, det blir tillräckligt mycket matches ändå och männen har inte i närheten samma specifika krav när det kommer till "omg hon får inte ha kravlista, måste ha en bild där hon ler" osv.

Så är det.
Jag kollar varken på om hon ler eller har kravlista. Det skulle i så fall vara om jag inte uppfyller hennes kravlista. Då swipar jag vänster.
Men jag har ju som sagt inte råd att sålla för hårt. Får för få matches för det.
Tinder är väl liksom andra dejtingsidor att det är främst kvinnor som får sålla. Många män swipar ja på alla och kvinnorna är väldigt selektiva i jämförelse.

"
5. Stop smiling.

Väldigt märkligt! :p Vem tusan vill ha en "unhappy" snubbe. Men det hänger ju lite på hur bilderna sett ut, och hur frågan ställts. Det kan ju bero på att man inte direkt kopplar sex och sexighet till leende och skratt. Hade någon frågat "Är den här mannen sexig?" och sedan visat mig en bild på en kille som asflabbar så kanske jag nödvändigtvis inte gjort kopplingen just där och då :p Till skillnad från någon som har lite allvarligare sängkammarblick som direkt drar tankarna till sex. Däremot hade jag ju inte swipat höger på någon som har sängkammarblick på alla sina bilder för det. Det känns olustigt. En kille som verkar glad och rolig däremot behöver ju nödvändigtvis inte skratta sig hela vägen in i sängkammaren, utan jag antar att denne har fler sidor som han kan ta fram i rätt läge.

Din profil kommer i princip aldrig skärskådas på samma sätt som vi tittar på detaljer i profiler och man kommer få matches ändå så det är väl bara göra så som man tycker känns bäst.

Joho du :p Mina killkompisar granskar allt. Från både utseende till presentationer :)

5. Stop smiling.

Det känns inte som om denna undersökning är gjord på den homogena gruppen 'svenska buke-kvinnor'.

1. Lista önskemål och dealbreakers i profiltexten. Det hade bara med livsstil och värderingar att göra, ingenting om utseende. Jag presenterade mig själv på ett motsvarande ärligt sätt och hade rättvisande bilder så att andra kunde välja bort mig redan här.
  2. Göra grovsållning baserat på bilder och andras profiltext.
  3. Skriva några meddelanden med dem som var intressanta. Boka träff så fort som möjligt om de visade sig kunna stava och inte uppvisade några konstiga tendenser.
  4. Ses och se om det fanns någon attraktion IRL.
Bingo. Dubbelbingo på nummer tre.

Alltså, om man inte väljer samma män för att uttrycka alla känslor hur kan man då dra några slutsatser?

Angående huruvida män studerar profiler eller inte. Jag hade önskat att män faktiskt gjorde det i högre utsträckning, det hade gjort nätdejtande mycket enklare!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 838
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka