Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag säger inte att det inte är omöjligt. Min bror och min kusin har/är tillsammans med en kvinna med barn sen tidigare förhållande. Men jag tror många killar backar pga det. Men det är svårt om man har höga krav och bor i en liten ort. Utbudet är inte stort helt enkelt.

Vad spelar det för roll? Alla har väl en historia, ibland innefattar den barn ibland inte.
So what, liksom? Har man kommit en bit på vägen i livet så har ju många barn, om man inte tillhör 20års kategorin och letar bland de under 30.

Vad spelar det för roll? Alla har väl en historia, ibland innefattar den barn ibland inte.
So what, liksom? Har man kommit en bit på vägen i livet så har ju många barn, om man inte tillhör 20års kategorin och letar bland de under 30.

För mig spelar det roll? Sen tycker jag att man ibland måste vara realist. Man behöver inte ge upp för det. Men för mig funkar det bättre att vara realist och ställa in sig på ett liv som singel, förverkliga sina egna drömmar. Jag tycker också det är jättesvårt att hitta någon. Men man ska nog inte lägga förstora förhoppningar och drömmar på att hitta någon särskilt om oddsen talar emot en ?

För mig spelar det väldigt stor roll.
Jag har svårt för barn och de passar inte in i min livsstil. Därför träffar jag inte killar med barn.

För att de är dumma i huvudet. Fråga varför de är dumma i huvudet? :p

Har liknande problem jag också, men för mig är det mestadels tvärtom i form av gubbar som gillar en "fet och orakad naturlig quinna" (:yuck:) och så då och då snubbar som helt enkelt konstaterar att jag skulle vara ett kap som rakad eller frågar om jag kan raka mig. Utan att ens presentera sig. Liksom... What :cautious:
De är ju schyssta som sorterar bort sig själva iaf.

Fy fan vilka idiotufon det finns alltså! Nästa comeback får bli den, "varför är du dum i huvudet?" :cool:

Jag kommer bli bannad från bc snart tror jag. Istället för att ignorera freaksen har jag börjat svara drygt och med diverse svordommar :angel:.

Fy fan vilka idiotufon det finns alltså! Nästa comeback får bli den, "varför är du dum i huvudet?" :cool:

Jag kommer bli bannad från bc snart tror jag. Istället för att ignorera freaksen har jag börjat svara drygt och med diverse svordommar :angel:.
Det tvivlar jag på faktiskt. Brukar trolla järnet ibland men de enda som slängts ut har varit diverse dumhuvuden. Antingen blir jag aldrig anmäld eller så har bc en ganska vettig admin :D

Alltså, nu letar jag ju inte efter någon. Men gjorde jag det skulle jag hellre träffa någon utan barn, fast jag själv har barn. Inte så realistiskt och barn skulle inte vara diskvalificerande, men i idealfallet s.a.s.
Så jag ser inget konstigt med det. Jag skulle leta ny partner, inte ny familj. Den är jag nöjd med. Sen kan jag ju inte klaga om jag inte hittar någon sån man.

För min del kvittar det om den jag träffar har barn eller inte sen innan. Däremot bör han ju inte vilja ha barn/fler barn, då jag ju har gjort bort det där med barn redan och jag har ingen som helst lust alls att börja om med bebis vid den här åldern.

Du kunde inte förminska folk som är yngre än dig själv lite till eller?
Förminska??? Dumheter, var får du saker ifrån?
Har du samma åsikt idag som när du var 14? , eller 21?
Kan man ärligt svara ja så tror jag inte man är ärlig, man utvecklas som person med de upplevelser som formar en i livet.
Du missade helt poängen (som vanligt här höll jag på att säga)

Kan man ärligt svara ja så tror jag inte man är ärlig, man utvecklas som person med de upplevelser som formar en i livet.
Att man utvecklas håller nog de allra flesta med om men det du gör är att du har förutspått precis hur utvecklingen kommer ske.

Om du hade skrivit att hon kan ändra sig hade det varit en annan sak, en del åsikter som jag hade när jag var 7, 14, 21, 28 osv har jag än idag medan andra har ändrats.

Jag får de från dina inlägg, "som vanligt" :)
Självklart har man inte samma åsikter livet ut. Det är lika självklart som att alla faktiskt inte alls kommer vilja ha barn om 25 år och lika självklart som att det du yttrade är just förminskande då du i stort sett ogiltigförklarar folks åsikter/preferenser/livsval baserat på deras ålder.

Varför skulle man vilja träffa någon med barn när man blir äldre?
Jag är 41 och vill helst inte träffa någon med barn. Tidigare kunde jag tänka mig det men jag har datat ett par med barn och jag tyckte det var svårt. Det känns lättare att träffa någon utan barn.
De med barn säger ju själva att de behöver att den utan barn anpassar sig dvs det är den som flyttar och gör andra anpassningar. Och självklart ska barnen gå först
Men jag tyckte inte det kändes så roligt när det hela tiden var jag som fick kompromissa. Jag fick anpassa mig och välja bort mina behov för någon annars barn.
Så därför undviker jag de som har barn. Om det inte är stora tonåringar som kommer flytta hemifrån om något år. Det känns lättast för alla inblandade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 641
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka