Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle för det första aldrig omplacera mina katter. Men om jag mot all förmodan gjorde det för att en kille var allergisk och det sedan tog slut efter t.ex. ett år skulle jag ångra mig så in i tusen.

Vad jag lärt mig av erfarenhet är "Männen kommer och går medan djuren består".

Så är det ju oftast! Jag omplacerade mina katter när jag träffade exet. Nu går det inte riktigt att svara på om jag ångrar det eller inte, eller om det var värt det, då min ena katt dog i en olycka i det nya hemmet som med största sannolikhet inte skett hos mig. Så jag kan inte ställa dom här situationerna mot varandra, det går bara inte. Men jag och exet fick 3 fina år ihop. Jag har gjort mitt livs resa som människa, både till skyarna och avgrunden, tack vare honom. Nu har jag Bruce. Min ögonsten. Så även om katterna hade bestått så är jag tacksam för där jag är idag. Bullen lever ett glassigt liv, om bara Biffen fått göra detsamma så hade det här inte grämt mig alls.

Min Biff :(

Så är det ju oftast! Jag omplacerade mina katter när jag träffade exet. Nu går det inte riktigt att svara på om jag ångrar det eller inte, eller om det var värt det, då min ena katt dog i en olycka i det nya hemmet som med största sannolikhet inte skett hos mig. Så jag kan inte ställa dom här situationerna mot varandra, det går bara inte. Men jag och exet fick 3 fina år ihop. Jag har gjort mitt livs resa som människa, både till skyarna och avgrunden, tack vare honom. Nu har jag Bruce. Min ögonsten. Så även om katterna hade bestått så är jag tacksam för där jag är idag. Bullen lever ett glassigt liv, om bara Biffen fått göra detsamma så hade det här inte grämt mig alls.

Min Biff :(

Ush vad jobbigt med katten!

Man är ju olika så svårt att jämföra. Det beror ju på hur viktigt det är för en att ha djur i sitt liv och relationen till de djur man har.
Jag har två katter. Den ena hade jag i värsta fall kunnat omplacera om hon inte trivdes som innekatt t.ex. Den andra däremot är jag så fäst vid så det är him and me to death typ.

Sedan vill jag ha husdjur. Antingen katt eller hund. Det är en livsstil för mig som relationen till "Mr perfekt" aldrig skulle kunna kompensera.

Jag har så smått börjat tänka på dejting efter en utdragen separation. Men jag fattar inte, hur gör folk? Jag har sett mig omkring utan framgång och nu även kikat lite på tinder och det känns mest avigt. Jag kan nog inte klassas som ett direkt kap och har svårt att se hur jag skulle vara intressant för de få profiler jag kan tänka mig någon slags kontakt med. Dessutom, varför har de flesta så skumma bilder? Och vad säger presentationerna egentligen, finns det koder som en oinsatt bör känna till? Jag känner mig dessutom otroligt ytlig och kräsen när jag swipar bild efter bild :(

Alltså bc är fylld med rena idioter :cool: (no suprice).

Jag får flera mejl från män som frågar varför jag inte är rakad :banghead:. I profilen kan man välja om man är det eller inte och jag tycker det är bra att folk vet det då det är en del porrskadade killar som blir avtända på lite hår och de vill jag inte råka träffa.

Men varför skriver män (oftast mycket äldre) till mig och frågar om det i första mejlet? Jag blir arg över att okända män på nätet ska kommentera min kroppsbehåring!

Jag brukar inte svara alla idioter som skriver, men dessa kan jag inte låta bli. Den senaste svarade jag: "Mind your own business grandpa!"

Har ni några fler bra comebacks på dessa mejl?

Jag har så smått börjat tänka på dejting efter en utdragen separation. Men jag fattar inte, hur gör folk? Jag har sett mig omkring utan framgång och nu även kikat lite på tinder och det känns mest avigt. Jag kan nog inte klassas som ett direkt kap och har svårt att se hur jag skulle vara intressant för de få profiler jag kan tänka mig någon slags kontakt med. Dessutom, varför har de flesta så skumma bilder? Och vad säger presentationerna egentligen, finns det koder som en oinsatt bör känna till? Jag känner mig dessutom otroligt ytlig och kräsen när jag swipar bild efter bild :(

Oj då kanske inte tinder är din grej helt enkelt. Du ska inte använda den om du mår dåligt av det. Det finns andra sätt att träffa någon, t.ex. genom aktiviteter. Jag vet inte var du bor, men på många ställen finns meetup. Ladda ned appen. Där kan vem som helst annordna aktiviteter (olika sporter, språkfikor, bruncher, pubkvällar...) Jag har fått typ hälften av mina kompisar därifrån och vet flera par som träffats så.

Ja, jag har försökt vidga bekantskapskretserna och hamna i nya miljöer innan jag gav mig in på tinder. Bor på liten ort och har tyvärr inte mycket tid över. Upplever dessutom att de flesta jag fått någon slags kontakt med backar rackarns snabbt då jag är en bit över 30, har två barn och ett hus. Jag har helt enkelt svårt att hitta någon irl, men det verkar minst lika svårt online.

Alltså bc är fylld med rena idioter :cool: (no suprice).

Jag får flera mejl från män som frågar varför jag inte är rakad :banghead:. I profilen kan man välja om man är det eller inte och jag tycker det är bra att folk vet det då det är en del porrskadade killar som blir avtända på lite hår och de vill jag inte råka träffa.

Men varför skriver män (oftast mycket äldre) till mig och frågar om det i första mejlet? Jag blir arg över att okända män på nätet ska kommentera min kroppsbehåring!

Jag brukar inte svara alla idioter som skriver, men dessa kan jag inte låta bli. Den senaste svarade jag: "Mind your own business grandpa!"

Har ni några fler bra comebacks på dessa mejl?
För att de är dumma i huvudet. Fråga varför de är dumma i huvudet? :p

Har liknande problem jag också, men för mig är det mestadels tvärtom i form av gubbar som gillar en "fet och orakad naturlig quinna" (:yuck:) och så då och då snubbar som helt enkelt konstaterar att jag skulle vara ett kap som rakad eller frågar om jag kan raka mig. Utan att ens presentera sig. Liksom... What :cautious:
De är ju schyssta som sorterar bort sig själva iaf.

För att de är dumma i huvudet. Fråga varför de är dumma i huvudet? :p

Har liknande problem jag också, men för mig är det mestadels tvärtom i form av gubbar som gillar en "fet och orakad naturlig quinna" (:yuck:) och så då och då snubbar som helt enkelt konstaterar att jag skulle vara ett kap som rakad eller frågar om jag kan raka mig. Utan att ens presentera sig. Liksom... What :cautious:
De är ju schyssta som sorterar bort sig själva iaf.
Alltså, quinna. Jag får utslag!

Ja, jag har försökt vidga bekantskapskretserna och hamna i nya miljöer innan jag gav mig in på tinder. Bor på liten ort och har tyvärr inte mycket tid över. Upplever dessutom att de flesta jag fått någon slags kontakt med backar rackarns snabbt då jag är en bit över 30, har två barn och ett hus. Jag har helt enkelt svårt att hitta någon irl, men det verkar minst lika svårt online.

Kvinnor med barn går direkt bort för mig. Testade badoo och HP ett tag och där kryllade det med kvinnor som har barn. Så jag kan tänka mig att det inte är helt enkelt. Men du kan ju annars satsa på killar som också har barn ?

Kvinnor med barn går direkt bort för mig. Testade badoo och HP ett tag och där kryllade det med kvinnor som har barn. Så jag kan tänka mig att det inte är helt enkelt. Men du kan ju annars satsa på killar som också har barn ?

Euhm, jag föredrar att satsa på män som tilltalar mig. Oavsett vad de har för historia. Utmaningen är väl just den, det är så otroligt få som känns intressanta liksom?

Senast ändrad:
Euhm, jag föredrar att satsa på män som tilltalar mig. Oavsett vad de har för historia. Utmaningen är väl just den, det är så otroligt få som känns intressanta liksom?
Jag säger inte att det inte är omöjligt. Min bror och min kusin har/är tillsammans med en kvinna med barn sen tidigare förhållande. Men jag tror många killar backar pga det. Men det är svårt om man har höga krav och bor i en liten ort. Utbudet är inte stort helt enkelt.

Var på andra dejten igår med A (samma kille som i förra veckan alltså). :)

Vi hade planerat att gå och bowla tillsammas vid 17, men han "blev" ledig den dagen och jag slutade 2 timmar tidigare än schemat sa så vi möttes upp efter 14. Bestämde oss för att gå och bowla på en gång (jag vann :cool:), sen gick vi och tog en glass, gick och spelade på ett internetcafé (första gången jag gjort något sånt :rofl:) och sen när vi gick ner mot stan så fick vi för oss att gå på spontanbio och såg It (Det). :idea: (det var 20 minuter tills filmen började när vi gick dit, kändes som att det var menat)

En kväll med massor av kul, kramar och mys. Snubben är hemskt attraktiv och rolig i sig, synd att mina känslor är :turd::turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka