Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, A är så allergisk mot katter. Jag har katt.
Det kan ju bli ett problem. Eller ja, fortsätter vi ses blir det ett problem. Han kommer tex aldrig kunna sova hos mig, och jag kan inte lämna Sune ensam hur mycket som helst.
Jag har alltid tänkt tidigare att kattallergiker väljs bort omedelbart, det var innan jag träffade en som jag inte vill välja bort.

Någon med erfarenhet av problemet? Hur gör man?

Men tonen när @Singoalla skrev om sin dag var ju glatt lättsam. Det fanns ju inget skäl att problematisera hennes inlägg, som du gjorde.

Om någon skrivit samma saker med tillägget att hen tex kände sig sunkig, vore det ju en annan sak. Då hade det inte varit konstigt att fråga hur personen mår, tex.
1. Det är nog ni andra som gör problem av min fråga. @Singoalla verkar inte ha gjort det.
2. Jag frågade inte hur hon mår

Det kan ju bli ett problem. Eller ja, fortsätter vi ses blir det ett problem. Han kommer tex aldrig kunna sova hos mig, och jag kan inte lämna Sune ensam hur mycket som helst.
Jag har alltid tänkt tidigare att kattallergiker väljs bort omedelbart, det var innan jag träffade en som jag inte vill välja bort.

Samma problemtankar hade jag med min ex-date. ...men det verkar ha löst sig nu med totaltystnad.
Dejtade en annan kattallergiker tidigare och han hade inga problem då han tog mediciner. Vi är vänner nu, och han har träffat en tjej som har både katt och häst. han säger att han kan vara hos henne några dygn om han medicinerar, vilket inte är några problem för honom. Jag tror och hoppas att allt löser sig om man vill - i alla fall det mesta.

Samma problemtankar hade jag med min ex-date. ...men det verkar ha löst sig nu med totaltystnad.
Dejtade en annan kattallergiker tidigare och han hade inga problem då han tog mediciner. Vi är vänner nu, och han har träffat en tjej som har både katt och häst. han säger att han kan vara hos henne några dygn om han medicinerar, vilket inte är några problem för honom. Jag tror och hoppas att allt löser sig om man vill - i alla fall det mesta.
Han har bott ihop med katt, och klarade det genom att ha kattfritt sovrum. Plus mediciner. Plus sprutor. Men ändå inte optimalt.
Nåja, det är väl inget att fundera på för mycket nu. Men det finns ju där i bakhuvudet hela tiden. Å andra sidan tycker vi båda att det känns "för enkelt" och undrar var haken är. Det är väl katten då som är haken...

Jag kärade ner mig i en hundallergiker för något år sedan. Min tanke var att om jag träffar mitt livs kärlek, min framtida livspartner, så kan Bruce tyvärr inte komma emellan. Jag har turen att ha två boendealternativ för honom i min nära krets. Nu var det dock lite svajigt mellan oss så vi bröt och jag hoppade på det tåget lite snabbare än vad jag hade gjort annars, om han inte var allergisk. Tänkte att "När det ändå inte är 100% och den här frågan med Bruce hänger över mig så är det lika bra att klippa innan jag känner efter för mycket". Jag var väldigt lättad efter det.

Nu dejtar jag inte allergiker för att inte riskera att hamna i samma sits igen. Men om jag mot förmodan, utan att aktivt dejta en allergiker, skulle falla för en sådan och tro att vi vill dela livet ihop så står min åsikt kvar. Då får Bruce bo i ett annat hem där han kommer få det precis lika bra. Och jag kan hälsa på.

Jag tror det handlar mycket om vilken relation en har till sitt djur/djurägande och hur alternativen ser ut. För mig var det aldrig ett alternativ att dejta en allergiker, för jag kan inte se ett liv utan djur och skulle aldrig välja bort befintliga djur för någon annans allergi. Så ja, jag dumpade flertalet dejter som inte uppskattade djur av olika anledningar. Det var också den största anledningen till att jag dumpade mitt ex (vi borde iofs gjort slut oavsett och mycket tidigare men det var en större dealbreaker för mig att han inte ville att jag skulle ha hund än att han var dum i huvudet rent allmänt, helt rimlig prioritering :D).

Men jag menar, alla har ju inte den prioriteringen eller tycker att livet med djur är viktigare än kärleken :) Vill du ha fler djur framöver? Är ditt liv lika bra utan djur? Är särbo ett alternativt? Sånt spelar ju liksom verkligen in i hur en kan hantera situationen tänker jag, även om det verkligen känns som en tråkig situation.

;)

Jo, såhär var det. En gång när jag låg med honom så lyckades jag få lite (OBS! Lite!) sperma i håret. Sedan försov vi oss på morgonen så jag hann bara duscha kroppen, men jag hann inte tvätta håret. Senare den dagen skulle jag träffa Herr Perfekt så när jag messade med min KK så skrev jag "Nu är jag på väg till en dejt med din sperma i håret. I'm a real class act." vilket vi skrattade åt. Sen skrev han "Om du någonsin är på väg hem till mig med en annan mans sperma i håret så säg till så får du låna duschen ;)". Därav skämtet "du kan väl duscha ;)" igår när jag sa att jag skulle till A innan.

Och ja, jag lånade såklart duschen hos Herr Perfekt också :p

Hehe, låter ju precis som i filmen "Den där Mary" :D . Du hade ju kunnat använda sperman som hårvax också :rofl:

original.jpeg

Senast ändrad:
Allergi eller en negativ inställning till mina djur är ett stort minus. Sen beror det såklart på hur kraftig allergin är, jag är allergisk och har hund. Men en relation där han inte kan vara här och jag har inte kan ta med hundarna till honom låter som en utmaning även om jag absolut ser Särbo som ett alternativ.

Sluta ha hund? Aldrig. Jag har funderat på det, om det finns något jag skulle kunna ersätta dem med. Om jag hade kunna ha stall, hästar, djur som inte bodde inne i huset. Men nej, jag hade inte mått bra. Det hade varit att ge upp en för stor del av mig själv.

På tal om djur... Idag efter jobbet så umgicks jag en stund med den där mannen jag träffar ibland. Han är tydlig med att han inte tycker om hundar, inte ens mina (men han har alltid accepterat mina fullt ut). Idag kommenterade han plötsligt att de verkade ovanligt nöjda och trötta, och undrade vad vi hade gjort idag :p Det var lite kul att han noterade det, med tanke på att han i vanliga fall knappt verkar veta vad som är fram och bak på en hund.

Jag gillar att ni delar med er av era tankar kring djur och ev partner.
Jag har aldrig funderat jättemycket på om jag "alltid" kommer ha husdjur. Jag vet att jag tänkt att jag efter Sune troligen inte skaffar ny katt. Men jag har inte funderat om det gäller för alltid eller för ett tag.
Jag är lite inne på samma spår som @Singoalla nämnde, att verkar det vara mannen med stort M jag hittat, så vill jag inte heller ge upp det.

Jag träffade en kille för nåt år sen som inte alls gillade herr pudel (och pudel gillade inte karln), han blev lite åtsidosatt. Det var så nära att jag omplacerade honom... O_o tänkte nog inte riktigt klart.

Nu fattar jag inte alls hur jag tänkte! Nu lyssnar jag på herr pudel, gillar han inte personen så får den gå!

Jag träffade en kille för nåt år sen som inte alls gillade herr pudel (och pudel gillade inte karln), han blev lite åtsidosatt. Det var så nära att jag omplacerade honom... O_o tänkte nog inte riktigt klart.

Nu fattar jag inte alls hur jag tänkte! Nu lyssnar jag på herr pudel, gillar han inte personen så får den gå!
Hade A och Sune inte gillat varandra hade det varit enklare att tänka bort A. De verkar däremot gilla varandra och har kommit bra överens hittils.
Nåja, ett par timmar åt gången kan han vara hos mig. Och sova ihop får vi väl göra hos honom. :)

Jag skulle för det första aldrig omplacera mina katter. Men om jag mot all förmodan gjorde det för att en kille var allergisk och det sedan tog slut efter t.ex. ett år skulle jag ångra mig så in i tusen.

Vad jag lärt mig av erfarenhet är "Männen kommer och går medan djuren består".
Så tänker jag också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka