Alltså det här med dejter som inte har möjlighet att träffas ens en gång i veckan. Hur ska man ha möjlighet att lära känna dem? Tycker inte alls det är samma sak att sitta och skriva med varandra några kvällar i veckan. Blir nog att gå vidare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag menar inte att det går på ett ut. Jag bjuder hem snubbar jag aldrig träffat om vi pratat mycket och det känns ok, så det är inte som att jag skulle bjuda hem första bästa från bc. Men om man ska skydda sig mot övergrepp tvivlar jag på att just träffas nån annanstans först har så stor effekt, om man ändå förr eller senare träffas ensamma hemma. Förutom effekten av att det ger en tryggare känsla.Jo, så är det så klart.
Men du menar alltså att det i praktiken går på ett ut hur man gör med helt främmande män, i dejtingrelaterade sammanhang? Så länge man alls umgås med män tex hemma, så är risken att bli sexuellt kränkt på något sätt ungefär alltid lika stor?
Jag lutar ändå åt att vissa försiktighetsåtgärder kan vara meningsfulla, tex att undvika utsatta situationer med män man inte känner alls.
Alternativet att helt undvika män, har för all del mycket som talar för sig. Men också en hel del som talar mot sig.
Alltså det här med dejter som inte har möjlighet att träffas ens en gång i veckan. Hur ska man ha möjlighet att lära känna dem? Tycker inte alls det är samma sak att sitta och skriva med varandra några kvällar i veckan. Blir nog att gå vidare.
Jag skulle önska att jag hade en MK, en myskompis ^^ Personligen skulle jag vara helt nöjd med att få hångla, mysa och gosa med en karl utan att ha penetrerande sex (usch så osexigt det lät). Det kan jag sakna mer ibland än själva sexandet ^^
Haha!
En bra sak med ryssen, han är precis som jag.
Inget kladdande i onödan, minimalt med hångel, sitter i varsitt hörn i soffan och han brukar även sova i soffan med Ruben när han är här![]()
Världen är liten.Matchade med en kille på tinder.. han skrev:
"Har ju varit på en jävligt trevlig fest hos dig"
Tog ett tag att koppla eftersom jag inte alls kände igen honom... men, han är kompis till killen som var praktikant på mitt jobbvi var ut tillsammans och hängde hela kvällen tills jag gick hem med praktikanten...
Känns det bra för dig att göra så där? Jag skulle aldrig fixa det.Blir personbästa idag. Hade min frukostdejt i morse, ligg efter jobbet med min första KK och är nu påväg hem till min andra KK. Sprang precis över centralen och haffade en hamburgare på vägen. Det var inte planerat att bli så, men min andra KK (och vän) fick jobbiga besked idag så jag är mest på väg dit som stöd. Jag sa att jag skulle till A en sväng efter jobbet men kunde absolut dyka upp efter om han inte tycker att det känns olustigt. Han svarade "Inga problem, du kan väl duscha innan bara! Ligg väl!" Så nu har jag legat väl. Och duschat. Och är på väg till min vän med ett paket glass.
Känns det bra för dig att göra så där? Jag skulle aldrig fixa det.
Alla har vi väl gjort saker som inte känts bra någon gång...Tror inte hon hade gjort det annars?Har gjort samma sak förr i tiden!
Vad är det som på något vis är konstigt med det @Singoalla beskriver? Att hon har mer än en KK? Att ligga flera gånger på en och samma dag? Så länge alla är med på vilka "regler" som gäller och trivs med det så är det väl hur jäkla bra som helst kan jag tycka.Känns det bra för dig att göra så där? Jag skulle aldrig fixa det.
För mig skulle det kännas konstigt. Ok?Vad är det som på något vis är konstigt med det @Singoalla beskriver? Att hon har mer än en KK? Att ligga flera gånger på en och samma dag? Så länge alla är med på vilka "regler" som gäller och trivs med det så är det väl hur jäkla bra som helst kan jag tycka.
Känns det bra för dig att göra så där? Jag skulle aldrig fixa det.
Jag upprepar: För mig skulle det kännas konstigt. Ok?Vad är det för fel med en (sexlös) dejt, ett ligg och sen stötta en kompis? So what om kompisen också är nån man också sexar med ibland/nu och då liksom.
Känns som ett skuldbeläggande inlägg det där..
Fast det var väl ingen som frågade om din åsikt...?För mig skulle det kännas konstigt. Ok?
Frågan är väl fri?
Fast det var väl ingen som frågade om din åsikt...?
Frågade nån om din åsikt då?Fast det var väl ingen som frågade om din åsikt...?
Tycker också du låter väldigt skuldbeläggande, lite onödigt.
Fast varför tyckte du att det var nödvändigt att komma med någon så onödigt dömande och skuldbeläggande som svar på hennes inlägg där hon på ett positivt vis berättar om sin dag? (jag vet inte hur andra ser det, men min uppfattning var att hon hade en bra dag och då blir ditt input väldigt onödigt)Frågade nån om din åsikt då?Känns som lite fel forum för en sådan kommentar...
Dessutom ställde jag en fråga, blev ifrågasatt och svarade.