Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här med dejter som inte har möjlighet att träffas ens en gång i veckan. Hur ska man ha möjlighet att lära känna dem? Tycker inte alls det är samma sak att sitta och skriva med varandra några kvällar i veckan. Blir nog att gå vidare.

Jo, så är det så klart.

Men du menar alltså att det i praktiken går på ett ut hur man gör med helt främmande män, i dejtingrelaterade sammanhang? Så länge man alls umgås med män tex hemma, så är risken att bli sexuellt kränkt på något sätt ungefär alltid lika stor?

Jag lutar ändå åt att vissa försiktighetsåtgärder kan vara meningsfulla, tex att undvika utsatta situationer med män man inte känner alls.

Alternativet att helt undvika män, har för all del mycket som talar för sig. Men också en hel del som talar mot sig.
Nej jag menar inte att det går på ett ut. Jag bjuder hem snubbar jag aldrig träffat om vi pratat mycket och det känns ok, så det är inte som att jag skulle bjuda hem första bästa från bc. Men om man ska skydda sig mot övergrepp tvivlar jag på att just träffas nån annanstans först har så stor effekt, om man ändå förr eller senare träffas ensamma hemma. Förutom effekten av att det ger en tryggare känsla.

Jag vet att folk tycker jag är oförsiktig, men jag har träffat sjukt många okända snubbar (visserligen av annat skäl än dejting men ändå) och har sällan råkat illa ut då, snubbar jag känner har gjort mycket värre grejer.

Alltså det här med dejter som inte har möjlighet att träffas ens en gång i veckan. Hur ska man ha möjlighet att lära känna dem? Tycker inte alls det är samma sak att sitta och skriva med varandra några kvällar i veckan. Blir nog att gå vidare.

Man får ge det tid eller dejta flera.
Jag har inte möjlighet att träffas särskilt ofta. Jobbar varannan helg och mycket kvällar samt att jag har massa annat att göra hela tiden. Är ytterst sällan hemma mer en någon timme i stöten bortsett från när jag sover.
Min ryss bor ju dessutom i en annan stad så vi har inte tid att se särskilt ofta. Skriver dock varje dag och jag tycker nog jag känner honom rätt bra ändå efter den här tiden.

Jag skulle önska att jag hade en MK, en myskompis ^^ Personligen skulle jag vara helt nöjd med att få hångla, mysa och gosa med en karl utan att ha penetrerande sex (usch så osexigt det lät :D). Det kan jag sakna mer ibland än själva sexandet ^^

Jag kan rekommendera en myskompis! Fast vår relation bestod endast av att kolla på film ihop, äta middag, umgås, mysa och gosa ihop, men inget hångel. Super mysigt och det blev inget krångel med känslor och sånt. Kanon bra var de :D

Matchade med en kille på tinder.. han skrev:
"Har ju varit på en jävligt trevlig fest hos dig"

Tog ett tag att koppla eftersom jag inte alls kände igen honom... men, han är kompis till killen som var praktikant på mitt jobb :D vi var ut tillsammans och hängde hela kvällen tills jag gick hem med praktikanten...

Matchade med en kille på tinder.. han skrev:
"Har ju varit på en jävligt trevlig fest hos dig"

Tog ett tag att koppla eftersom jag inte alls kände igen honom... men, han är kompis till killen som var praktikant på mitt jobb :D vi var ut tillsammans och hängde hela kvällen tills jag gick hem med praktikanten...
Världen är liten.

Blir personbästa idag. Hade min frukostdejt i morse, ligg efter jobbet med min första KK och är nu påväg hem till min andra KK. Sprang precis över centralen och haffade en hamburgare på vägen. Det var inte planerat att bli så, men min andra KK (och vän) fick jobbiga besked idag så jag är mest på väg dit som stöd. Jag sa att jag skulle till A en sväng efter jobbet men kunde absolut dyka upp efter om han inte tycker att det känns olustigt. Han svarade "Inga problem, du kan väl duscha innan bara! Ligg väl!" Så nu har jag legat väl. Och duschat. Och är på väg till min vän med ett paket glass.

Blir personbästa idag. Hade min frukostdejt i morse, ligg efter jobbet med min första KK och är nu påväg hem till min andra KK. Sprang precis över centralen och haffade en hamburgare på vägen. Det var inte planerat att bli så, men min andra KK (och vän) fick jobbiga besked idag så jag är mest på väg dit som stöd. Jag sa att jag skulle till A en sväng efter jobbet men kunde absolut dyka upp efter om han inte tycker att det känns olustigt. Han svarade "Inga problem, du kan väl duscha innan bara! Ligg väl!" Så nu har jag legat väl. Och duschat. Och är på väg till min vän med ett paket glass.
Känns det bra för dig att göra så där? Jag skulle aldrig fixa det.

Vad är det som på något vis är konstigt med det @Singoalla beskriver? Att hon har mer än en KK? Att ligga flera gånger på en och samma dag? Så länge alla är med på vilka "regler" som gäller och trivs med det så är det väl hur jäkla bra som helst kan jag tycka.
För mig skulle det kännas konstigt. Ok?
Frågan är väl fri?

Vad är det för fel med en (sexlös) dejt, ett ligg och sen stötta en kompis? So what om kompisen också är nån man också sexar med ibland/nu och då liksom.

Känns som ett skuldbeläggande inlägg det där..
Jag upprepar: För mig skulle det kännas konstigt. Ok?
Frågan är väl fri?

Fast alltså, "du kan väl duscha innan". Det låter som att duscha mellan liggen för mig. Och jag skulle tycka att det var en märklig uppmaning att få, om det var mig det handlade om.

Frågade nån om din åsikt då? :D Känns som lite fel forum för en sådan kommentar...;) Dessutom ställde jag en fråga, blev ifrågasatt och svarade.
Fast varför tyckte du att det var nödvändigt att komma med någon så onödigt dömande och skuldbeläggande som svar på hennes inlägg där hon på ett positivt vis berättar om sin dag? (jag vet inte hur andra ser det, men min uppfattning var att hon hade en bra dag och då blir ditt input väldigt onödigt)
Uppenbarligen kändes det inte fel för henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka