Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag plockade ett inlägg att citera, det var flera liknande på temat att kk är oseriöst typ.

Jag tror att det är för att begreppen "seriöst" och "oseriöst" dejtande i folkmun ofta indikerar/menas hur nära eller långt ifrån man är en monogam normativ relation. Sen att en KK-relation i sak inte kan vara en seriös sådan tror jag ingen menade. Vi är som sagt flera med meningsfulla och långvariga KK-relationer här. Men seriöst i form av att likna en monogam kärleksrelation var nog mer det vi motsade oss.

Nä, klart det inte är en kärleksrelation men jag menade att jag har haft flera kk-relationer där vi inte legat med andra. Jag vill inte ha nån kärleksrelation, jag vill ha en seriös kk-relation :D

Fast då är det nog bättre att kalla det för en exklusiv eller monogam kk-relation.

Män man känner kan också våldta en.
Fast det är ju inget argument för att bjuda hem helt okända män.

Jag skulle annars ta för givet att precis som med våld mot kvinnor, så begås de flesta sexuella övergrepp mot kvinnor av män i deras omedelbara närhet, oftast partnern.

Men det är liksom inte ett argument för att ta hem okända, snarare är det väl ett argument mot att ha män omkring sig överhuvudtaget, i så fall.

Fast det är ju inget argument för att bjuda hem helt okända män.

Jag skulle annars ta för givet att precis som med våld mot kvinnor, så begås de flesta sexuella övergrepp mot kvinnor av män i deras omedelbara närhet, oftast partnern.

Men det är liksom inte ett argument för att ta hem okända, snarare är det väl ett argument mot att ha män omkring sig överhuvudtaget, i så fall.
Nej, klart det inte är? Men att män kan våldta är ju ett märkligt argument för att inte bjuda hem okända män, eftersom det är minst lika farligt att umgås med män man känner.

Nej, klart det inte är? Men att män kan våldta är ju ett märkligt argument för att inte bjuda hem okända män, eftersom det är minst lika farligt att umgås med män man känner.
Det var ett exempel på vad okända män kan göra med en kvinna. Män kan våldta, mörda, misshandla, osv. Därför bjuder inte jag hem män jag inte känner. På samma sätt går jag inte hem mitt i mörka natten i områden där jag inte känner mig trygg. Det är ju ett riskkalkylerande som man som kvinna måste göra. Och hur man gör det är ju upp till var och en givetvis. Jag tycker det bara vore dumt att bjuda hem för mig okända män helt enkelt.

Det kan man så klart säga.

Jag tänker mig att man vet om ens tex partner (eller annan) brukar våldta en eller inte, ungefär motsvarande med misshandel. När det gäller helt främmande män vet man inte, och det känns väl extra riskabelt när man genom att ta kontakt via nätdejtingsidor eller -appar öppet har introducerat sig själv som en "villig" kvinna.

Sen tror jag ju vidare - nej, vet - att mycket sex som sker mellan frivilliga parter och under ömsesidigt samtycke, ändå är sex som jag skulle betrakta som ett slags gråzon. Men just det verkar ju väldigt många kvinnor inte vara rädda för alls, utan det är tvärtom helt normaliserat.

Det var ett exempel på vad okända män kan göra med en kvinna. Män kan våldta, mörda, misshandla, osv. Därför bjuder inte jag hem män jag inte känner. På samma sätt går jag inte hem mitt i mörka natten i områden där jag inte känner mig trygg. Det är ju ett riskkalkylerande som man som kvinna måste göra. Och hur man gör det är ju upp till var och en givetvis. Jag tycker det bara vore dumt att bjuda hem för mig okända män helt enkelt.

Det finns väl en annan aspekt också? Hur vet man att man kommer gilla personen innan man har träffats ?
Även om jag inte är rädd för ovanstående brukar jag inte bjuda hem en kvinna på första dejten.

Började fundera över en sak ang ONS och KK baserat på det som skrivits här tidigare. Ni som har såna "tillfällig sex" förhållanden/affärer, brukar ni kyssas mycket under eller innan sexet?

Själv blev jag ju helt avtänd av "dementor-killen", men jag har aldrig varit en sån som gillar långa kyssar oavsett typ av förhållande...
Jag skulle önska att jag hade en MK, en myskompis ^^ Personligen skulle jag vara helt nöjd med att få hångla, mysa och gosa med en karl utan att ha penetrerande sex (usch så osexigt det lät :D). Det kan jag sakna mer ibland än själva sexandet ^^

Började fundera över en sak ang ONS och KK baserat på det som skrivits här tidigare. Ni som har såna "tillfällig sex" förhållanden/affärer, brukar ni kyssas mycket under eller innan sexet?

Själv blev jag ju helt avtänd av "dementor-killen", men jag har aldrig varit en sån som gillar långa kyssar oavsett typ av förhållande...

Hånglar absolut i kk relationer. Ser ingen anledning att låta bli:D Vet inte hur jag ska gradera, men lika mycket som ett traditionellt förhållande.

Jag skulle önska att jag hade en MK, en myskompis ^^ Personligen skulle jag vara helt nöjd med att få hångla, mysa och gosa med en karl utan att ha penetrerande sex (usch så osexigt det lät :D). Det kan jag sakna mer ibland än själva sexandet ^^
Vill också ha myskompis! Men vid mys i soffan eller så så vill jag ofta gärna ligga sen ;) Får kanske uppgradera kk till mkk, mys och knullkompis:p

Jag tänker mig att man vet om ens tex partner (eller annan) brukar våldta en eller inte, ungefär motsvarande med misshandel. När det gäller helt främmande män vet man inte, och det känns väl extra riskabelt när man genom att ta kontakt via nätdejtingsidor eller -appar öppet har introducerat sig själv som en "villig" kvinna.
Klart man vet om de brukar våldta en, men det är ju första gången någon gång även med männen man känner. Innan dess går det inte att veta. Innan dess tror man att man har en schyst och normal kompis/vad det nu handlar om.

Ptja, de potentiella kks som inte velat kyssas har blivit ons istället. Vill man inte hångla så ska man för min del vara jääävligt bra i sängen för att väga upp, intresset tvärdör ganska snabbt annars, och än är det ingen som varit en hångellös keeper :p

Klart man vet om de brukar våldta en, men det är ju första gången någon gång även med männen man känner. Innan dess går det inte att veta. Innan dess tror man att man har en schyst och normal kompis/vad det nu handlar om.
Jo, så är det så klart.

Men du menar alltså att det i praktiken går på ett ut hur man gör med helt främmande män, i dejtingrelaterade sammanhang? Så länge man alls umgås med män tex hemma, så är risken att bli sexuellt kränkt på något sätt ungefär alltid lika stor?

Jag lutar ändå åt att vissa försiktighetsåtgärder kan vara meningsfulla, tex att undvika utsatta situationer med män man inte känner alls.

Alternativet att helt undvika män, har för all del mycket som talar för sig. Men också en hel del som talar mot sig.

Det finns väl en annan aspekt också? Hur vet man att man kommer gilla personen innan man har träffats ?
Även om jag inte är rädd för ovanstående brukar jag inte bjuda hem en kvinna på första dejten.

Gör man inte det åker man hem eller så avslutar man lite fint och den andra får åka hem.
Fungerat bra so far.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka