Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå B... Hörde av mej igår och frågade när han slutar jobbet.. Fick svaret
Som sagt B är nog mer "försöka komma innanför byxorna" än jag först trodde...

Vi ska ju ses idag så frågar när han slutar jobbet och när han tänkte sej komma...
Han svarar när han slutar och sen skriver han "vad ska vi göra :angel: ?! " Nu inte samma smiley som mobilen men ni fattar ändå ...

Alltså just den frågan "vad ska vi göra när vi ses" är jag så less på ...
Man bara VAD TROR DU ? Och brukar svara "lära känna varandra" men de e ju liksom rätt genomskinligt att de bara vill komma över om det är sex inblandat...
Jag svarade helt sonika "vad vill du göra ?"
Kommer nog klockrent få svaret "mysa lite"...

Missförstå mej rätt... Jag har inget emot sex... Inte alls... Men som sagt vill ju gärna känna att de är intresserade av en som person inte som sexobjekt....

Fick faktiskt inget svar på min fråga "vad vill du göra ?"
Kl 14 åkte jag hemifrån (då slutade han jobbet) åkte och handlade lite och åkte via Huddinge Sjukhus då min systerdotter blivit översprungen av en häst och behövde gås igenom lite... Blev att jag hjälpte syrran tills de åkte hem från sjukhuset... Jag skickade vid 17tiden att jag just hjälpte syrran och inte kunde ses... Men det hade inte lästs ens när jag kom hem mitt i natten i natt... Och nu har jag tagit bort konversationen så har ingen aning om han läst eller inte...

Alltså .... Jag är ute efter seriöst MEN tänker inte leva som en nunna medans jag "letar"... Och för det finns jag på BC, där jag inte räknar med att träffa nästa pojkvän även om det finns de som inte är främmande för mer än bara sex. Tinder, där är det ju lite olika hur jag "uppfattar" personen, är det pojkvänsmaterial så är jag på ett sätt mot dem om de e sex så är de mer rakt på.. Och sen HP som då B kommer ifrån, där jag i min presentation meddelar att jag är ute efter seriöst så då har jag även här ett annat sätt mot dem där...

Jag ÄR sexuellt aktiv... Och drar hem de som verkar intressanta... En del är återkommande om än alldeles för sällan KKs men många kommer ju bara en gång... På gott och ont... En del vill man inte ha tillbaka en del skulle man gärna se igen..

Sen återigen mina preferenser gör ju den "seriösa" biten lite knepig...
Men har inte gett upp hoppet än... Och inte heller orkar jag spela spel... Om jag har över nån som är trevlig och det blir sex så anser jag inte att "å nej han ligger med mej vid första dejten. Vilken slampa en sån kille kommer aldrig på fråga som pojkvän"... Och den killen som inte kan ta att jag är sexuellt aktiv innan jag träffar "honom" är nog inte killen för mej iaf...
Nä, sexuellt aktiv har jag inga synpunkter på, varken vad gäller dig eller männen. Jag funderade bara över om det där att bara "komma över" och ligga är ett sätt att hitta nåt seriöst. Och det verkar skilja sig så mycket från hur de andra i tråden dejtar, de gör ju saker med sina dejter.

Nä, sexuellt aktiv har jag inga synpunkter på, varken vad gäller dig eller männen. Jag funderade bara över om det där att bara "komma över" och ligga är ett sätt att hitta nåt seriöst. Och det verkar skilja sig så mycket från hur de andra i tråden dejtar, de gör ju saker med sina dejter.

Och vad vill du säga med det ?

För mej gör det ingen skillnad om jag tar hem någon eller möts på stan.
Kan inte killen skilja på de så är de inte heller nåt för mej..
Jag kan ta hem killar utan att ha sex med dom... Kolla film, snacka musik, diskutera resanden mm är en helt vanlig "dejt" för mej. Men jag gör det i min soffa i stället för att gå omkring på stan eller sitta på ett fik nånstanns...

Sen skiljer jag på "komma över och ligga" och dejta...
Som sagt... Jag träffar alltså både killar för "ev seriöst" och "enbart för sex"... Med övervägande del på "enbart sex"... Då det är få i min "målgrupp" som är ute efter seriöst...

Och vad vill du säga med det ?

För mej gör det ingen skillnad om jag tar hem någon eller möts på stan.
Kan inte killen skilja på de så är de inte heller nåt för mej..
Jag kan ta hem killar utan att ha sex med dom... Kolla film, snacka musik, diskutera resanden mm är en helt vanlig "dejt" för mej. Men jag gör det i min soffa i stället för att gå omkring på stan eller sitta på ett fik nånstanns...
Jag skulle aldrig ta hem nån som jag träffat första gången, men det kanske du inte gör heller? Jag menar, män kan ju våldta en liksom.

Jag skulle aldrig ta hem nån som jag träffat första gången, men det kanske du inte gör heller? Jag menar, män kan ju våldta en liksom.

Jag gör det (men då har vi snackat rätt länge och ingående innan) för majoriteten av män skulle aldrig ens komma på tanken att våldta = risken är försvinnande liten.

Vill han våldta, så gör han det även om man först träffats ute på stan och efter x antal träffar tar med honom hem.

Jag gör faktiskt inte det med kvinnor jag träffar heller, även om sannorlikheten för våld är betydligt mindre där. Men å andra sidan vet jag heller inte säkert om det faktiskt är en kvinna eller man i verkligheten som möter mig i dörren.
Jag möter alltid upp på en offentlig plats, kanske extra nojig, men varit med om en händelse som gör att jag är extra försiktig.

Varför skulle jag inte ta hem dom ? De har jag gjort sen jag va 14...
Det finns kvinnor som kan bli våldsamma också men är inte rädd för de heller..
Jag åker hem till killar med, händer ju inte alls lika ofta men händer...

Och nej jag hade inte sex med de jag tog hem som 14åring... Min mer "fria" syn på "ligga" kom för typ 5 år sen... Innan dess va jag av den uppfattningen att det va fult att ligga med "vem som helst, hur som helst" nu orkar jag inte bry mej om det finns folk som tycker så...

Jag tar inte heller hem någon direkt, för att det känns bäst så. Men egentligen, är det en potentiell våldtäktsman finns det ju inget som säger att det kommer ske första eller 20:e gången man ses. Det finns ju tyvärr inga garantier att har det inte skett vid första möter så är det lugnt.

Usch vad jag saknar telefonsamtalen med min ex-date :( Är så jäkla ledsen! Han gillar ju mig och gillade våra samtal och ändå väljer han att vara knäpptyst.

Varför skulle jag inte ta hem dom ? De har jag gjort sen jag va 14...
Det finns kvinnor som kan bli våldsamma också men är inte rädd för de heller..
Jag åker hem till killar med, händer ju inte alls lika ofta men händer...
Jag skulle aldrig våga det faktist. Det gäller även om det var kvinnor som jag dejtade. Jag skulle alla gånger träffa en dejt på offentlig plats först. Men men vi är ju alla olika såklart och har olika erfarenheter.

Modigt och starkt av honom att berätta :) Han ansvarar för att ta hand om sig själv i första hand, innan han tar hand om dig
Fast om en verkligen gillar någon kan en ju ha lite timing på när en släpper sådan info till den en har känslor för?
Nog för att en ska hantera sina egna känslor och den andre får hantera sina - men en behöver ju inte göra livet ännu svårare för någon annan och jag tolkar inlägget från @LittleJohn som att det är väldigt mycket just nu. Då kan en ju kanske vänta lite tills saker blivit lite lugnare istället för att påtvinga någon annan att hantera ens egna känslor och göra saker ännu tuffare. Jag hade inte alls sett ett sådant avslöjande som starkt och modigt, snarare rätt egoistiskt eftersom det verkar innebära att @LittleJohn flrväntas omvärdera sin relation till sin sambo och ägna tid åt vännen istället för att bearbeta känslor för sin pappas cancer.

Jag är helt orädd.
Har både bjudit in män och åkt hem till som första dejt, dvs utan att ha träffat dem innan.

Dagens träff med kollegan då.
Sexet är asbra! Men han är jävligt gosig, blir värre för varje gång. Det börjar göra mig lite bekymrad. Han öser superlativ över mig vilket är lite oroväckande.
Han får ju inte gå och kära ner sig nu, det räcker med ryssen :p

Jag är helt orädd.
Har både bjudit in män och åkt hem till som första dejt, dvs utan att ha träffat dem innan.

Dagens träff med kollegan då.
Sexet är asbra! Men han är jävligt gosig, blir värre för varje gång. Det börjar göra mig lite bekymrad. Han öser superlativ över mig vilket är lite oroväckande.
Han får ju inte gå och kära ner sig nu, det räcker med ryssen :p

Jag är väldigt gosig av mig men det betyder inte at jag har känslor för personen jag är med. Tycker bara det är oerhört mysigt.

Det kanske lugnar dig lite ;).

Jag har en gång bjudit hem en kille till mig i syftet ligga utan att ses på offentlig plats innan. Vi hade inte heller chattat mer än under dagen tror jag. Jag ändrade mig typ efter att vi börjat hångla, jag ville inte ligga med honom. Han märkte på mig att jag inte va så intresserad längre, för innan jag han säga att jag ändrat mig så frågade han. Och jag sa som det var då, att jag inte ville. Han blev självklart inte glad (han ville gärna ligga) men tackade för sig, jag bad om ursäkt för att jag ändrat mig typ och han sa att jag inte behövde det. Och sen åkte han hem.
Jag skulle nog aldrig göra om det, bjuda hem nån direkt till mig, men nästan uteslutande beroende på att det känns värre att skicka ut nån ur mitt hem än att ha bestämt promenad på offentligt plats och få möjlighet att avvika efter en stund ;)

Jag är väldigt gosig av mig men det betyder inte at jag har känslor för personen jag är med. Tycker bara det är oerhört mysigt.

Det kanske lugnar dig lite ;).

Mja, jag gillar ju inte gos oavsett om jag har känslor eller inte så oavsett så blir det ett problem.
Just eftersom han blir mer och mer för gos och mys och mindre ligga så känns det lite dumt.
Jag är väldigt reserverad.

Mja, jag gillar ju inte gos oavsett om jag har känslor eller inte så oavsett så blir det ett problem.
Just eftersom han blir mer och mer för gos och mys och mindre ligga så känns det lite dumt.
Jag är väldigt reserverad.

Aha, nä det är ju inge kul att gosa om man inte vill. Funkar ju inte om man är för olika.
Även om jag själv tycker om gos så kan det bli för mycket om jag är med någon som är mycket mer fysisk än mig. Då känner jag mig kvävd.

Aha, nä det är ju inge kul att gosa om man inte vill. Funkar ju inte om man är för olika.
Även om jag själv tycker om gos så kan det bli för mycket om jag är med någon som är mycket mer fysisk än mig. Då känner jag mig kvävd.

Precis. Jag tar inga initiativ till det, bjuder inte in till det.
Känns som jag dör lite på insidan varje gång någon ger mig en kram, det är liksom inte min grej :p
Han är väldigt annorlunda mot mig nu mot hur han var tidigare, även hur han skriver till mig.
Så jag tror nog han börjar bli lite mer fäst vid mig än vad som är bra för honom.
Jag är ingen varm och känslosam person.

Liten uppdatering!

Han hörde av sig betydligt snabbare än vad jag trott.. Och bad om ursäkt för att han varit egoistisk som förde över det på mig just nu, han är en kille som verkligen är genuint snäll och han kände nog också att det var lite fel tid samtidigt som han verkar lättad att det är ute.

Han sa även orden jag behövde höra ; att han oavsett vill fortsätta att vara min vän. Vilket jag nu håller tummarna för är sant.
Och tills vidare får vi leva med att det är lite stelt och konstigt, och hoppas att allt reder sig tids nog.

Vill förtydliga att jag självklart anser att han har rätt till sina känslor, och att han självklart inte har ansvar över mig och mitt mående, men att jag befinner mig på en plats i livet där allt är mer eller mindre uppochner och känslorna är därefter varav jag gärna sluppit denna situationen för tillfället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka