Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderade lite till kring det här med kks och seriositet och skydd. Jag kör lite låt gå-taktiken. Alltså jag tar ansvar för min reproduktion och skydd mot sjukdomar tills jag och min kk har testat oss. Därefter åker kondomen MEN jag har som absolut krav att han testar sig om han ligger oskyddat med någon annan och att vi har kondom tillssvar kommit. Samma gäller mig så klart. Anväbds skydd som hållt så play freely just dont involve me.

I hear you sister :cool:

Egensex är mil från sex på 2 (eller flera) men nöden har ingen lag ibland :idea:

Prova vara utan i 8 år ;) .
Började fundera på att det där med sex är överskattat. Men efter 8 år utan insåg jag vad fel jag hade :D:p. Men såklart gäller ju att hitta rätt person också :).

Jag går emot strömmen. Har mkt hellre egensex än sex med någon jag inte är kär i.
Som singel klarar jag mig helt själv sexuellt. Skulle jag bli tänd på någon och ha sex med denne, skulle ändå mitt egna vara bättre. Jag behöver ha samhörighet och gemenskap om sex med andra ska vara bättre än eget.

Jag behöver nog inte ha den samhörighet och gemenskap som @prallan pratar om men generellt skulle jag nog ändå säga att jag oftast har bättre sex själv än med någon annan. Men sen är ju sex med någon annan så mycket mer än bara orgasmer, så jag tycker egentligen inte att man kan jämföra det ena med det andra.

I övrigt brukar jag ha lättare att klara mig utan sex om jag inte haft det på länge. Det är mer när man har det regelbundet och blir utan som det är jobbigt. :p

För mig går det nog:

1. Sex med någon jag är kär i som dessutom är förbaskat bra i bingen
2. Sex med någon jag gillar som är förbaskat bra i bingen
3. Okej/bra sex med någon jag är kär i
4. Okej/bra sex med någon jag gillar
5. Jävligt bra sex med mig själv
6. Sex med mig själv

Typ :p

jag har inget behov av att knulla runt, så för mig låter ett seriöst kk-förhållande bra. Detta är dock inget erbjudande :p ;)

Näe, men precis. Kan en kk fylla ens behov känns det ju onödigt?
Haha, du behöver inte va orolig. Det är bara buke som för sig att jag raggar här ;)

Jag behöver inte alls vara kär(tur det, annars hade det inte blivit mycket liggande:p) men däremot tända på personen och oftast också gilla honom som att han är en trevlig och kul person.

Däremot är jag ett big fan of säkerhet, skäms inte alls för att ta upp kondomfråga och efterfråga när senaste test var:up: Har även övervägt att be om screenshot från testresultat men har lugnat mig än så länge:D

Alltså, jag känner mig typ asexuell när jag läser härinne! :rofl: För mig räcker det gott och väl att ligga kanske 1 gång per månad, plus lite egensex (som oftast är bättre) emellanåt... :angel:

Ja, eller så är alla här inne översexuella ;).
Fast om du tycker egensex är bättre så förstår jag att du inte blir så sugen :p

Kan dom inte ha roligare tidningar! :yuck:
20170919_155410_59c121cc2a6b2239d8bac152.jpg

Det finns ju även andra förhållanden än tvåsamhet vilket även är ett relevant perspektiv i denna diskussion. "Min" KK (väljer att kalla honom det för enkelhetens skull, vi har inte definierat vår relation men den beteckningen känns rimlig) är förlovad, alltså i ett öppet förhållande. För dem funkar det sjukt bra, och framförallt fungerar detta bra för mig. Han är en av mina bästa vänner, vi snackar varje dag, hon och jag börjar även bli riktigt bra vänner och han och jag ligger även med varandra. Vi får ut saker i vår relation som han inte får ut i sin relation med sin fästmö, vilket hon vet om. Jag får det jag behöver, han får det han behöver och hon uppfyller saker i deras relation som inte jag gör. Alla vinner på det liksom.
Sen försöker även jag leta en "primär-partner" och hur det löses med min "KK" får framtiden utvisa.

Det här anknyter till något jag undrat länge. Gör du aldrig annat än ligger med dina dejter? Du skriver alltid att de "kommer över", alltså innebär en dejt att de kommer hem till dig. GÖR ni aldrig något på dina dejter, typ fikar, promenerar, kollar film eller nåt? Du verkar ju vilja träffa någon för ett seriöst förhållande men jag undrar hur man gör det när dejtande innebär att han ringer på dörren, ligger och sedan går igen.

Alltså .... Jag är ute efter seriöst MEN tänker inte leva som en nunna medans jag "letar"... Och för det finns jag på BC, där jag inte räknar med att träffa nästa pojkvän även om det finns de som inte är främmande för mer än bara sex. Tinder, där är det ju lite olika hur jag "uppfattar" personen, är det pojkvänsmaterial så är jag på ett sätt mot dem om de e sex så är de mer rakt på.. Och sen HP som då B kommer ifrån, där jag i min presentation meddelar att jag är ute efter seriöst så då har jag även här ett annat sätt mot dem där...

Jag ÄR sexuellt aktiv... Och drar hem de som verkar intressanta... En del är återkommande om än alldeles för sällan KKs men många kommer ju bara en gång... På gott och ont... En del vill man inte ha tillbaka en del skulle man gärna se igen..

Sen återigen mina preferenser gör ju den "seriösa" biten lite knepig...
Men har inte gett upp hoppet än... Och inte heller orkar jag spela spel... Om jag har över nån som är trevlig och det blir sex så anser jag inte att "å nej han ligger med mej vid första dejten. Vilken slampa en sån kille kommer aldrig på fråga som pojkvän"... Och den killen som inte kan ta att jag är sexuellt aktiv innan jag träffar "honom" är nog inte killen för mej iaf...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka