Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast om en verkligen gillar någon kan en ju ha lite timing på när en släpper sådan info till den en har känslor för?
Nog för att en ska hantera sina egna känslor och den andre får hantera sina - men en behöver ju inte göra livet ännu svårare för någon annan och jag tolkar inlägget från @LittleJohn som att det är väldigt mycket just nu. Då kan en ju kanske vänta lite tills saker blivit lite lugnare istället för att påtvinga någon annan att hantera ens egna känslor och göra saker ännu tuffare. Jag hade inte alls sett ett sådant avslöjande som starkt och modigt, snarare rätt egoistiskt eftersom det verkar innebära att @LittleJohn flrväntas omvärdera sin relation till sin sambo och ägna tid åt vännen istället för att bearbeta känslor för sin pappas cancer.

Visst kan man ha bättre timing, men jag antar också att berätta en sån sak för sin nära vän inte är en enkel sak och att sätta sig själv i en situation som är svår kanske inte heller är bästa lösningen. Det är ju ingen garanti att situationen kommer bli enklare heller, med cancer inblandat, så när är rätt läge då? Jag tycker absolut att man kan och bör tänka på timing, men jag tror också att en sådan sak som "rätt läge" inte alltid finns och att man måste ansvara för sig själv i första rummet. Innan man tar hand om andra. Att finnas där och trösta/ta hand om en vän som mår dåligt när man själv har starka känslor utan att få säga det kan ju knäcka en person. Jag uppfattade inte heller att @LittleJohn förväntades omvärdera sin relation med sin partner, men om hen nu gör det så är ju det ett eget beslut. Man kan lika gärna svara - jag hör dig men kan inte tänka på det här just nu. Ge mig tid så återkommer jag när jag är redo.

Jag förstår att det blir skitjobbigt för @LittleJohn men att skuldbelägga denna vän som öppnat sig och kräva bättre timing känns inte som rätt väg att gå heller. Det är förmodligen jobbigt för båda just nu.

Vill förtydliga att jag självklart anser att han har rätt till sina känslor, och att han självklart inte har ansvar över mig och mitt mående, men att jag befinner mig på en plats i livet där allt är mer eller mindre uppochner och känslorna är därefter varav jag gärna sluppit denna situationen för tillfället.

Jag tycker inte att du kan lägga över ansvaret på honom. Alls. För honom var det säkert precis rätt tidpunkt, och han kunde ju inte veta hur du skulle reagera.

Visst kan man ha bättre timing, men jag antar också att berätta en sån sak för sin nära vän inte är en enkel sak och att sätta sig själv i en situation som är svår kanske inte heller är bästa lösningen. Det är ju ingen garanti att situationen kommer bli enklare heller, med cancer inblandat, så när är rätt läge då? Jag tycker absolut att man kan och bör tänka på timing, men jag tror också att en sådan sak som "rätt läge" inte alltid finns och att man måste ansvara för sig själv i första rummet. Innan man tar hand om andra. Att finnas där och trösta/ta hand om en vän som mår dåligt när man själv har starka känslor utan att få säga det kan ju knäcka en person. Jag uppfattade inte heller att @LittleJohn förväntades omvärdera sin relation med sin partner, men om hen nu gör det så är ju det ett eget beslut. Man kan lika gärna svara - jag hör dig men kan inte tänka på det här just nu. Ge mig tid så återkommer jag när jag är redo.

Jag förstår att det blir skitjobbigt för @LittleJohn men att skuldbelägga denna vän som öppnat sig och kräva bättre timing känns inte som rätt väg att gå heller. Det är förmodligen jobbigt för båda just nu.
Bra skrivet! Håller med till 100 %.

Jag tycker inte att du kan lägga över ansvaret på honom. Alls. För honom var det säkert precis rätt tidpunkt, och han kunde ju inte veta hur du skulle reagera.

Jag håller med. Man kan ju tänka åt andra hållet också, att det är egoistiskt åt andra hållet att vilja att någon ska hålla känslorna inne och "ta smällen" tillsvidare till förmån för sitt egna välmående.

Med det sagt förstår jag att det är skitjobbigt @LittleJohn och jag beklagar verkligen din fars cancer och att du har det jobbigt i övrigt. Skönt att höra att du och vännen verkar ha pratat ut och att ni kan fortsätta vara vänner tillsvidare. Hoppas verkligen det löser sig för både er två, och med det övriga svåra i ditt liv också!

Jag skulle aldrig våga det faktist. Det gäller även om det var kvinnor som jag dejtade. Jag skulle alla gånger träffa en dejt på offentlig plats först. Men men vi är ju alla olika såklart och har olika erfarenheter.

Jag skulle inte heller mötas i hemmiljö på en första dejt. Inte för att jag är rädd för att bli våldtagen, som någon skrev är risken försvinnande liten. Däremot är det ändå relativt vanligt med snubbar som är lite påstridiga, medvetet eller omedvetet, och jag är medveten om hur dåligt jag kan må när jag upplever att någon inte är särskilt finkänslig med mina gränser. På grund av tidigare jobbiga upplevelser med detsamma. Så jag undviker att sätta mig själv i situationer där jag riskerar att känna mig pressad.

@LittleJohn vill bara berätta att jag under en period var störtkär i min bästa kompis, det var rätt jobbigt pga att känslorna inte blev besvarade. Men vi lyckades fortsätta vår vänskap och efter några år svalnade mina känslor så att vi numera bara är vänner.

Förhoppningsvis kommer det gå bra för er med, men vill rekommendera att du är tydlig med om du är interesserad eller inte. (Evt. be om att få återkomma när ting lugnat sig som någon föreslog)

Min frukostdejt var supertrevlig! Jag lyckades hitta ett riktigt trevligt ställe intill våra kontor :love: Det kändes superlyxigt att få gå upp tidigt, ta en långdusch och blåsa håret, hoppa i en riktigt snygg kontorsklänning och få äta lyxfrulle med en stilig karl.

När jag berättade vart jag bodde sa han att en av hans kompisar bodde på xxx-gatan fram tills ganska nyligen, så han har varit där mycket. Det var först när jag gick där ifrån när jag kom på att min gamla KK som jag dumpade i somras bodde på xxx-gatan fram till maj (en rätt liten gata). Dom är lika gamla och samma "typ" av snubbe, så jag hoppas bara inte att det är hans vän :D Inte för att det skulle vara något konstigt alls med att ha legat med sin dejts vän innan man lärde känna varandra. Men just denna KK och jag hade ett väldigt fulsnuskigt och rått sexliv :angel: Jag kan se framför mig hur det skulle kunna kännas lite komiskt inför eventuella framtida gemensamma möten.

Men jag skrev ju att jag inte anser att han har ett ansvar över mig och mitt mående.. ?

Det har aldrig handlat om att lassa över ansvar eller skuldbelägga men kanske har det låtit så, ville enbart framförhålla att detta är totalt fel tidpunkt för MIG och att det satt mig i en jobbig situation.Tydligen tyckte inte han det samma,vilket han har sin fulla rätt till men jag har samtidigt samma rätt till mina känslor som bland annat innebar en frustration över tidpunkten. Frustrationen i situationen det skapat är dock inget som jag någonsin skulle ta ut över honom då jag vet att han styr sina känslor lika lite som jag. Vi sitter båda i jobba situationer, jag förnekar verkligen inte att han också har det jobbigt. Det som skrivs här är ju enbart ur min situation och de känslor jag behövde få ur mig, jag kan ju inte heller vara den som ska ta ansvar över situationen, nu handlar det ju att kunna hitta en väg där vi kan mötas igen.

Började fundera över en sak ang ONS och KK baserat på det som skrivits här tidigare. Ni som har såna "tillfällig sex" förhållanden/affärer, brukar ni kyssas mycket under eller innan sexet?

Själv blev jag ju helt avtänd av "dementor-killen", men jag har aldrig varit en sån som gillar långa kyssar oavsett typ av förhållande...

Började fundera över en sak ang ONS och KK baserat på det som skrivits här tidigare. Ni som har såna "tillfällig sex" förhållanden/affärer, brukar ni kyssas mycket under eller innan sexet?

Själv blev jag ju helt avtänd av "dementor-killen", men jag har aldrig varit en sån som gillar långa kyssar oavsett typ av förhållande...

Massa hångel :love: Det är halva grejen! Förutsatt att karln kan kyssas då och inte påminner om en dementor. Men jag har ärligt talat inte råkat på en dålig hånglare på många år.

Helst inte. Men det vill jag inte göra i seriösa relationer heller.

Hångel är kraftigt underskattat
Myyycket hångel ska de va :)
Jag är jättegosig
Antagligen Bisons motsats :p

Haha ja, samma här! Jag är också en riktig hånglis. Det kräver ju att man verkligen tycker om en person för att vilja kyssas mycket, men om jag inte tycker om personen tillräckligt mycket för att vilja kyssas så är det ingen person jag vill ligga med heller. Mina ligg vill jag gärna umgås med (d.v.s gärna middagar hemma och ute, filmkvällar osv.), mysa och kramas, kyssas, och såklart ligga också. Men det är liksom en helhetsupplevelse för mig. Inte bara k*k i fi**a :D Då skippar jag hellre.

Jag och dejten hånglar mycket! Med KKn gör jag det knappt (vi psssar verkligen inte ihop hångelmässigt :D )

Med ons så gör jag det ofta, men man får ju känna av situationen lite :)
Jag älskar att kyssas/hångla/pussas!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 861
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 296
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka