Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tycker jag bara du "behöver" göra om det känns rätt/bra/bättre för dig.

Förvisso behöver han lära sig ett och annat, men det är verkligen inte din plikt att lära honom det.

Tack snälla. Jag tycker ju alltid att sånt är så jobbigt att prata om, men jag önskar samtidigt att han får veta att det inte var okej så inte hans nästa dejt behöver drabbas också. Blir det väldigt olyckligt så kan det ju vara någon som inte är lika bestämd med sitt nej som jag var.

Eftersom han verkade så förnärmad över min ovilja att ligga så skulle det inte förvåna mig om han tog det personligt och därför tar upp det själv på något vis. I så fall blir det ju väldigt lättillgängligt att ge honom en redig känga.

Väldigt obehagligt :turd: Jag upplevde att han liksom blev förnärmad av att jag inte ville ha sex, och frustrerad över att jag gång på gång sa nej och tog bort hans händer. Jag trodde aldrig att det skulle slå slint helt och att han helt enkelt skulle ta vad han ville ha ändå, men blev ändå helt kall i magen bara jag tänkte på det.

Nej, ingen mer dejt för den skithögen. Nu försöker jag bara samla mod till mig att faktiskt berätta för honom varför jag inte vill ses igen.

Jäkla svin :banghead:
Minns att du sa att han verkade intelligent. I mina öron låter han inte särskilt intelligent :turd:.

Känns inte som att du ska behöva berätta varför om han nu var så intelligent :confused:

Minns att du sa att han verkade intelligent. I mina öron låter han inte särskilt intelligent :turd:.

Känns inte som att du ska behöva berätta varför om han nu var så intelligent :confused:

I min erfarenhet sker det tyvärr då och då att där kåtheten går in går vettet ut. Obs inte alla män osv. men det har hänt fler gånger än jag vill tänka på att hyperintelligenta personer har tappat all sans i skarpt läge. Så att säga.

Man kan väl vara intelligent på olika sätt. Tydligt är i alla fall att han inte var så empatisk och inkännande som jag trodde. Tror han är den typen av snubbe som är van vid att få vad han vill ha, och är det motigt så går det med lite pannben.

Man kan väl vara intelligent på olika sätt. Tydligt är i alla fall att han inte var så empatisk och inkännande som jag trodde. Tror han är den typen av snubbe som är van vid att få vad han vill ha, och är det motigt så går det med lite pannben.

Jag tänker i det här fallet på emotionell intelligens.
Låter helt klart som en sån snubbe ja.

I min erfarenhet sker det tyvärr då och då att där kåtheten går in går vettet ut. Obs inte alla män osv. men det har hänt fler gånger än jag vill tänka på att hyperintelligenta personer har tappat all sans i skarpt läge. Så att säga.

Ja alltså, jag förstod ju att han var dyngkåt. Det intressanta var att det var mitt fel alls. Jag hade både BH och T-shirt på mig när jag kröp ner i sängen men dom ville han ta av. Sen hade han sina händer överallt och tog även undan täcket så han kunde se mig. Jag fattar att han blev dyngkåt, så eminent som jag ser ut i månskenet :angel: Men talla inte då om du tappar kontrollen, jävla kåtbock :devil: Jag hade liksom kläderna på mig från början. Pucko.

Ja alltså, jag förstod ju att han var dyngkåt. Det intressanta var att det var mitt fel alls. Jag hade både BH och T-shirt på mig när jag kröp ner i sängen men dom ville han ta av. Sen hade han sina händer överallt och tog även undan täcket så han kunde se mig. Jag fattar att han blev dyngkåt, så eminent som jag ser ut i månskenet :angel: Men talla inte då om du tappar kontrollen, jävla kåtbock :devil: Jag hade liksom kläderna på mig från början. Pucko.

Ja jag lägger absolut ingen skuld på dig, det var inte så jag menade - det var mer en betraktelse över att även intelligenta killar (och tjejer, säkert) kan bete sig som svin. Intelligent och idiot utesluter inte varandra, så att säga ;)

Ja jag lägger absolut ingen skuld på dig, det var inte så jag menade - det var mer en betraktelse över att även intelligenta killar (och tjejer, säkert) kan bete sig som svin. Intelligent och idiot utesluter inte varandra, så att säga ;)

Nej jag uppfattade det inte som skuldbeläggande heller. Jag tog bara fasta på ditt inlägg för att spinna vidare på hur urbota dum karln är :p

Jag tycker du va extremt tydlig när du tog bort hans händer och sa nej. Går väl inte att bli mer tydlig då ? :cautious:
Egentligen borde det räcka med att du tar bort hans händer. Ett nej borde inte behövas.

Jag skulle definitivt prata med honom om jag vore du, @Singoalla. Många män verkar se det lite som ett spel att kvinnan säger nej även fast hon egentligen vill ligga, och det är förståss inte otänkbart att vissa kvinnor använder det som et sätt att "hetsa upp" männen.... (det man inte kan få vill man ha, osv.) Så det kan vara bra att reda ut att nej betyder nej och att hans beteende inte var okej.

Jag skulle definitivt prata med honom om jag vore du, @Singoalla. Många män verkar se det lite som ett spel att kvinnan säger nej även fast hon egentligen vill ligga, och det är förståss inte otänkbart att vissa kvinnor använder det som et sätt att "hetsa upp" männen.... (det man inte kan få vill man ha, osv.) Så det kan vara bra att reda ut att nej betyder nej och att hans beteende inte var okej.

Har en bekant som alltid använder uttrycket "spelar svår" när en tjej beter sig ointresserat :wtf:

Om jag ville hetsa upp karln hade jag gjort något annat än att ligga och hosta, jäspa och se eländig ut :D

Så intressant hur vissa män kan bli/vara hur kåta som helst även om den andra tydligt visar att den är fullständigt ointresserad. Hade han haft minsta vett i skallen hade väl bara det fått honom att tappa intresset... Oavsett mängden kläder på dig så är ju ett sådant beteende fullständigt oacceptabelt. Lägg inte mer energi på den idioten... men om du ska berätta för honom varför du inte vill ses igen osv, var tydlig! Inget "nä alltså.. eh.. det blev lite obehagligt kanske...". Säg som det är då, att han var ett jävla svin.

Så intressant hur vissa män kan bli/vara hur kåta som helst även om den andra tydligt visar att den är fullständigt ointresserad. Hade han haft minsta vett i skallen hade väl bara det fått honom att tappa intresset... Oavsett mängden kläder på dig så är ju ett sådant beteende fullständigt oacceptabelt. Lägg inte mer energi på den idioten... men om du ska berätta för honom varför du inte vill ses igen osv, var tydlig! Inget "nä alltså.. eh.. det blev lite obehagligt kanske...". Säg som det är då, att han var ett jävla svin.

Håller helt med. Kan verkligen inte förstår hur en karl lyckas egga igång sig själv på det sättet, särskilt med tanke på att jag inte ens gav honom lillfingret till sexinvit/respons. När jag märkte att han struntade i/inte förstod mina signaler så sa jag "Förlåt men jag är lite trött ikväll" och tog bort hans händer. Sen blev det väl ungefär:

Tafsa
"Hörru.."
Tafsa
"Men du.."
Tafsa
"Vi skulle ju sova?"
Tafsa
"Snälla!"

Jag kan visserligen förstå hans förvåning med tanke på att vi har en väldigt sexuell relation och glatt kastar kläderna till både morgonkaffet och eftermiddagsglass tidigare. Att vi inte skulle ligga på en filmmys-kväll förstår jag att han inte hade räknat med. Men det är ju så det funkar när man är människa. Ena dagen är man dyngkåt och andra dagen är man hängig. Jag hade också blivit förvånad om rollerna varit omvända igår kväll, men jag hade tagit tassarna ifrån honom i samma sekund som han inte gav någon respons.

Fast kåthet är väl en sak ? Det kan man väl bli även om den andra är ointresserad. Det handlar väl snarare om att kunna kontrollera den och ta ett nej ?

Jag blir som en våt disktrasa när min partner hostar så hen kräks. Blir inte alla det? :banghead:

Även om det nu är så att jag går igång bara av att se min partner så är vi ju två om det. Vill inte hen så vill inte jag. Eller jo, men inte på bekostnad av hens välmående. På något plan.

Fast kåthet är väl en sak ? Det kan man väl bli även om den andra är ointresserad. Det handlar väl snarare om att kunna kontrollera den och ta ett nej ?

Till en viss grad, skulle jag säga. Kåt kan man väl gå runt och vara lite när som helst, egentligen. Men att egga igång sig själv till frustrationsnivå med någon som uppenbart inte är sugen känns ytterst både märkligt och respektlöst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX