Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hon sa ju inte att det skulle vara från företaget.
Jag skulle också kunna tänka mig såna.
Bison den fantastiska
Ligga?
070xxxxxx

Smidigt :D
Som jag skrev, jag hade inte använt mina visitkort från jobbet i exemplet. Tänkte då mest på "Ligga?" Annars gör jag som @Singoalla, inga problem med att ge bort ett av dem men när det gäller mobilen så inga appar igång då jag använder den både på jobbet och privat. På möten är ljudet alltid avstängt.

Nu kommer den där känslan jag alltid får när jag dejtar någon numera, att jag känner mig ofri.
Var med dejten i fredags och lördags efter jobbet, skulle dit igår efter jobbet med jag kände ingen lust till det alls. Så jag stannade hemma och sa att jag kunde komma idag istället efter att ha träffat några vänner, men då tyckte hon det blev för sent och jag andades ut av lättnad. Så vi ska ses imorgon istället, tyckte hon iaf.

Känns som att det går för snabbt nu, hon förväntar sig av mig att jag ska vilja spendera typ tre kvällar i veckan med henne. Jag känner mig låst. Vill hinna känna efter mellan gångerna, hinna reflektera över vad som händer mellan oss. Men jag tror inte att hon har det behovet.
Jag gillar henne, men behöver tid..

Jag har jobb, häst, många vänner också som tar tid. Jag känner mig stressad just nu, vilket jag inte alls mår bra av. Hon är rätt så styrande av sig, vilket är lite skönt, men det känns som hon förväntar sig att jag ska säga ja till att ses varje gång hon för det på tal.
Känns som att det alltid blir såhär, att det går för snabbt så jag inte hinner med.

Nu kommer den där känslan jag alltid får när jag dejtar någon numera, att jag känner mig ofri.
Var med dejten i fredags och lördags efter jobbet, skulle dit igår efter jobbet med jag kände ingen lust till det alls. Så jag stannade hemma och sa att jag kunde komma idag istället efter att ha träffat några vänner, men då tyckte hon det blev för sent och jag andades ut av lättnad. Så vi ska ses imorgon istället, tyckte hon iaf.

Känns som att det går för snabbt nu, hon förväntar sig av mig att jag ska vilja spendera typ tre kvällar i veckan med henne. Jag känner mig låst. Vill hinna känna efter mellan gångerna, hinna reflektera över vad som händer mellan oss. Men jag tror inte att hon har det behovet.

Jag har jobb, häst, många vänner också som tar tid. Jag känner mig stressad just nu, vilket jag inte alls mår bra av. Hon är rätt så styrande av sig, vilket är lite skönt, men det känns som hon förväntar sig att jag ska säga ja till att ses varje gång hon för det på tal.
Känns som att det alltid blir såhär, att det går för snabbt så jag inte hinner med.

Jag upplever också att det är vanligt att folk vill gå för snabbt fram. Chilla lite, liksom :p Jag tycker att du ska förklara som det är. Att du gillar henne och vill fortsätta träffas, men att det går lite snabbt och att du behöver lite mer tid på dig? Om jag uppfattat rätt hur du känner. Det är inte ditt jobb att göra avkall på dig själv för att dejtandet ska gå på det vis som hon vill.

Jag upplever också att det är vanligt att folk vill gå för snabbt fram. Chilla lite, liksom :p Jag tycker att du ska förklara som det är. Att du gillar henne och vill fortsätta träffas, men att det går lite snabbt och att du behöver lite mer tid på dig? Om jag uppfattat rätt hur du känner. Det är inte ditt jobb att göra avkall på dig själv för att dejtandet ska gå på det vis som hon vill.
Inte bara det, det är i hennes intresse också att du inte blir stressad. Det är win-win egentligen, så kommunicera hur du känner så löser det sig säkert!

Matchade med en tjej som var bra mkt yngre än mig nyligen.
Så efter att jag hejat och fråga vad hon gjorde. Så var jag tvungen att fråga va hon va ute efter på tinder?
Visa sig att hon va ute efter nån vid sidan av och gillade äldre män(ush, va gammal man känner sig. Så gammal är jag väl inte ?). Men hon både pluggade och jobbade samtidigt så hade inte tid för nåt seriöst. (kände redan här att hon måste driva med mig, men jag spelar med å se vart det leder)

Sa att jag aldrig haft KK tidigare och jag antar att jag skulle kunna prova på...

Men då kör vi ! träffas nån gång i veckan säger hon.

Jaha, okej. Visst säger jag, fråga om hon bara var ute efter sex eller mys också ?

Inget svar. Istället säger hon att hon kanske kan ta med några vänninor senare.

Fråga om hon va seriös eller drev med mig ?

Nej, dom är snygga säger hon.

Haha, okej, men jag är rätt blyg innan jag lärt känna nån ny.

Sen tog hon bort mig :D. Hon drev väl med mig från första början förmodligen. Vilka tar med sig vänninor till en KK och vill man inte lära känna personen lite iaf först ? Wierd.

I alla fall vill sthlm´s tjejen fortfarande träffas fast jag berätta var jag bodde nånstans. Hon fråga mig vad jag var ute efter på Tinder. Säger att jag helst vill ha något seriöst och det ville hon också. Berättade att jag ska till Sthlm nästa helg. Hon har ett belgiskt för o efternamn. Men pratar svenska på Tinder, och jobbar som turist guide. Antar att det inte skadar att träffa henne. Men hon är lite märklig när man pratar med henne. Vissa frågor svarar hon inte på och kan byta ämne helt tvärt. Inte den snabbaste människan att svara heller då det kan ta nån dag. Så känner mig lite osäker. Men lät som hon kunde ta sig till Täby, så ja varför inte tänker jag då ?

Det är iaf inte händelselöst på Tinder :p :rofl:

Känner precis likadant! När dejten varit hos mig förra veckan, typ 4 dagar längtade jag verkligen efter att få lite distans. Han frågade direkt om vi skulle ses dagen efter O_o
Chatt-tjejen verkar väldigt intresserad hon också, och jag får panik när jag tror att någon av dom förväntar sig saker av mig. Det är ju inte så att jag är ointresserad av dom, jag vill bara inte känna krav just nu. Det är lätt att säga att man ska vara rak och tydlig men jag tycker det är svårt, kanske också för att man inte hinner landa i sina egna tankar och känslor.

Känner precis likadant! När dejten varit hos mig förra veckan, typ 4 dagar längtade jag verkligen efter att få lite distans. Han frågade direkt om vi skulle ses dagen efter O_o
Chatt-tjejen verkar väldigt intresserad hon också, och jag får panik när jag tror att någon av dom förväntar sig saker av mig. Det är ju inte så att jag är ointresserad av dom, jag vill bara inte känna krav just nu. Det är lätt att säga att man ska vara rak och tydlig men jag tycker det är svårt, kanske också för att man inte hinner landa i sina egna tankar och känslor.

Jag tror att man (ni, jag, vi som lätt känner så) måste lära oss i att vara trygga i att personen inte kommer springa iväg om vi tackar nej till en dejt. Jag känner lätt att jag måste leva upp till dejtens förväntningar, vilket förmodligen är helt falskt. Inte avskriver jag någon själv för att de är upptagna med något annat en vecka eller tackar nej till en dejt.

Så luta er tillbaka, fortsätt visa intresse och fortsätt dejta på era villkor :)

Bytte av kollegan, blev lite halvdålig stämning när han tänkte ge mig en kram och jag backade två meter :p
Jag är väldigt reserverad och ogillar fysisk kontakt, ffa när jag är på jobbet.

Frustrationen här när jag är van att se kollegan varje dag; hann ju få abstinens under helgen när han var bortrest, och idag var han dels sen till frukostrasten och på lunchen hamnade vi vid olika bord. Dessutom verkar vi inte hinna ses efter jobbet den här veckan heller.

Ja, distans behövs. Hade nog varit lättare om vi inte bott fullt lika nära varandra.. Eller om jag inte var lika rädd för att känna mig låst. Är väl så van vid att vara singel och fri att besluta helt om min egen tid utefter energi och lust att förhållanden kräver tillvänjning, en långsam sådan.
Var likadan med ex-flickvännen, kände mig ofri vilket gjorde att det tog slut. Vill inte att det händer igen.

Jag tror att man (ni, jag, vi som lätt känner så) måste lära oss i att vara trygga i att personen inte kommer springa iväg om vi tackar nej till en dejt. Jag känner lätt att jag måste leva upp till dejtens förväntningar, vilket förmodligen är helt falskt. Inte avskriver jag någon själv för att de är upptagna med något annat en vecka eller tackar nej till en dejt.

Så luta er tillbaka, fortsätt visa intresse och fortsätt dejta på era villkor :)

Tack för dessa ord, hjälpte mig att läsa dem! :)

Kommer ni ihåg att jag skrev att smeknamnet som Herr Perfekt givits i den här tråden troligtvis var tillfälligt? Känns trist att behöva berätta att jag hade rätt och att han blivit nedgraderad till Herr Bajshög över en natt. Vi skulle kolla film och mysa, jag var lite hängig och ville inte ligga. Han ville inte lyssna, till den grad att det behövde blir dålig stämning. Trots det följt av en natt med händer överallt och försöka sova med benen ihop.

Så urbota less just nu. Har jag en kukhuvud-magnet någonstans som jag inte vet om?

Kommer ni ihåg att jag skrev att smeknamnet som Herr Perfekt givits i den här tråden troligtvis var tillfälligt? Känns trist att behöva berätta att jag hade rätt och att han blivit nedgraderad till Herr Bajshög över en natt. Vi skulle kolla film och mysa, jag var lite hängig och ville inte ligga. Han ville inte lyssna, till den grad att det behövde blir dålig stämning. Trots det följt av en natt med händer överallt och försöka sova med benen ihop.

Så urbota less just nu. Har jag en kukhuvud-magnet någonstans som jag inte vet om?
Va obehagligt!! :rage::turd:
Jag förstår på riktigt inte hur killar tänker när de ska försöka övertala, tjata och tycka sig ha rätt till att ligga när de själva vill utan samtycke.. kan liksom inte få in hur man är funtad i huvudet då. Jag hoppas du inte kommer träffa honom igen. Och det är han det är fel på, inte dig! :heart

Va obehagligt!! :rage::turd:
Jag förstår på riktigt inte hur killar tänker när de ska försöka övertala, tjata och tycka sig ha rätt till att ligga när de själva vill utan samtycke.. kan liksom inte få in hur man är funtad i huvudet då. Jag hoppas du inte kommer träffa honom igen. Och det är han det är fel på, inte dig! :heart

Väldigt obehagligt :turd: Jag upplevde att han liksom blev förnärmad av att jag inte ville ha sex, och frustrerad över att jag gång på gång sa nej och tog bort hans händer. Jag trodde aldrig att det skulle slå slint helt och att han helt enkelt skulle ta vad han ville ha ändå, men blev ändå helt kall i magen bara jag tänkte på det.

Nej, ingen mer dejt för den skithögen. Nu försöker jag bara samla mod till mig att faktiskt berätta för honom varför jag inte vill ses igen.

Väldigt obehagligt :turd: Jag upplevde att han liksom blev förnärmad av att jag inte ville ha sex, och frustrerad över att jag gång på gång sa nej och tog bort hans händer. Jag trodde aldrig att det skulle slå slint helt och att han helt enkelt skulle ta vad han ville ha ändå, men blev ändå helt kall i magen bara jag tänkte på det.

Nej, ingen mer dejt för den skithögen. Nu försöker jag bara samla mod till mig att faktiskt berätta för honom varför jag inte vill ses igen.
Det tycker jag bara du "behöver" göra om det känns rätt/bra/bättre för dig.

Förvisso behöver han lära sig ett och annat, men det är verkligen inte din plikt att lära honom det.

Vilket jävla svin. Man är f-n inte sugen på sex om man är på väg att bli sjuk/är sjuk men oavsett skäl, är man inte sugen så är man inte. Hoppas du smittade den jäveln med en förkylning :devil:

Vilket jävla svin. Man är f-n inte sugen på sex om man är på väg att bli sjuk/är sjuk men oavsett skäl, är man inte sugen så är man inte. Hoppas du smittade den jäveln med en förkylning :devil:

Värre.... The MANFLUE :angel:

Det hoppas jag med :devil: Ska till läkaren idag då min hosta inte har släppt på över en månad nu, och dessutom blev värre igen för något dygn sedan. Hoppas han åker på samma 6 veckor långa sjuka som jag själv dragits med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens