Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så allting var smooth, civiliserat och trevligt så länge allt var bra och man fick som man ville. Vilken idiot.

Precis. Påminner mig om en viss annan kille jag dejtade nyss (M) som sa att jag var så lättsam och diskussionen om "kåt, glad och tacksam" dök upp här i tråden. När jag blev arg lät det "Så ja, låt oss inte dra på för stora växlar nu".

Jesus. Jag lyckas verkligen dejta fel killar.

Tack snälla. Jag tycker ju alltid att sånt är så jobbigt att prata om, men jag önskar samtidigt att han får veta att det inte var okej så inte hans nästa dejt behöver drabbas också. Blir det väldigt olyckligt så kan det ju vara någon som inte är lika bestämd med sitt nej som jag var.

Eftersom han verkade så förnärmad över min ovilja att ligga så skulle det inte förvåna mig om han tog det personligt och därför tar upp det själv på något vis. I så fall blir det ju väldigt lättillgängligt att ge honom en redig känga.

Vilket jäkla vider! Tycker du gör helt rätt i att förklara för honom (även fast man tycker att det inte ska behövas..)

Jag blir som en våt disktrasa när min partner hostar så hen kräks. Blir inte alla det? :banghead:

Även om det nu är så att jag går igång bara av att se min partner så är vi ju två om det. Vill inte hen så vill inte jag. Eller jo, men inte på bekostnad av hens välmående. På något plan.

Näe, jag tror inte det. Ett ex var kåt när jag var sjuk.
Men jag sa som det var att jag hade ingen ork så hon fick vara överst i såfall :p. Förhoppningsvis skyndade det på förfriskandet, då sex ska va bra för immunförsvaret :D

Precis. Påminner mig om en viss annan kille jag dejtade nyss (M) som sa att jag var så lättsam och diskussionen om "kåt, glad och tacksam" dök upp här i tråden. När jag blev arg lät det "Så ja, låt oss inte dra på för stora växlar nu".

Jesus. Jag lyckas verkligen dejta fel killar.
Det man inte bör dra för stora växlar på är hur awesome personerna är när allt är bra. Det är ganska enkelt att vara snäll och positiv när allt är just positivt och så som man vill ha det.

Ja, distans behövs. Hade nog varit lättare om vi inte bott fullt lika nära varandra.. Eller om jag inte var lika rädd för att känna mig låst. Är väl så van vid att vara singel och fri att besluta helt om min egen tid utefter energi och lust att förhållanden kräver tillvänjning, en långsam sådan.
Var likadan med ex-flickvännen, kände mig ofri vilket gjorde att det tog slut. Vill inte att det händer igen.

Tack för dessa ord, hjälpte mig att läsa dem! :)

För mig handlar det som du skriver om att inte känna mig låst. Fysisk distans/närhet känns ändå inte som ett stort problem, det känns okej att säga att jag inte kan ses. Det är nog mer förväntningarna (som jag tror att folk har) på mig som känns jobbigt.

Pratar pms med både dejten och chattjejen. Jag har stora problem med pms och det känns som en viktig sak att vara öppen med (idag tänkte jag tex säga upp mig för att alla är idioter och jag kände mig pressad- Väldigt långt ifrån hur jag tänker när hormonerna är i balans).

Dejten vill att jag ska prata om det, han vill lära känna mig, inte bara när jag är på topp. Det känns fint att han säger det (för övrigt avbröt jag sex igår eftersom det helt plötsligt inte kändes bra, känslor a la bergochdalbana. Det mottogs väldigt bra av dejten, tänkte på din äckliga erfarenhet @Singoalla )

Chattjejen relaterar till pms-besvären så det känns väldigt avslappnat att prata om.

Kommer ni ihåg att jag skrev att smeknamnet som Herr Perfekt givits i den här tråden troligtvis var tillfälligt? Känns trist att behöva berätta att jag hade rätt och att han blivit nedgraderad till Herr Bajshög över en natt. Vi skulle kolla film och mysa, jag var lite hängig och ville inte ligga. Han ville inte lyssna, till den grad att det behövde blir dålig stämning. Trots det följt av en natt med händer överallt och försöka sova med benen ihop.

Så urbota less just nu. Har jag en kukhuvud-magnet någonstans som jag inte vet om?

Men vad fan... :wtf:

Jag kan visserligen förstå hans förvåning med tanke på att vi har en väldigt sexuell relation och glatt kastar kläderna till både morgonkaffet och eftermiddagsglass tidigare. Att vi inte skulle ligga på en filmmys-kväll förstår jag att han inte hade räknat med.
Det är tydligt att han hela tiden enbart har utgått från vad han själv har velat. Det var ju bara tur att du hade lust att ha sex då i början. Vilken egoist och vilket svin. Tur att det blev uppenbart så fort.

Jag ska på dejt på Lördag :nailbiting:
Jag som inte planerat att göra något seriöst. :angel: Jag var trött på att hitta folk med helt andra intressen än vad jag har, så jag skrev kort och tydligt vad jag gillade att göra och snubblade på en väldigt attraktiv ryss. :o Jag är borta och jobbar i djurpark hela veckan men han ville gärna ses när jag kommer hem, så varför inte. Måste lära mig att hålla förväntningarna under kontroll dock, så att jag inte råkar bli nervös. :cautious:

Vad tyst här i tråden!

Gårdagens roligaste: jag fyllde år och när jag kom ut från ett möte stod en godispåse på min plats. Frågade kollegan som sitter närmast om hon visste vem som lämnat den. Det visste Jon inte, men hade som förslag att det var A (som jag kallat kollegan här i tråden), och att han nog stöter på mig. Det hade hon funderat på efter att vi pratat på aw:n härom veckan och att han visat mig till en kiosk.
Hon pratade vidare om att han är väldigt trevlig, och hans pappa likaså (som också jobbar här). Jag fattar inte att jag kunde hålla masken när hon pratade på. Svarade nåt i stil med "nej, men det tror jag inte att han gör", samtidigt som jag lite dog av skratt inombords. :D

Dejten är sjuk, så det känns tveksamt om han kan (får) komma hit över helgen. Är inte speciellt intresserad av att bli smittad av hans "dödsförkylning" :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka