10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

KL

I dag var en stor dag!

Lilla älskade korven kom farandes i GALOPP och gnäggade när jag ropade på han! :love: FÖRSTA gången! Kändes helt magiskt... :love:

Han som bara gick undan i början när jag fick hem honom,förra ägaren förvarnade att han var svårfångad i hagen,jag kom ihåg i höstas när han för första gången kom fram frivilligt och det har han gjort sen dess,ibland tagit något travsteg,men i dag så gnäggade han och kom farandes i full fart och bara borrade ner huvudet i min famn! Min älskade korv!!!! :love:

Först när jag ropade så kollade han upp och glodde åt fel håll,sen fortsatte han att äta,men sen när jag ropade igen fattade han vilket håll jag kom ifrån och bara gnäggade och började trava,men sen vart det galopp som sagt.

Har inte varit ut på två dagar,så han lär väll ha saknat mig liiite iallafall? :D

Vi myste massor i hagen,sen var det dags att åka hem igen,har nämligen visning på huset i morgon (ska ju sälja) så vi har gnitt som tusan ett par dagar ute i trädgården och i huset men fick för mycket abstinens i dag så fick lov att ta ett par timmars vila,och OJ vad det var värt det!
(Ni får gärna hålla tummarna att huset blir sålt nu! :angel: )

Några dagar gammal bild också,nu börjar han se OK ut i kroppen iallafall!
487321_3791295415135_761120506_n.jpg

Det har ju iaf hänt lite på ett år:

320179_2211103191317_1669430582_n.jpg

:rofl:

Senast ändrad:

Oh idag ska jag hälsa på Annies helsyster som föddes för någon vecka sen! Yay! Tänk att det finns två Anniesar i världen ;) ska bli jättekul!

Vad fin han har blivit! Börjar bli riktigt riktigt vuxen nu.

Hur stor är han beräknad att bli och hur stor är han nu?

ååå vilken härlig upplevelse!!

Räkan var sån första veckorna när jag hade köpt henne med sen dess har hon bara gnäggat åt mig när hon varit tvungen att stå i stallet och förmodligen försökt säga åt mig att hon vill ut!

Fixade äntligen en video på lite bus i hagen: http://www.youtube.com/watch?v=bL5qcCGVEX8

Han är 158 fram och 160 bak ca,dock mätt med pisk och tumstock,så kan nog diffa nån cm hit eller dit! :D

Mamman var 162 (men lämnar alltid större) och pappan 165,så han bör landa strax över 160 iallafall.

Men vad söööt hon är! :love: Man ser verkligen hur hon bara; Men kom igen nu då,busa med mig,någon??? :rofl:

Hon ser stooooor ut? :D

Ja,det har hänt MYCKET med Orvar nu under bara några månader tycker jag! Så skönt,var nästan orolig att han skulle vara "ful" för alltid! :D

Neeeej han har aldrig varit ful, bara växt lite ojämnt ;)

Men nu är han fin i hullet. Du var väl orolig för han skulle bli lite för liten? Skönt att han stuckit iväg på båda håll :)

Jag älskar (läs - besatt) av före och efter bilder. Tycker det är så kul att titta tillbaka och jämföra.

Inte då, jag tycker inte att han varit ful alls. Han har varit lite skranglig men hör ju till.

Kul att han landar däromkring, det är en lagom höjd tycker jag :)

Min lilla strumpa har växt rejält nu de senaste 8 månaderna, nu börjar hon bli riktigt vuxen. Förut såg hon dessutom otroligt tunn ut men nu så har hon kommit rätt med protein etc.

Mars 2012

pic_044_4feebc4fddf2b36e1b000dac.jpg

Juli 2012

pic_015_5002f8aaddf2b33d920003da.jpg

Senast ändrad:

*kl*
Ibland kan min lilla häst bara vara för söt :love: Ove får för stunden gå i egen hage 1-2 timmr om dagen å han få lusern, vilket han inte är så jätte glad i så han tar tid på sig att äta, men han går hur lugnt som helst själv ^^ Hade veterinären ute och kollade honom här om dagen då han är lite gul i ögonvitorna så var rädd för att han ätit något. Men både lever och njurar hade fina värden så var bara min plånbok som blev lite smalare.

IMG_3434.jpg

IMG_3420.jpg

Ove är ju bara för söt :love:

Kommer du att pyssla med den grenen där man går med hästen runt en bana och så får de hoppa? Lite som en hoppbana i minityr för de små miniatyrerna.

Verkligen!

Hon hamnade i en rejäl växtperiod när jag tog hem henne och det kändes som om jag hälde i henne hur mycket mat som helst. All energi gick åt till rumpan men nu så har hon planat ut fint och ser riktigt trevlig ut.

Det är så spännande men unghästar just eftersom det inte bara händer mycket med kroppen utan med huvudet och träningen.

Åh, kan inte alla berätta lite mer om sina hästar, jag vet ju inget om dem. Norna - din ljuvliga ser ut som en quarter, är det så? Fibusen - Vad är Orvar för ras? Ottilia - vem är din tjusiga buse?

Hur stora är era 2-åringar och vad tror ni de kommer landa på i sluthöjd?

Funny är mätt till ca 138 cm och jag hoppas ju att hon ska bli åtminstone 145. Hon ser rätt oklar ut i kroppen så förhoppningen är väl att hon faktiskt har rätt mycket kvar att växa, mendet är ju väldigt svårt att veta. Min erfarenhet sen tidigare unghästar är ju att de inte växer 7 cm från 2 års ålder... (inga halvblod, ponnyer och kallblod)

Jag är fortsatt superglad i henne. När jag kommer ner till betet så tittar hon upp och kommer och möter mej. Lagom social, inte klistrig på mej när jag ska kolla de andra hästarna men hälsar och tycker om att få sej en kli-stund. Hon är även helt ok med att jag lutar mej över henne lite varstans, och när jag smörjt in henne med flugmedel, något jag upplevt att tidigare unghästar har kunnat reagera på och tyckt varit läskigt (starka lukter).

Hon har bondat med min gamla kallblodstravarmärr (21 år gammal) och det är så fint!

Tack, hon heter roligt nog Goldies Beauty Alice (Alice till vardags) och det tycker jag verkligen stämmer in nu när hon börjar visa sig från sin riktiga sida. När jag tos hem den lilla tussen så var jag allt bra tveksam..

Hon är just nu 148 fram och 152 bak så jag håller tummarna på att hon kommer över de 150 cm som hon är beräknad att hamna på.

Jag är själv 174 cm lång men tror att oavsett hur hög hon blir så är hon så grov så att man inte ser ut som en heffaklump på henne.

Det ser ut som om du bytt sidan på manen på Orvar, hur lyckades du med det?

Heter han Orvar eller är det ett smeknamn?

Hur gick det med huset?

Evis - Japp, hon är en Quarter. Min framtida Mounted Shooting häst hoppas jag :bump:

Ja,jag bytte sida på manen,för halva manen låg åt ena hållet,sen andra åt andra hållet,så tog den sida som var enklast,sen flätade jag ner den helt enkelt,sen har den hållt sig där! Eller ja,någorlunda iallafall,är lite huller om buller ibland när man tar in från hagen,men är lätt att lägga den rätt,och den ligger oftast på samma sida. ;)

Ja,han heter Anirac´s Orvar så ja,Orvar får han heta kort och gott,eller ja,korven då går han oftast under här hemma! :o

Visningen vart tyvär inställd pga sjukdom... Men dom skulle höra av sig när dom blivit friska igen,så vi får hoppas på nästa vecka. Åhhh,vill bara få det sålt nu!!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 833
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 002
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 889
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • FÅRtråden