Sv: 10rna del 3
kl.
Eftersom jag inte hann skriva något i förrgår så tänkte jag göra det igår men då var vi utan internet istället så NU äntligen. (å ja jag vet, kan skriva på mobilen men det är bara drygt ibland
)
Var iaf ut på en liten promenad vid hand i förrgår och hon visade tidigt att hon var busig, men det kan jag förstå då hon hade stått inne medans vi var ut och red (vet inte hur länge). Detta var inget jag tänkte på DÅ kan jag säga....
Men jag sa till henne och hon skärpte till sig efter 3 tillsägelser, var cool ända tills vi vände hemåt igen, då var de det vanliga, trippning, ruskning på huvud och hals samt så har hon börjat "fajtas" med frambenen.
Japp, hon har börjat lätta även där fram, skitkul!!
Hon halvreste sig en gång också i en liten backe för där ville hon springa...
Detta sto är helt UNDERBART men så fort hon inte fått vara med ut på något så blir hon galen. Inte någon rolig häst måste jag erkänna, jag blir fan rädd ibland för att bli träffad, jag känner inte att hon gör det för att vara dum utan mer för att hon har så mycket spring i benen men jag vet ej?
Bitandet hon börjat med gör hon givetvis med flit, men det får hon tillbaka för också!!!
Så denna tjej är verkligen och jobba med, men jag vill samtidigt inte jobba henne för mkt. Jag hade tänkt mig 1-2ggr/v tömkörning och sen någon promenad vid hand en kort tur när man har extra tid
Men det är inte alltid jag orkar, är så himla död efter dagens arbete nu för tiden så jag vet inte vad
Inte alls kul...