10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

Haha, stackars Oves kompisar! :rofl:

Idag tänkte jag lastträna Uri. Såhär gick det: Han upptäckte att det fanns mat där inne, och gick in :p Tror inte jag behöver träna på det så mycket mer. SÅ skönt att ha en sån bekymmersfri häst :)

Gulleponny :love:
574661_10150648065392343_541737342_9734804_874909227_n.jpg

522999_10150648067022343_541737342_9734805_969603875_n.jpg

Så duktig han är!

Provade longeringskitet på Fendi idag. Blev så inspirerad av både jemeni och MajaKandi.

Här har Fendi precis insett att vi är på väg mot ridbanan, utan mamma!
33009990.jpg

Så här lugn och fin var hon idag (för det mesta) Lite spansk skritt blev det emellanåt men det lyckades jag inte fånga på kameran.

33009991.jpg

Nu hade jag inspänningstyglarna på det absolut yttersta eftersom hon tyckte det var lite obehagligt när det tog emot i bettet. På sikt ska jag spänna in lite.

Ojoj, den hästen gillade jag kan jag säga!
Väldigt fin i kroppen.

Delvis kl.

Idag blev det promenad vid hand med lillfisen, gruvade mig faktiskt lite innan eftersom hon for runt som en idiot i hagen när jag ut. Hon lekte med Sakura och for runt som en idiot lite för sig själv :angel:

Så nog trodde jag nästan det värsta :o = Stark häst, trippig och lätt i baken!

Men det blev helt annat.
Tog en väg som jag ridit på EN gång tidigare och det var väldigt länge sedan och jag minns den väldigt kort, så tänkte den blir kanon!

Tss, där fick jag kan jag lova! Vet inte hur länge vi var ute men jag var helt slut när vi kom hem igen (ok kanske 30min ute? ev lite mer). Miraz verkade uppskattade det faktiskt, väldigt lugn och fin var hon. Lyssnade kanon fint.

Vi fick över läskiga broar, den första sprang hon över så den gick vi över några ggr och slutade när hon GICK över den.

Nästa hoppa hon över (den hade lite luft mellan brädorna) och den sista halvsprang hon över.
Men måste säga att hon är riktigt duktig, vi har även dragit en avhuggen björk efter oss, eller jag drog den vid sidan om mig och det var lite läskigt i början men det gick hyfsat efter en stund.

Så idag fick hon lite miljöträning också vilket var riktigt skoj!

Inga dumheter, hon visade iaf att hon kan hoppa :D

Ska tömköra någon dag, får se när bara!

Tack, jag gillar också henne!

Det låter som väldigt bra unghästträning du kör med, det kommer du säkerligen att ha igen sen när hon ska ridas.

Vilken nyttig tur ni var ute på! :D

I dag gjorde jag inget alls med Orvar,förutom att vi låg och solade ett tag! :D

557816_3299358077009_1059624479_33079301_1312151289_n.jpg

Sen somnar man på mattes stövel,försöööker hålla sig vaken...
405071_3299392277864_351915983_n.jpg

Men misslyckas med det...
548422_3299369437293_1059624479_33079302_2146957160_n.jpg

Vi hade utsläpp i morse,och var alltså jättetidigt i stallet,och orvar hade inte alls tänkt att kliva upp riktigt än! :love:

Urusel kvalite med min gammla samsung,men hoppas ni ser nått iaf! :D

Tack, jag gillar också henne!

Det låter som väldigt bra unghästträning du kör med, det kommer du säkerligen att ha igen sen när hon ska ridas.

Det förstår jag!

Tack, jag försöker vänja henne vid det mesta för denna tjej är inte så tuff som hon värker, innerst inne är hon rädd för ALLT :eek: Det jobbiga när hon blir sådär rädd är att hon kan hoppa mot den som leder henne och det gillar inte jag. Så träning träning absolut!

Vilken nyttig tur ni var ute på! :D

I dag gjorde jag inget alls med Orvar,förutom att vi låg och solade ett tag! :D

557816_3299358077009_1059624479_33079301_1312151289_n.jpg

Sen somnar man på mattes stövel,försöööker hålla sig vaken...
405071_3299392277864_351915983_n.jpg

Men misslyckas med det...
548422_3299369437293_1059624479_33079302_2146957160_n.jpg

Vi hade utsläpp i morse,och var alltså jättetidigt i stallet,och orvar hade inte alls tänkt att kliva upp riktigt än! :love:

Urusel kvalite med min gammla samsung,men hoppas ni ser nått iaf! :D

Haha, du skojar?
Det blev en väldigt kort promenad med min 4åring efter kan jag säga, för jag var helt död :o :rofl:

Gud så lugn och fin han är! Skulle nog aldrig våga mig på och sätta mig på kusen, men sitta bredvid och mysa det gör inget, då hinner jag flytta mig ifall dom vill resa sig.

Såg bilden när han somna på stöveln nyss på facan, han är så himla fin och lugn!

Gud så fina alla småpluttar är! Otroligt roligt att jag äntligen hittade denna tråden, som jag har letat!

Så nu kan jag dela med mig av min grabb också! :)

IMG_5984a.jpg

Haflinger hingst, fyller 2 år den 20 juni :)

En riktig liten drömprins som är hur snäll som helst! Har tränat lastning, trickträning, vardagsgrejer m.m. Även suttit på honom när han letat ner á la Fibusen :)

Försöker filma och ta kort så mkt som går så att man kan gå tillbaka och kolla på hans utveckling, så här har ni lite:

http://www.youtube.com/watch?v=ny9DQUQIxNs&list=UUGlCDk-VERLBnpGR4SLH5zQ&index=2&feature=plcp
Lastträning med 9 månaders bus Neville, inte helt förtjust i att vara själv och därav rätt brusig..

http://www.youtube.com/watch?v=5dm7P8wLXrs&list=UUGlCDk-VERLBnpGR4SLH5zQ&index=1&feature=plcp
Betydligt nyare film på när vi klickertränar, har dock inte kommit så långt än men det är lite iaf!

*kl*
Ove har förvandlats till ett monster :o
Tog ner han i dalen en bit från stallet för att fotografera honom, vet inte hur många gånger jag fick tjuvnyp i rumpa,knäveck och hälsenan samt 2 gånger klättrade han på en, så tror det är dags att ta tag i fostran lite :angel: Men han bryr sig inte för fem öre att lämna de andra och va på andra ställen iaf :p

33013264.jpg

33013265.jpg

33013302.jpg

Öhm, lille mannen? :D

Han ser väldigt färdig ut för att vara en 10a! Ska du börja med han i höst?
Riktigt läcker! Tycker du ska behålla han iallafall ;)

Igår var jag ute till Rigel och BOLL NR 2 är nere!! :D

Har fått öka på hans mat rejält då han fallit ur en del men nu så börjar det hända lite grejer med kroppen igen! Skitsnygg var han igår när han showade i hagen för mig :d

De ser alltid helfärdiga ut som 2-åringar avkommorna till den här mamman. Det enda som händer till de blir 3 är att de växer lite till på höjden så 170 cm lär han nog bli.

Här kommer äntligen filmen som vi oxå tog igår när han löshoppas för andra gången på ett litet kryss. Himla kul tydligen eftersom vi inte behöver göra några större saker för att han ska ta hindret istället för att springa förbi...
http://www.youtube.com/watch?v=NxMij5XoFFY

Nej, tyvärr har jag redan nu 3 hästar att rida och storasyster är ju den jag tänkt ha kvar och hinna träna för att tävla på så det får bli försäljning av plutten :laugh:
Här är största och äldsta storasyster vid 2 och 6 år. Skiljer några cm i höjd men annars inte mkt.
29307378.jpg
31106545.jpg

Vad fin han är! :laugh: Ser redan hinderklok ut, kom ju inte in fel en enda gång! Min som knappt kliver över små stockar utan att stå på näsan, löshoppning kan bli intressant... :grin: :D

urkella: Lika söt som alltid! :laugh: Varför är hans man klippt så långt ner på halsen? :)

Ewelina: Välkommen till tråden! Jättefin kille du har! :laugh:

Aliah: Lika snygg som alltid! Det är så kul att pälsen ramlar av och man plötsligt har en HÄST där under! :D

Fibusen: MYSORVAR! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 833
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 997
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 889
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar