Sv: 10rna del 3
Till och med Orvar har blivit en galning!
Eller galning och galning,det känns som en bomb som snart exploderar.
Skulle ut på promenad i går igen,mannen rider sin häst,och vi går bakom,först så skulle Orvar börja älga förbi mig,när han inte fick det så började han frusta och ruska på huvudet och var jättefrustrerad ett tag. Sen lugnade han ner sig,men sen från ingenstanns började han stampa ner frambenen ordentligt och ruska på huvudet igen,och stuttsade fram ett steg, var beredd på ett ordentligt skull som sist när bakbenen kom flygandes också,men det var som om han kom på sig själv att så fick man ju inte göra. Han spritter i hela kroppen,och man får ha 100 ögon i nacken nu,vilket jag aldrig behövt ha på han.
Jag hoppas att han lugnar ner sig snart,för som sagt så känns det som han kan explodera när som helst.
Sen har han börjat med något nytt... När han blir så där frustrerad så ska han "dutta" mulen mot mig och snabbt lägger han sitt huvud på axeln tex,sen bot med det igen. Vet inte om det är nått slags dominastest han har,för det är inget gulligt kärvänligt sett,utan nästan smäller ner mulen,sen smäller han på huvudet,sen spänner han ihop mulen så han ser ut som en kamel.
Jag tror han försöker testa mig lite nu faktist,känns som det iaf.
Lade även på sadel på ryggen,spände dock inte,utan lät den ligga löst.
Han var lite osäker när jag lyfte den,så fick lyfta den vid hans huvud först några gånger tills det var lugn,sen lade vi den på rygen,och han var kolugn. Men jag känner att jag har fasiken lite ångest över att spänna en gjord på han,jag MÅSTE ta tag i det snart,för nu går jag bara runt och oroar mig...
På Söndag kommer även mannens häst och min släppas ihop,och med det så kommer alltså Orvar få börja stå på stall,så jag hoppas att han sköter sig vid in och utsläpp.