Sv: 10rna del 3
kl.
Min har stl ponny på sitt träns, men pannbandet lär bytas ut för det sitter för tajt enligt mig.
....
Idag blev det en promenad vid hand med lillfia. Det var så skönt väder ute och varför inte?
Promenaden i sig gick strålande bra, hon skötte sig enormt bra och lyssnar tydligt på min. Stannar på kommando, backar, flyttar för tryck och går fram när jag ber henne.
Har märkt att denna tjej är väldigt rädd för sig, minsta lilla hoppar hon för
Så det är alltid spännande och vara ute med henne, förhoppningsvis hoppar hon inte på en iaf!
Idag stannade vi och pratade med en hundägare, och hon stod snällt bredvid mig medans vi pratade, inga tendenser till att börja tjafsa för att vi stod stilla. Väldigt skönt, min 4åring kan börja putta med huvudet osv när man stått still för länge.
När vi gick från dom så kom det en stor lastbil så jag valde att gå ner några meter på en åker nedanför vägen, eftersom hon inte är 100% trafiksäker.
Hon stod snällt stilla utan att visa rädsla och titta på den där när den åkte förbi, så duktig var hon!
Sedan mötte vi en liten flicka på cykel som hon tog utan problem, en till lastbil som lät och höll på så hon hoppa till en gång sen var det lugnt.
Vid övergångsstället stannade två bilar och lät oss gå över, och hon brydde sig inte alls i bilarna när dom åkte förbi oss sen.
Efter en bit därefter blev hon lite halvskrämd för två joggare som kom bakom oss i en backe, men inte så att hon hoppa till osv utan hon höjde sin svans och började med superfina steg trippa lite, sen blåste hon värsta frustningen.
Sen var det lugnt, förutom att hon valde att se ut som en riktigt snygg arab med svansen i vädret och springandes/taktandes med sin otroligt snygga, korta/luftiga trav bredvid mig.
Mötte flera bilar därefter och moped, bil med släp osv osv, hon börjar bli van med lite saker som händer även om hon blir lite rädd ibland.
Men hon behöver denna träningen verkligen, så det får absolut bli fler promenader vid hand!
Det var allt för oss!