07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har en liten mellanmjök-vecka pga att skorna sitter så himla dåligt och sambon har vakat nästan hela veckan hos svärfar som är riktigt dålig nu.:cry: Vet knappt vad som är dag eller natt längre då allt bara blivit en massa.
Är så otroligt tacksam för att jag har hästarna! Är så skönt att få rensa huvudet och släppa allt lite när livet är tungt.
Ska ösregna hela helgen så jag funderar på att klippa K i morgon för första gången. Lite tidsfördriv på lagom nivå:)

Tävling ikväll. Gick himla bra. Vi vann på 68%!!!
Sjukt glad och extra glad över att det inte kändes 100% och vi ändå kunde få så bra poäng. Två fula fyror som förstör men fyra stycken åttor plus att jag fick 7,5 på lösgjordheten.
På prisutdelningen sa domaren: tack för en jättefin ritt. Din häst är så vacker.
Då blir man extra glad.
Gick hyfsat för @Amanda_F också men hon får berätta själv :p

Jo det gick bra för oss också i kväll, åt @Jfrelin fanns såklart inget att göra men en andraplacering knep vi! 65 % med bra möjlighet till förbättring, en hel del små missar som vingliga små volter, ett galoppanslag i en trav och allmän vinglighet. Tyvärr kändes han dessutom trött och vinglig och gnisslade en hel del men det blev lite väl lång framridning pga att de var ungefär 10 min sena.
Jag känner domaren lite (har skrivit åt henne) och hon var supernöjd med hans utveckling. Hon är övertygad om att han kommer bli fantastisk med styrkan.

Dressyrvärlden i den här stan är väldigt liten och idag var den mindre än vanligt. Ekipaget som delade andraplaceringen med oss står i vårt stall och tävlar för samma klubb som vi! Det är också en tjej som red i min grupp när jag tävlade Fanta...

Grattis till er båda @Jfrelin och @Amanda_F :)

Kl
Min häst har idag gjort några fina övergångar och två bra galoppfattningar. Man får vara glad över det lilla ;) arbetade honom lite för hand igår och det känns som att det gav resultat idag då han kändes rakare. Men han blir som en orm ibland när det börjar ställas krav. Nu är det bara att hoppas att jag hinner hålla igång lite, då vågar jag kanske kontakta min tränare igen :)

Grattis @Jfrelin och @Amanda_F!

Idag har jag kört ut Chatsi i skogen. :angel: Kändes väldigt jobbigt innan, men nu känns det bra. Väldigt odramatiskt ihopsläpp, hon går med 3 valackar nu, hon var inte imponerad. Jättestora hagar med sandmark! Tog mig drygt en halvtimme att köra hem.
Fick inte med mig alla grejer jag tyckte hon behöver, så ska fixa ihop grejerna i morgon och köra ut dit igen på söndag.
Red ut en runda på Chatsi innan vi åkte, hon var rätt hemsk att rida. :grin: Tror hon har styngflugelarver i munnen, har börjat gå och dreggla och joxa med tungan som hon gör varje år vid den här tiden. Hade köpt en trimsafe tidigt i våras för att kunna hålla efter äggen, men nu kan jag inte hitta den! :mad: Ligger förmodligen nånstans i min bil, som jag har letat igenom minst 3 gånger efter den.

I morgon ska jag rida ut på Troll och ha lite fartövning (dvs vänja mig vid att det går fort!). På söndag ska jag ut till Chatsi och rida ut en sväng, och sen åka och träna terräng med Trollet.

Måste fundera ut nåt bra avtal att skriva, både med hon som har Chatsi, samt att det finns nåt på Troll också.

Tävling ikväll. Gick himla bra. Vi vann på 68%!!!
Sjukt glad och extra glad över att det inte kändes 100% och vi ändå kunde få så bra poäng. Två fula fyror som förstör men fyra stycken åttor plus att jag fick 7,5 på lösgjordheten.
På prisutdelningen sa domaren: tack för en jättefin ritt. Din häst är så vacker.
Då blir man extra glad.
Gick hyfsat för @Amanda_F också men hon får berätta själv :p

Vad var det jag sa???:D Stockholmsekipagen får se upp....:up:

Grattis @Jfrelin och @Amanda_F :rofl: Vad roligt att det så bra!

Själv kom jag precis hem från vår hopptävling.
Hade en sån sjukt bra känsla, fick till en klockren framhoppning och första sprången på banan var ruskigt bra - sen får jag hjärnsläpp och styr på fel hinder :banghead: :banghead:n:banghead:
Bara att åka hem med svansen mellan benen.. Är så sjukt besviken på mig själv då detta aldrig hänt förut. C är nog väldigt nöjd dock. Fick gå in och hoppa tre fina språng och sen åka hem till kompisarna igen :D
Så, nu har man provat på det också :angel:

Jag är också precis hemma från tävling. Hade som mål att rida ett program utan missar, utan galopp i mellantraven och omslag i galoppen. Det lyckades jag med:). Men däremot lyckades jag också att fisa runt så långsamt att ponnyn inte hade mycket till styrfart. Skolorna blev således dåliga igen och formen ostadig. Galoppen ok, men sämre än vad den ska vara. Känns väldigt bra att det är en klass imorgon också och då blir det minsann ett spö i rumpan både på ponny och pilot:D. Vi kan bättre än 60,8% i MsvC1.

En rak sluta:
11947444_10206422860762237_1896705487907866184_n.jpg

11993283_10206422860642234_7239633261583347420_n.jpg

11987026_10206422823361302_2193680657702317699_n.jpg

Tack för alla grattis! 2 veckor kvar till nästa dressyrstart som är MSV C.
Här är filmen om någon vill se. iPhonefilmat så lite suddigt osv.

Grattis!!

En sak jag har tänkt på när jag ser filmer från Norra landet .. har ni alltid ridhus precis på måtten för jag ser nästan aldrig några dressyrstaket? Tror knappt det finns några ridhus härnere som är på måtten.

Detta ridhuset ser ju ändå hyfsat nytt ut?

Här i Sthlm är det ganska ovanligt med dressyrstaket. De flesta ridhus verkar byggas 20x70 typ för att ha plats med domare. Kanske är det så dyrt med mark så folk inte tar i för något extra?

Sen upplever jag att ganska många köper färdiga lösningar, och då blir det exakta mått...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 746
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 417
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 944
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar