07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
@fio Tror många ridhus som är byggda på 80-90talet är exakta mått. Vårat är 24x64 så vi har staket. Där jag var förra söndagen har liknande mått så där var det staket. Tror det typ är 50/50 på staket och exakta mått. Mark är ju så jädra dyrt i Stockholm :p
Vet ett som är 60x30 och där kan de inte ha tävling på lång bana för då får inte domaren plats..... de har nämligen ingen läktare vid C. Hur puckat som helst.

Här ännu längre norrut är det vanligt med dressyrstaket på en kortsida framför domaren, annars inte. Ska dock till Hänösands nya anläggning i november och deras ridhus är 70x30 så där lär det vara staket:).

Jag har ett minne från min gamla klubb att domaren satt i hörnet där för denne inte fick plats vid C... Men det ridhuset var byggt på 50-talet :angel:

Men alltså, jag har tävlat i ett ridhus där de fick dispens för att det var för smalt, då borde man väl kunna få dispens för att stjäla en meter eller två till domaren också?

Tror i stort sett dom flesta ridhus häromkring är mkt större än på måtten. Kan ju vara så att det är så hoppinriktat här på västkusten så det byggs större ridhus.. Inte en jävel vill ju tävla hoppning i ett 20x60 ridhus längre!

Tänkte på en sak, kan vi inte försöka få till en buketräff på nåt meeting nån gång? @Amanda_F hade ju en idé om nåt ställe, men det var typ 35 mil för mig. Men nån klubb längs E4an borde väl ha något större meeting med passande klasser? Typ i Gävle eller så, eller är Gävla jättelångt för er i el stockholmo? Framåt våren är vi kanske ännu fler som är ute på banan också:). Hade varit så himla skoj att träffa alla!

@Fiorano

Det är 7 november-helgen som det är meetinget i Högbo där det är två MsvC som jag tänkte åka på., någon LA:4 och några MsvB är det också sen har de säkert högre klasser också...
@Jfrelin kanske är hemma från semestern då?

De har tydligen ett bra stadshotell där man kan bo, och det tar drygt 2 H från oss bara :) åker garanterat om jag får sällskap...

Tack för alla grattis! 2 veckor kvar till nästa dressyrstart som är MSV C.
Här är filmen om någon vill se. iPhonefilmat så lite suddigt osv.
Hon ser superfin ut, flott! Stort Grattis till dig och @Amanda_F !

I dag har jag haft hästfri dag. Har istället haft dagiskalas med 17 sockersöta 4-5 åringar hemma. Jag är helt slut. Respekt till alla som jobbar på förskolor. I morgon säger väderprognosen att de ska komma 40 mm regn. Om de stämmer tror jag de blir vila för hästen.

@Amanda_F @Fiorano skulle vara superkul men 7 november känns lite tight för mig plus att jag inte har vinterdäck till transporten. Är borta 3-25 oktober och vet inte riktigt hur mycket hon kommer gå när jag är borta. Men gärna i nästa vår/sommar!

Grattis @Jfrelin och @Amanda_F :)!

Här regnar det som attan och Bellona och ponnyn har fått komma in. Loppan med föl har ju lösdrift och stallet är inte helt färdigt då vi fixat lite inför installning!
Tack och lov ser hon bra ut och jag ska ta en liten runda imorgon med skritt och lite trav.

Tråkigt bara att vi inte fick ihop vårat lag och kan därmed inte genomföra lagtävlan.
Ska jag vara självisk ger det ju en fördel att anmäla till vilka klasser jag vill nu och kan försöka ta långbaneprogram istället dom andra tävlingarna om hon är helt ok..

@Amanda_F och @Jfrelin 7november har jag tävling här uppe, sista för säsongen och jag är så nyfiekn på ställets nya anläggning. de har förutom sitt stora ridhus byggt Active Stable åt ridskolehästarna och jag tänkte kolla in det:). Men till våren måste vi kunna styra upp något! Hade varit toppen med ett meeting med lägre klasser också så kanske jag kan ta med båda hästarna:).

@Marvin :p tycker du ja. Geografiskt gör det inte det. Jag har rätt och du har fel!
Ping alla som sett Hans Roslings danska intervju.

Och ja jag fattar att du är ironisk :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 746
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 417
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 942
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar