07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och Skåne, det är Danmark! :laugh:

Ska dit ner på Breeders och grooma hoppas jag (om jag får ledigt), är det någon annan som ska dit?

Och Skåne, det är Danmark! :laugh:

Ska dit ner på Breeders och grooma hoppas jag (om jag får ledigt), är det någon annan som ska dit?

Fälttävlansbreeders är kommande helg, min tränare (ägare till Troll) har två hästar med i femårsfinalen. Är lite sugen på att åka ner faktiskt. Jag hade råkat anmäla mig och Chatsi till den öppna H100-klassen, men strök oss igen. Kändes lite tidigt att tävla den nya redan. Däremot ska vi tävla i Udden i slutet av månaden. Spännande! :nailbiting:

15 minuter tror jag det tar från LTH-området där jag är i alla fall, sedan beror det väl lite på var i Lund och om man ska köra när det är mycket trafik.
15 minuter är ingenting när man är van vid Sthlms skit trafik. :wtf: Har ju ingen koll vart de ligger men ska bo på Elite hotell. Ska bli superkul, har inte varit på Breeder tidigare. I år har jag många vänner med hästar och ska grooma lite.

15 minuter är ingenting när man är van vid Sthlms skit trafik. :wtf: Har ju ingen koll vart de ligger men ska bo på Elite hotell. Ska bli superkul, har inte varit på Breeder tidigare. I år har jag många vänner med hästar och ska grooma lite.

Elite ligger precis norr om LTH-området, jag kör förbi där när jag kör från skolan mot Flyinge så det borde inte ta längre tid i alla fall! :)

Min ena tränare tog lite bilder på oss (ja även @Jfrelin på första bilden :up:) i fredags. Så jag skriver väl ut hennes namn helt enkelt (jag har fått dem så jag får använda dem). Foto Suvi Räsänen...
DSC_9490.jpg

Det regnade när jag red fram och jag ville inte ha något flaxigt så det blev en extra fleecetröja. Lite knöligt men ok..
DSC_9351.jpg

DSC_9367.jpg

DSC_9422.jpg

DSC_9411.jpg

så finns det en på instagram som jag gillar lite extra :)

https://instagram.com/p/7PURsCDJgE/?taken-by=amandafog

MsvC2 idag och minsann att jag red bättre. Hon var riktigt fin i collectingring, men hon hade nog allt i minnet att hon kom undan inne på banan igår och maskade till det alldeles ordentligt. Skolorna dåliga men galoppdelen var mycket bättre än igår. Till min förvåning var det tre domare och att det var en domare vid B gynnade mig intet:p. Slutade på 61,7% vilket för dagen kändes helt rättvist. Hade C-domaren fått bestämma med sina dryga 63% hade jag blivit trea, nu hamnade jag precis utanför placering istället. Är ju såklart surt, men ändå en bra upphämtning från igår så det är jag nöjd med:).

11986324_10206432013751056_2351437866615059041_n.jpg
11990689_10206432013871059_7819757784969847648_n.jpg
11949253_10206432013991062_7035126254365934727_n.jpg

När jag kom hem red jag Indra i ridhuset. Målet var att rida runt fyrkanten och få henne att ta lite stöd på väggarna. Inte så himla lätt som en kan tro:p. Men hon var duktig, kontakten bättre och satt upp utan att longera innan idag.
11986481_10206431098008163_5137313513642138059_n.jpg

Nu har de ösregnat sen jag gick och la mig i går kväll. :down: Åkte och tog in hästen lite tidigare och trots 10 timmar ute var hon torr unde täcket. I bland är de värt att köpa Rambo. Ridbanan är en pool och enligt stallägaren hade de vid 16 tiden i dag kommit 90 mm sen i går, och de fortsätter vräka ner.
Fick besked i dag att jag kom med på träningen nästa helg, båda dagarna. Jag va lite osäker eftersom jag inte varit med sen förra året. Ska bli superkul och lite nervöst. :nailbiting:

Grattis till placeringen idag @spinxx går det att få dig att byta klubb nästa år? Vi kan behöva förstärkning i vårt allsvenska lag :angel:

Tack! Är supernöjd med vår prestation med tanke på vädret.
-Regn är en underdrift! Detta var inte nådigt.
Och när vattnet på banan är så djupt att det ger "djupsnö-känsla" så vet man att det inte är vanligt sommarregn det handlar om. ;)

Jag gjorde några missar men det var förlåtligt.
Hade velat få bättre mellantrav men jag gasade och gasade och det kändes på riktigt som att vattnet var för djupt på diagonalen för att få en shysst längd på stegen.. :(
Underbara duktiga C kämpade på som vanligt, psykiskt helt oberörd av regnet men det var tydligt att det blev tyngre än vanligt. :heart

-mnjaooo skulle kännas väldigt väldigt konstigt att byta från barndomsklubben i allmänhet och till en dressyrklubb i synnerhet :D :angel: Haha

Vi var på terrängträning igen idag, lite genrep inför debuten om en vecka! Det märks att det är höst i luften nu, Bruce börjar få lite mer eld under hovarna igen ;)
Han blev dock lite sur när vi fick en regnskur på oss och då blev det lite dåligt med fart ner i vattnet, men tror inte det ska vara några problem på tävlingen ändå.

@Amanda_F det är en flott häst du har - fina bilder dessutom . Har tyckt han är flott ända från början du visat här och det finns mycket potential . Placeringen i LA i Stockholms fältet talar ju detsamma .
Synd att läktarryttare i ditt stall etc verkar ha åsikter . Du får nog strunta i dem helt enkelt men märkligt att folk har ngt driv öht att lägga energi på tyckande om andras hästar /ekipage osv på den nivån du beskrivit .

Flott häst som sagt ! Grattis igen till framgången nu i helgen .

Låter som att det gått bra för er alla som varit ute och tävlat!

Har ridit nån dag och löshoppat nån dag. Lider av kraftig utmattning som vissa dagar är värre och vissa dagar är bättre. Nu är/har det varit en lång värre period och då är verkligen allting blää :wtf: så idag fick Billy vila.

Jag har precis kommit hem efter en vecka i värmen. Blä. Bara att konstatera att det var 16 år sedan sist och att det inte behöver bli oftare än så. Har nåt fruktansvärt dåligt samvete mot min familj för att jag inte kunde uppskatta det mer.
Välkomnades hem av en häst med stel och öm rygg då jag kom till stallet ikväll. Var inte mkt dåligt men betydligt stelare än då jag åkte, inte sur dock när jag kände igenom så vi skrittade ut en lång tur i skogen och så får vi se hur hon är imorgon. Av erfarenhet vet jag att stillastående och vila är det sämsta för hennes rygg. Hon har ju ridits och hållits igång men jag misstänker att det bara är att börja täcka henne nu. Trots att det är sol och nästan 15 grader på dagarna bevisligen. Jag hoppas verkligen att det är vad som spökar, och inte att hon fått tillbaka bekymret med vänster SI-led, hon är nämligen bara öm på vänster sida i länden :banghead:

Nu sova i min egen säng och imorgon kan jag gå igenom 10 olästa sidor i denna tråd :o

@Amanda_F det är en flott häst du har - fina bilder dessutom . Har tyckt han är flott ända från början du visat här och det finns mycket potential . Placeringen i LA i Stockholms fältet talar ju detsamma .
Synd att läktarryttare i ditt stall etc verkar ha åsikter . Du får nog strunta i dem helt enkelt men märkligt att folk har ngt driv öht att lägga energi på tyckande om andras hästar /ekipage osv på den nivån du beskrivit .

Flott häst som sagt ! Grattis igen till framgången nu i helgen .
Tack vad du är snäll! De som är värst är de som sett honom när han kom till förra ägaren. Jag har sett en del bilder från den tiden och man kan inte tro att det är samma häst!

Men han är ingen lätt häst. Funderar på att skaffa mig en Medryttare så han slipper vila så mkt när jag har ont i kroppen. men jag tycker om honom så mkt att det tar emot att tänka att jag inte får rida varje dag.. Hehe

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 746
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 414
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 941
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar