Satt på läktaren idag när tränaren var här. Jävligt surt men ändå givande. Blir alltid så inspirerad av att se dom träningarna eftersom de alltid blir mer som en clinic än en ridlektion.
Har jour på jobbet nästa gång tränaren kommer i slutet av månaden, ska verkligen försöka få nån att täcka upp för mig ett par timmar så att jag kan vara med... hoppas att min enda hästintresserade kollega inte har semester då, han är den enda som möjligen skulle förstå vikten av detta
Longerade min häst i en kvart och hon hostade inte
Fräste ur sig några härliga snorkråkor dock men jag inbillar mig att dom är mindre gula och mer genomskinliga/grå vilket är bra. Medicinen verkar vara bra.
Min tränare tyckte dock att jag utöver slemlösande medicinering skulle rida lätt joggingarbete så länge hon är feberfri, men jag vågade inte riktigt göra det idag utan att se på linan om hon slutat hosta.
I höstas när jag försökte jogga ur det blev det ju istället en penicillinkur och 6 veckor helvila... Så hon fick gå i linan, hon har ju den positiva egenskapen att hon går med nosen i backen även när jag longerar utan inspänning, så det borde vara tillräckligt för att få upp slemmet. Efteråt fick hon dessutom beta gräs och den ställningen brukar vara bra för att få upp saker (det var det
)
Imorgon tänkte jag rida och se vad som händer. Blir dock joggingbaserat tills snorandet är borta.