Men se han travar ju förbi Kottas bara helt naturligt !
Precis vad jag också tänkte när jag såg bilden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men se han travar ju förbi Kottas bara helt naturligt !
Ja jisses. Jag avundas iaf alla er som har tillgång till ett ridhus.
Nej han heter på N... Det här är en hopphäst med C-blod så han heter på C...Möjligtvis den gullige gule farbrorn? Min kompis uppfödning
Fö försöker jag kämpa med min svacka. Har lite svårt med motivationen nu både hästmässigt och i livet.
Tycker du är fantastisk som kämpar på. Tror du inte du blir lite extra peppad av träningen när ni gjort så tydliga framsteg sedan tränaren såg er sist?
Absolut! Det är bara en allmän dipp nu när jag återkom till verkligheten om svårigheterna här uppe... Under sommaren är ju det mesta enklare (bortsett från hovslageriet) bla att trängseln är minimal då folk rider utomhus eller hemma hos sig själva. Nu kommer alla hit. Knökfullt på enda anläggningen, få stallalternativ i övrigt osv som gör det svårt för mig att orka med två hästar på heltid. Om jag vill ha ut nåt av det dvs träna och hålla igång. Det är ju vitsen med att ha två, att träna dubbelt så mkt. Ska den ena bara gå i hagen kan jag ju hellre köpa prylar för pengarna...
Det kan bli tajt att få ihop trots att jag jobbar skift och har bättre förutsättningar än andra med vanliga arbetstider. Då undrar man liksom hur fan det är möjligt för vissa. Tror att det stavas att ha intresse i familjen, vilket jag aldrig kommer ha. Därmed är jag liksom alltid i detta läge oavsett vad jag försöker förbättra. Jag kommer aldrig ha hjälp med slitet, ha möjlighet att ha stall hemma på nån föräldragård eller sånt.
Det är tur jag bara rider LB. Min tyska tränare sa förra gången att enda möjligheten att verkligen utvecklas är att flytta. Jag säger inte emot, den dagen jag är uppe på MVSB och gör det bra då kommer det bli tråkigt att bo kvar.
Sen insåg jag även att ett annat problem för mig kvarstår - jag har för mkt dötid i mitt tråkiga liv. Jag har bara stallet här, och det tar inte tillräckligt mkt tid de dagar jag inte jobbar. Jag är tex ledig imorgon och har nästintill panik över vad jag ska hitta på. Har ju ingen kompis här som inte jobbar heltid och/eller har fullt upp med familjelivet, de få jag känner som man kan umgås med på liknande lediga dagar är det svårt att synka med, eller så är det mina äldre släktingar. Det blir nog en tripp dit, får ta vara på dem medan de finns kvar. Men nog känner man ju ändå att man är så jävla tragisk - 31 år, ensam, hästnörd (som inte ens kan utöva det på dräglig nivå) som umgås med sina föräldrar för att ingen annan har tid med en. Typ Jag undrar vafan jag gjorde innan jag flyttade. Slog ju iofs ihjäl rätt många timmar med mitt tråkiga förhållande. Och utöver min egen häst hade man ju andra att rida om man så ville några dagar i veckan. Jobbade dessutom på ett tyngre schema så upplevde att jag hade mindre ork över. Så vardagen var mer fullspäckad men möjligheten att umgås med familjen dålig. Om det nu är familjen man vill umgås med i min ålder...eh.
@Habina Jag föredrar ju att vinna pengarna själv, så att ingen har nån hållhake på mig Jag är en fullblodscyniker och tror att självständigheten övervinner allt. Det är väl därför jag är ensam. Ingen står ut med min översjälvständighet.
@Habina Jag föredrar ju att vinna pengarna själv, så att ingen har nån hållhake på mig Jag är en fullblodscyniker och tror att självständigheten övervinner allt. Det är väl därför jag är ensam. Ingen står ut med min översjälvständighet.
Det går att hitta en man som står ut med det!