Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Vad tycker ni om att andvända våld(Slag) mot hästen när den gör fel? Själv tycker jag att det är JÄTTE fel och dumt mot hästen. :mad...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 407
Senast: Björk
·
S
Träning Jag funderade på en sak... Vilken galopp känns mest naturlig att fatta när man rider på t ex en rak väg i skogen? Naturligtvis ska man...
2
Svar
37
· Visningar
2 313
Senast: Stallflicka
·
Träning Är för tillfället det litet problem för min del, pållan tar var och varannan minut ett/två steg fram. När hon gör det säger jag Nej...
Svar
8
· Visningar
945
Senast: Kirre
·
E
Träning Hejsan! Är det nån som vet alla 7 lekar? Skulle bli väldigt glad om det är nån som vill skriva ner alla! :bump: BamseKram Fia
Svar
2
· Visningar
721
Senast: Erosito
·
E
Träning Jag har endast ett problem med min häst, och det är att när man är ute och promenerar med henne drar hon oförberett ned huvudet för att...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Erosito
·
B
Träning Hm ska denna inlägg va här tro?? jeje jag chansar=) Hur knäpper ni eran grimma när ni sätter på den??Knäpper ni spännet innåt eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 961
Senast: MoonFlight
·
Träning Vi har precis fått en ny inhyrd i stallet jag står i. Snäll men lite småsur häst. Speciellt i boxen och hagen. Boxen kan man inte komma...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: eulalia
·
Träning Jag var och hämtade hem den nya hästen idag från kliniken där han vart inne och blivit kastrerad. Han hämtades från lösdriften igår, är...
2
Svar
26
· Visningar
1 877
Senast: Snurrfian
·
K
Träning Hej, vad tycker ni är bäst och att låta hästen stå på? torv eller spån? vilket är lättast att mocka med? /zara
2
Svar
27
· Visningar
2 885
Senast: Mimmi81
·
T
Träning Malin Baryard i alla ära, men hon borde verkligen tänka på att hon är en förebild för nästan varedna liten unge där ute i stallen. Har...
Svar
2
· Visningar
1 480
Senast: anne1
·
H
Träning Min pålla är ganska ouppfostrad och går gärna över en.. har nu börjat träna mig i att leda henne och att få henne att stanna bakom mig...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: Hemligisten
·
L
Träning Nu är det så att jag ska köpa häst och jag var och tittade på en igår. En fullblodshingst, f-00, 169 cm, e. Eigthy Eight Keys xx. En...
2
Svar
25
· Visningar
2 366
Senast: Ysa
·
C
Träning hej! jag skulle vilja ha lite tips om hur man får bort kissfläckar/lerfläckar,mm på skimmlar.. har testat...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: jojjan
·
H
Träning vad göra när hästen blir galen i sin box när den är ensam i stallet?? detsamma vid en ridtur och kompisen försvinner bakom en buske...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: AnetteJT
·
Träning Jag är lite nyfiken på vad ni säger om det här med bebisspråk. ;) Jag babblar ganska mycket med hästar, särskilt om jag är ensam...
2
Svar
21
· Visningar
1 777
Senast: Lyran
·
V
Träning Har haft lite problem med att min nya häst försiktigt smyger över en massa vikt på det benet jag kratsar hoven på och håller upp. Det...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Vennie
·
N
Träning Jippi :rofl: Jag ska börja ta ridlektioner.Fast inte hos en ridskola istället hos en privar tjej som är duktigt att lära ut. Eftersom...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: moonlightgarden
·
Träning Nu har Novan problem. Jag vet inte vad som hänt men hon vågar inte äta :(. Igår kom jag ut till stallet för att ta in henne från hagen...
Svar
16
· Visningar
1 488
Senast: vovicockokanon
·
S
Träning Hej! Jag har ett litet problem med min ponny. Valack, new forest 14 år LA/LA. Köpte honom för 3 månader sedan. När vi provred honom...
2
Svar
20
· Visningar
1 934
Senast: piamar
·
Träning Flera trådar tar upp frågan om man får slå hästen när den gör fel och i självförsvar... Jag undrar lite när ni anser hästen "gör fel"...
Svar
19
· Visningar
1 303
Senast: piamar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama