Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Hur vettigt är det att rida med en handhäst när man rider på skogsvägar? Har en 24 årig ponny som är lugn som en filbunke, han är mycket...
Svar
12
· Visningar
1 227
Senast: Njála
·
L
Träning Hur länge får hästarna gå ute dygnet om utan ligghall/vindskydd????
2
Svar
22
· Visningar
1 817
Senast: moonlightgarden
·
H
Träning Någon som har tips på hur jag kan få upp muskulatur och hull på en relativt otränad häst? JAg vill helst jobba henne från marken då jag...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: moonlightgarden
·
Träning Jag var och tittade på ett stall igår och funderar på om jag ska flytta eller inte? Gamla stallet: 15 boxar, massa trevligt folk...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: Smulan75
·
D
Träning Har en liten fundering........... Vad tycker ni om att ha hästarna/Ponnyerna ute året-runt i en hage med vindskyd/Utebox? /Donald duck
Svar
14
· Visningar
1 276
Senast: Donald_Duck
·
Träning Igår had vi hopplektion... Och jag vågade bara hoppa ett kryss i början, sen tog det stopp... :crazy: :confused: Red en av de...
Svar
19
· Visningar
1 152
Senast: pascalle
·
E
Träning Har ett litet problem med att min pålle inte vill skritta på kort tygel, han anser att så fort tygeln kortas upp något så betyder detta...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Majs
·
I
Träning Vad är egentligen skillnaden på att "hålla i" hästen och vara hård i handen? Är det samma sak bara att man måste hålla i väldigt mycket...
Svar
12
· Visningar
2 043
C
Träning tänk er föjande. my har en häst som heter.... bertil. bertil är en helt vanlig polle om han tävlar och är dyr eller inte har ingen...
2
Svar
29
· Visningar
2 261
Senast: ankans
·
L
Träning var och tittade på en islandshäst för någon dag sedan, han verkade vara deppig på något sätt. Liksom, han tittade inte när man kom i...
Svar
2
· Visningar
790
Träning Min kompis sa under en ridlektion till mig i somras att det är bra att trava/jogga på lång tygel som uppvärming. På så sätt sträcker...
Svar
14
· Visningar
2 703
Senast: superstar
·
H
Träning Hej, jag tycker att NH verkar intressant och när jag läser här inne så är det så många ord jag aldrig har hört förut. Jag har inte...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Tassetass
·
L
Träning Hej. Går det att träna upp en häst som är skänkeldöd att lyssna på skänklarna?Hur ska man göra i så fall?
Svar
11
· Visningar
2 676
Senast: Carmenzita
·
S
Träning från tv4's hemsida. Häst förberedd för longering. Longering behöver inte slita på hästen Longering är liksom ridning och...
Svar
10
· Visningar
3 681
Senast: C_L
·
Träning Nh forumet är just nu under attack av diverse frågor och kommentarer. Dessa kommentarer och frågor är av både positiv och negativ art...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Sammet
·
F
Träning Köpte ny häst igår, ett avelssto. Vid ilastning hos säljaren fick jag veta att hon kunde slänga sig bakåt vid urlastningen och att hon...
2
Svar
29
· Visningar
2 230
Senast: Farouk
·
K
Träning Ska "volten" räcka över halva ridbanan, eller över en tredjedel av ridbanan?
Svar
17
· Visningar
2 346
Senast: Lena_B
·
S
Träning Förra året hade vi bara halm i boxarna ochvisst blev det bra bädd men lite klafsigt i bland om de stod inne lite för länge. Funderar på...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Lyran
·
Träning Nyfiken på hur mycket mark ni har som bor på gård. Vad tycker ni är lagom till 2, max 3 hästar? Ju, mer mark desto bättre, givetvis, men...
2
Svar
23
· Visningar
3 492
Senast: Shettisar
·
J
Träning jag har för några veckor sedan hämtat en häst som jag ska ha på foder nu i nio månader, men igår när jag hade hoppat henne, allt hade...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Vimsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka