Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Min pålla är ganska ouppfostrad och går gärna över en.. har nu börjat träna mig i att leda henne och att få henne att stanna bakom mig...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: Hemligisten
·
L
Träning Nu är det så att jag ska köpa häst och jag var och tittade på en igår. En fullblodshingst, f-00, 169 cm, e. Eigthy Eight Keys xx. En...
2
Svar
25
· Visningar
2 368
Senast: Ysa
·
C
Träning hej! jag skulle vilja ha lite tips om hur man får bort kissfläckar/lerfläckar,mm på skimmlar.. har testat...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: jojjan
·
H
Träning vad göra när hästen blir galen i sin box när den är ensam i stallet?? detsamma vid en ridtur och kompisen försvinner bakom en buske...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: AnetteJT
·
Träning Jag är lite nyfiken på vad ni säger om det här med bebisspråk. ;) Jag babblar ganska mycket med hästar, särskilt om jag är ensam...
2
Svar
21
· Visningar
1 777
Senast: Lyran
·
V
Träning Har haft lite problem med att min nya häst försiktigt smyger över en massa vikt på det benet jag kratsar hoven på och håller upp. Det...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: Vennie
·
N
Träning Jippi :rofl: Jag ska börja ta ridlektioner.Fast inte hos en ridskola istället hos en privar tjej som är duktigt att lära ut. Eftersom...
Svar
7
· Visningar
1 372
Senast: moonlightgarden
·
Träning Nu har Novan problem. Jag vet inte vad som hänt men hon vågar inte äta :(. Igår kom jag ut till stallet för att ta in henne från hagen...
Svar
16
· Visningar
1 497
Senast: vovicockokanon
·
S
Träning Hej! Jag har ett litet problem med min ponny. Valack, new forest 14 år LA/LA. Köpte honom för 3 månader sedan. När vi provred honom...
2
Svar
20
· Visningar
1 934
Senast: piamar
·
Träning Flera trådar tar upp frågan om man får slå hästen när den gör fel och i självförsvar... Jag undrar lite när ni anser hästen "gör fel"...
Svar
19
· Visningar
1 304
Senast: piamar
·
G
Träning Hur är det egentligen, hänger svett och kondition ihop? Är det så att en häst med dålig kondis börjar svettas tidigare än en häst med...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: Stopek
·
S
Träning Visst är det väl så i alla paddockar och maneger att man håller till höger?? Går man alltså i vänster varv så går man på spåret och går...
Svar
15
· Visningar
1 683
Senast: Widerberg
·
Träning Nu när det e så varmt ute man riktigt flyter bort hehe. Brukar ni då om ni ska ut på en skrittrunda rida barbacka??? Det har jag, är så...
2
Svar
39
· Visningar
2 898
Senast: Huntress
·
Träning Måste bara fråga alla trveliga bukefalister... När ni sitter upp, sitter ni då upp på samma sida jämt? Varför? Underlig fråga kanske...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 931
Senast: yoda
·
C
Träning Jag ser mååånga ryttare som när de ska sitta upp ställer sig med ryggen mot hästens sida, vrider stigbygeln, sätter i vänsterfoten...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: yoda
·
C
Träning hej, när jag har min foderhäst uppbunden i boxen p.g.a av att det kanske är fullt i stallgången eller nåt sånt, så krubbiter han,vad ska...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Fina_Lina
·
M
Träning Vi har för ungefär en månad sedan fått hem en häst. Han är lagd åt det nervösa hållet och tycker inte om när andra hästar lämnar honom...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Tassetass
·
Q
Träning ... av Lisbeth Johnsson.. Funderar på att köpa den och eventuellt även boken. Ni som har sett videon/ läst boken, är de bra?
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: Sune
·
J
Träning Vad ska man göra om det finns visa hästar i ett stall som inte klarar att gå ensam i hagen? Ska man låta dem "lära" sig eller ska man...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: bambi82
·
Träning Hon ska praktisera i ett travstall 4 veckor och den söta tjejen iklädd (vad vi antar vara) det senaste modet inom ridningen, väl sminkad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka