Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Hur är det egentligen, hänger svett och kondition ihop? Är det så att en häst med dålig kondis börjar svettas tidigare än en häst med...
Svar
11
· Visningar
1 538
Senast: Stopek
·
S
Träning Visst är det väl så i alla paddockar och maneger att man håller till höger?? Går man alltså i vänster varv så går man på spåret och går...
Svar
15
· Visningar
1 673
Senast: Widerberg
·
Träning Nu när det e så varmt ute man riktigt flyter bort hehe. Brukar ni då om ni ska ut på en skrittrunda rida barbacka??? Det har jag, är så...
2
Svar
39
· Visningar
2 894
Senast: Huntress
·
Träning Måste bara fråga alla trveliga bukefalister... När ni sitter upp, sitter ni då upp på samma sida jämt? Varför? Underlig fråga kanske...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 931
Senast: yoda
·
C
Träning Jag ser mååånga ryttare som när de ska sitta upp ställer sig med ryggen mot hästens sida, vrider stigbygeln, sätter i vänsterfoten...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: yoda
·
C
Träning hej, när jag har min foderhäst uppbunden i boxen p.g.a av att det kanske är fullt i stallgången eller nåt sånt, så krubbiter han,vad ska...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Fina_Lina
·
M
Träning Vi har för ungefär en månad sedan fått hem en häst. Han är lagd åt det nervösa hållet och tycker inte om när andra hästar lämnar honom...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Tassetass
·
Q
Träning ... av Lisbeth Johnsson.. Funderar på att köpa den och eventuellt även boken. Ni som har sett videon/ läst boken, är de bra?
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: Sune
·
J
Träning Vad ska man göra om det finns visa hästar i ett stall som inte klarar att gå ensam i hagen? Ska man låta dem "lära" sig eller ska man...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: bambi82
·
Träning Hon ska praktisera i ett travstall 4 veckor och den söta tjejen iklädd (vad vi antar vara) det senaste modet inom ridningen, väl sminkad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 452
Z
Träning Hur vettigt är det att rida med en handhäst när man rider på skogsvägar? Har en 24 årig ponny som är lugn som en filbunke, han är mycket...
Svar
12
· Visningar
1 226
Senast: Njála
·
L
Träning Hur länge får hästarna gå ute dygnet om utan ligghall/vindskydd????
2
Svar
22
· Visningar
1 816
Senast: moonlightgarden
·
H
Träning Någon som har tips på hur jag kan få upp muskulatur och hull på en relativt otränad häst? JAg vill helst jobba henne från marken då jag...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: moonlightgarden
·
Träning Jag var och tittade på ett stall igår och funderar på om jag ska flytta eller inte? Gamla stallet: 15 boxar, massa trevligt folk...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: Smulan75
·
D
Träning Har en liten fundering........... Vad tycker ni om att ha hästarna/Ponnyerna ute året-runt i en hage med vindskyd/Utebox? /Donald duck
Svar
14
· Visningar
1 276
Senast: Donald_Duck
·
Träning Igår had vi hopplektion... Och jag vågade bara hoppa ett kryss i början, sen tog det stopp... :crazy: :confused: Red en av de...
Svar
19
· Visningar
1 150
Senast: pascalle
·
E
Träning Har ett litet problem med att min pålle inte vill skritta på kort tygel, han anser att så fort tygeln kortas upp något så betyder detta...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Majs
·
I
Träning Vad är egentligen skillnaden på att "hålla i" hästen och vara hård i handen? Är det samma sak bara att man måste hålla i väldigt mycket...
Svar
12
· Visningar
2 042
C
Träning tänk er föjande. my har en häst som heter.... bertil. bertil är en helt vanlig polle om han tävlar och är dyr eller inte har ingen...
2
Svar
29
· Visningar
2 260
Senast: ankans
·
L
Träning var och tittade på en islandshäst för någon dag sedan, han verkade vara deppig på något sätt. Liksom, han tittade inte när man kom i...
Svar
2
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka