D
Donald_Duck
Sv: Våld mot hästen
När man skakar med grimskafftet ska inte göra ont det ska bara skapa obehag det ska fungera på nästan alla hästar fast man måste göra på rätt vis, tips till er som SLÅR era häsat gå en Nh kurs så får ni veta.
kicki71 skrev:Precis....Hästar är som vi människor i det avseendet- individer. Grimskaftsskakning kanske funkar på en häst men absolut inte på en annan. Då är det ju ingen ide att stå där och skaka. Andra metoder kanske måste till. Inte med det menat, att man direkt ska ta till våld.
Våld tar jag till mig om jag måste, om hästen är direkt farlig och medvetet vill skada mig för att få sin vilja igenom.
Men det är svårt att säga när och hur mycket man ska ta till, utan det måste situationen och jag själv, som är i den, bestämma. Förhoppningsvis har man såpass kontroll, att man vet när, var och hur mycket "våld " som behövs
När man skakar med grimskafftet ska inte göra ont det ska bara skapa obehag det ska fungera på nästan alla hästar fast man måste göra på rätt vis, tips till er som SLÅR era häsat gå en Nh kurs så får ni veta.